prevzal koncern Ford. Moderný dizajn karosérie sa vyznačuje štylistickými prvkami, prevzatými z modelov Range Rover a Discovery. Ľahká, ale mimoriadne tuhá karoséria je zhotovená z hliníka, horčíka a legovaných ocelí. Na pohon nového modelu slúži 4,4-litrový vidlicový osemvalec, zhotovený z ľahkých hliníkových zliatin. Ide o modifikovanú verziu motora, používaného na pohon vozidiel Jaguar. Motor má dva vačkové hriadele v každej hlave valcov a jeho maximálny výkon je 220 kW. Ide o najvýkonnejší motor, aký sa doteraz použil na pohon vozidiel Land Rover. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky, ktorá je výrobkom nemeckej firmy ZF. Vozidlo je vystrojené vzduchovým pružiacim systémom, ktorý umožňuje meniť svetlú výšku nad vozovkou. Nový Land Rover LR3 je vystrojený aj patentovaným riadiacim systémom, ktorý koordinuje činnosť všetkých elektronických systémov vozidla, zlepšujúcich trakčné a jazdné vlastnosti za rôznych podmienok. Vodič môže rotačným ovládacím prvkom na strednej konzole zvoliť rôzne charakteristiky tohto systému pre špecifické trakčné podmienky (napríklad bahno, piesok, skaly či sneh). Vozidlo je vystrojené aj redukčnou prevodovkou, umožňujúcou pomalú jazdu v ťažkom teréne. Do bezpečnostného výstroja vozidla patrí až osem nafukovacích vankúšov. Nový Land Rover LR3 patrí do kategórie športovo-úžitkových vozidiel (SUV) a na trhu sa objaví už túto jeseň.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.