a svojmu tímovému kolegovi a už istému majstrovi sveta, Nemcovi Michaelovi Schumacherovi, prenechal "iba" druhé miesto. Pre "červených" je to rovné 180-te víťazstvo zo 701 štartov vo formule jeden a zároveň ich ôsmy tohtoročný double, ktorý tiež znamená nový historický rekord v počte získaných bodov za jednu sezónu. Podľa výsledku by sa teda mohlo zdať, že šlo o jednoznačnú demonštráciu výkonnosti, no samotné preteky ani zďaleka také jednoduché neboli. Nechajme však hovoriť toho najkompetentnejšieho. "Boli to vynikajúce preteky," radoval sa v cieli šéf tímu Ferrari, Jean Todt. "Rubens štartoval na mokrých a Michael na suchých pneumatikách. Hneď v úvode to však pre nás nevyzeralo dobre. Michael dostal hodiny a prepadol sa takmer až na koniec, zatiaľ čo Rubensove pneumatiky po niekoľkých kolách prestali účinkovať a v piatom kole ich musel vymeniť za suché. Boli sme si vedomí, že disponujeme rýchlejším autom než ostatní, no aj tak bolo predbiehanie náročné. Rozhodli sme sa preto zariskovať a pridať Rubensovi o jednu zastávku viacej. Obaja naši pretekári potom dokázali zajazdiť vynikajúcu sériu rýchlych kôl a vrátiť sa do hry. Kľúčovým momentom bola situácia pri Rubensovom návrate na trať po poslednej zastávke v depe, keď dokázal udržať vedenie a zároveň Michael na konci cieľovej rovinky predbehol Buttona, čím sa dostal na druhé miesto. Podaril sa nám pred domácim publikom opäť fantastický výsledok, ktorý nie je iba zásluhou priamych aktérov na trati, ale je aj ovocím tvrdej práce celého tímu a výnimočnej podpory našich partnerov. Som skutočne hrdý na celý tím, na našich pilotov i celú spoločnosť. Takéto víťazstvo pred našimi fanúšikmi i zamestnancami sa nám vryje nadlho do pamäti." Na Monzu cestovala celá enkláva "červených" v radostnom očakávaní oslavy majstrovského titulu pre ktorú si dokonca aj Michael Schumacher nechal zmeniť dizajn svojej prilby, keď nemeckú trikolóru nahradil talianskou. Ako však už napovedal Jean Todt, v úvode tomu veľa nenasvedčovalo. Už v prvej šikane po štarte sa totiž Nemec nevmestil do zákruty, kde mu zamkol dvere Sato. Michael si tak musel skrátiť trať prejazdom cez únikovú zónu, čím získal výhodu jednej pozície a aby nedostal penalizáciu, musel pred seba pustiť späť Montoyu. Lenže to sa dialo práve v nájazde do jednej z najrýchlejších zákrut seriálu MS, Curva Grande, a chýbajúca rýchlosť znamenala stratu ďalšej pozície. Naviac trať, ktorú ešte okolo obeda skropil dážď, bola miestami nepríjemne klzká a v nájazde do druhej šikany (Variante della Roggia) preto Schumacher na suchých pneumatikách dostal šmyk. "Brzdiť na mokrej trati so suchými gumami je ako jazda na ľade a tak som sa kĺzal na všetkých štyroch kolesách. Išiel som vnútornou stranou, zatiaľ čo Jenson (Button) vonkajšou, jemne som do neho ťukol a následne dostal šmyk. Bola to moja chyba," priznáva sedemnásobný majster sveta. "Najhoršie na tom bolo následné čakanie, kým okolo všetci prejdú. Hrozne som si želal pridať plyn a pokračovať, ale nemohol som. Musel som čakať." Následkom toho sa Schumacher prepadol až na pätnáste miesto a začínal preteky prakticky od nuly. "V tej chvíli som bol ďaleko vzadu a z môjho pohľadu už nebolo možné pretek vyhrať. Je preto neuveriteľné, že som nakoniec došiel tesne za Rubensom na druhom mieste," pokračuje Michael Schumacher, ktorý si vďaka stíhacej jazde preteky poriadne vychutnal. "Sústredil som sa na jazdu a pomaly som stratil prehľad o pozícii. Pred koncom, keď sa Rubens po zastávke vrátil predo mňa, som sa pýtal vysielačkou aká je vlastne situácia, kto vedie a čo bude ďalej. Vedel som, že predo mnou je Jenson. V určitej fáze som však bol tretí a predpokladal som, že je ešte niekto pred nami. Zaregistroval som, že jeden renault dostal šmyk a myslel som si, že je to Trulli a pred nami ešte jazdí Alonso, ktorého musím dostihnúť. Keď som však vysielačkou dostal pokyn, že som druhý a predo mnou je už iba Rubens, tak som bol ozaj rád." Tím Ferrari teda z
Výsledky 55. GP Talianska: 1. Barrichello (ferrari) 1:15:18,448 (244,374 km/h), 2. M. Schumacher (ferrari) + 1,347, 3. Button (bar-honda) + 10,197, 4. Sato (bar-honda) + 15,370", 5. Montoya (williams-bmw) + 32,352, 6. Coulthard (mclaren-mercedes) + 33,439, 7. Pizzonia (williams-bmw) + 33,752, 8. Fisichella (sauber-petronas) + 35,431, 9. Webber (jaguar-cosworth) + 56,761, 10. Trulli (renault) + 1:06,316, 11. Zonta (toyota) + 1:22,531, 12. Massa (sauber-petronas), 13. Klien (jaguar-cosworth), 14. Heidfeld (jordan-ford), všetci 1 kolo, 15. Baumgartner (minardi-cosworth) 3 kolá. (PP: Barrichello 1:20,089 (260,395 km/h), NK: Barrichello 1:21,045 (257,32 km/h) v 41. kole, Viedli: 1. - 4. k. Barrichello, 5. - 10. k. Alonso, 11. - 34. k. Button, 35. k. M. Schumacher, 36. - 53. k. Barrichello)
Priebežné poradie MS: 1. M. Schumacher 136 bodov, 2. Barrichello 98, 3. Button 71, 4. Trulli 46, 5. Alonso 45, 6. Montoya 42, 7. Raikkonen 28, 8. Coulthard 24, 9. Sato 23., 10. Fisichella 19, 11. R. Schumacher 12, 12. Massa 10, 13. Webber 7, 14. Panis a Pizzonia po 6, 16. da Matta, Heidfeld a Klien po 3, 19. Glock 2, 20. Baumgartner 1.
Pohár Konštruktérov: 1. Ferrari 234 bodov, 2. BAR-Honda 94, 3. Renault 91, 4. BMW Williams 60, 5. McLaren Mercedes 52, 6. Sauber Petronas 29, 7. Jaguar Racing 10, 8. Toyota 9, 9. Jordan Ford 5, 10. Minardi Cosworth 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.