automobilový pretekár Heinz Melkus. Orientovala sa predovšetkým na výrobu monopostov a pretekárskych vozidiel.
Krátko po svojom vzniku Melkus predstavil monopost Junior s motorom vzadu a s pohonom zadných kolies. Výkon 63 kW (85 k) pri 6000 ot/min. dodával dvojtaktný radový trojvalec Wartburg s objemom 992 cm3, vŕtaním 73,5 mm a zdvihom 78 mm. Maximálna rýchlosť 220 km/h pôsobila s daným agregátom úctyhodne. V roku 1970 bolo skonštruované dvojdverové, dvojmiestne kupé Melkus RS 1000 s motorom uloženým uprostred pred zadnou nápravou, pohonom zadných kolies a päťstupňovou prevodovkou. Vydarená krásna karoséria z plastu a hliníka mala krídlové dvere. Motor v podstate zhodný s typom Junior dostal tri karburátory. Výkon pri 4500 ot/min. dosahoval 52 kW (70 k) a točivý moment 720 Nm pri 3500 ot/min. Melkus RS 1000 S vonkajšími rozmermi 4000 x 1700 x 1070 mm, rázvorom 2450 mm a hmotnosťou 850 kg bez problémov zvládol rýchlosť 165 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchlil za 12 sekúnd. V rokoch 1970 - 1979 sa postavilo celkovo 101 vozidiel typu RS 1000, na vývoji ktorých sa podieľala aj automobilka AWE v Eisenachu, umelecká vysoká škola v Berlíne, Nemecký zväz motoristických športov (ADMV) a rad ďalších organizácií. Mohli ich získať iba pretekári a na dodanie museli čakať až dva roky. Bežný predaj, alebo zaradenie do exportu sa nikdy nepovolilo. Inovovaná pretekárska verzia skupiny B6 už mala motor Wartburg prevŕtaný na 1119 cm3, výkon sa zvýšil na 70 kW (95 k) pri 5000 ot/min. a maximálna rýchlosť na 190 km/h. Po prevŕtaní na 1250 cm3 výkon ešte vzrástol na vyše 100 k. S výnimkou rozličných prototypov bol Melkus RS 1000 istotne najkrajším a najpôsobivejším automobilom z NDR. Navyše sa stal dôkazom azda ťažko predstaviteľnej myšlienky, že dvojtaktný motor Wartburg našiel použitie v športovom kupé.
Triedu otvorených jednomiestnych monopostov doplnil Melkus MT 77, Easter. Prvý kus opustil dielňu v roku 1976. Hnací agregát bol uložený pred zadnou nápravou a poháňal zadné kolesá. Radový štvorvalec VAZ s rozvodom OHC mal objem 1294 cm3, vŕtanie 79 mm a zdvih 66 mm. Výkon 65 kW (88 k) pri 7000 ot/min. zaručoval maximálnu rýchlosť približne 200 km/h. Monopost so štvorstupňovou prevodovkou Wartburg vážil 420 kg a po roku 1980 sa jeho výkon zvýšil až na 100 koní.
Značku Melkus nikdy nezviditelňovala reklamná kampaň a svoje miesto v automobilovom nebi si vydobyla dosiahnutými športovými úspechmi. I keď firma ukončila činnosť v roku 1986, zmenšeniny hlavne typu RS 1000 oživujú svet automobilových modelov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.