napriek tomu sa však súťažiaci nevyhli zvyčajnému "uplakanému" počasiu a azda jediným rozdielom boli iba o čosi vyššie teploty. Na posádky tentoraz čakalo devätnásť meraných úsekov, ktoré v súčte merali 394 kilometrov. Podľa očakávania podujatie otváral štvrtkový prológ na dva a pol kilometrovom superšpeciály v Cardiffe, z ktorého majú najväčšiu radosť vždy diváci. Najlepší čas sa tu podaril Belgičanovi Duvalovi na forde, ktorý o sedem desatín predbehol Loeba s citroënom. Po tomto prológu v noci výdatne zapršalo a v piatok sa už štartovalo za podobných podmienok ako v predošlých ročníkoch. I tentoraz najlepšie vyštartoval Sebastian Loeb, ktorý zajazdil na úvodných dvoch vložkách najlepší čas a zakrátko viedol pred Grönholmom už o dvadsať sekúnd. Možno tento moment, možno nabudení súperi však spôsobili, že Loeb začal jazdiť "konštantu" a o zvyšné eresky dňa sa podelili Grönholm so Solbergom. Po prvej etape tade poradie vyzeralo takto: 1. Loeb, 2. Solberg + 8,4 sek., 3. Grönholm + 15,9 a štvrtý Martin strácal 35 sekúnd. Podobný priebeh ako prvá etapa mal aj druhý súťažný deň. Loeb sa v úvode znova odpútal takmer na dvadsať sekúnd, no v závere ho Solberg zasa dotiahol na rozdiel 7,3 sekundy. Nuž a po odstúpení Grönholma, ktorý havaroval v deviatej ereske, sa súboj o víťazstvo definitívne scvrkol na Loeba a Solberga, keď tretí Martin pred poslednou etapou strácal už viacej ako dve minúty.
V nedeľu čakali na posádky tri približne tridsaťkilometrové úseky a záverečný bonbónik v podobe tretej cardiffskej eresky. Napätie stúpalo a po chybe Solberga už v prvej vložke dňa sa zdalo, že Loeb si vedenie nakoniec predsalen udrží. Sympatický Nór však zabojoval a v azda najdramatickejšom súboji doterajšej sezóny napokon rozčarovaného Loeba celkom v závere predbehol. "Bol to najtvrdší záver súťaže, aký si pamätám," priznal v cieli vysmiaty Solberg. "Zároveň bol však najlepší. So Sebastianom sme predviedli nádherný súboj, čo je skvelou vizitkou pre tento šport." Rozhodovalo sa totiž v predposlednej rýchlostnej skúške, ktorá merala necelých dvadsaťosem kilometrov a po daždi bola ešte značne mokrá. "V prvej časti tohto úseku sa to veľmi šmýkalo a trafil som niekoľko kameňov. Ďalej bolo však suchšie a ja som sa do toho "oprel". Zariskoval som a nakoniec to vyšlo," opisoval rozhodujúce momenty súťaže úradujúci majster sveta jazdiaci na Subaru, ktorý si tak vo Walese zaknihoval tretie víťazstvo v rade. Sklamanie po súťaži neskrýval Francúz Sebastian Loeb, ktorý praktický celú súťaž odjazdil na čele a o víťazstvo ho pripravilo až malé zaváhanie v spomínanej predposlednej rýchlostnej skúške (pred jej štartom viedol o 3,5 sekundy). "Viem, že medzi pätnástym a dvadsiatym kilometrom som urobil malú chybu, keď som v pravotočivej zákrute dupol na brzdy o čosi neskôr. Musel som podradiť na jednotku a chvíľu som bol široký. Ale nie veľa, len asi dva tri metre. Odhadujem, že ma to mohlo stáť tak dve sekundy. Ďalej som pokračoval v rovnakom pekelnom tempe, ktoré som držal po celý priebeh súťaže. Nepocítil som ani problém s autom a tak by som klamal, ak by som povedal, že nie som nespokojný," pilot značky Citroën stále nechápal, kde mohol nazbierať deväť rozhodujúcich sekúnd. Ako však priznal satisfakciou mu boli dve veci. "Za prvé to, že som bol vďaka Xsare mimoriadne blízko víťazstva a za druhé to, že dve druhé miesta po sebe vôbec nezmenšili moje šance na zisk majstrovského titulu." Štyri súťaže pred záverom sezóny má teda Loeb s dvadsaťosembodovým náskokom na Solberga výborne nakročené na svoj premiérový majstrovský titul, no istota mu ešte stále chýba. Tá však môže za určitých okolností prísť už v nadchádzajúcom podniku rely San Remo (1. -3. 10. 2004), ktoré otvára nabitý októbrový program.
Výsledky 60. Wales Rally: 1. Solberg/Mills (N/GB) Subaru Impreza WRC2004 3:42:39,5, 2. Loeb/Elena (MC/F) Citroën Xsara WRC2004 + 6,3, 3. Märtin/Park (EE/GB) Ford Focus WRC04 + 2:53,7, 4. Sainz/Marti (E) Citroën Xsara WRC2004 + 3:42,1, 5. Duval/Prevot (EE/GB) Ford Focus WRC04 + 4:41,3, 6. Rovanperä/Pietilainen (FIN) Peugeot 307 WRC + 6'44,9, 7. Hirvonen/Lehtinen (FIN) Subaru Impreza WRC2004 + 7:08,3, 8. Stohl/Minor (A) Peugeot 206 WRC + 10:20,1. (Víťazi RS: Duval RS 1, 9, 12 a 15, Loeb RS 2, 3, 8, 10 a 16, Grönholm RS 4, Solberg RS 5, 6, 7, 11, 13, 14, 17 a 18, Martin RS 19. Viedli: RS 1 Duval, RS 2 - 17 Loeb, RS 18 - 19 Solberg, štartovalo 83 posádok, klasifikovaných 42).
Priebežné poradie po dvanástich pretekoch: 1. Loeb 92 bodov, 2. P. Solberg 64, 3. Märtin 59, 4. Sainz 55, 5. Gronholm 47, 6. Duval 43, 7. Hirvonen 23, 8. Rovanpera 20, 9. Tuohino 16, 10. Loix 7, 11. Carlsson a Panizzi po 6, 13. Robert a Stohl po 4, 15. H. Solberg, Paasonen, Gardemeister a Perez Companc po 3, 19. Valimaki, Warmbold a Ginley po 2, 22. Burri, Campos, Vovos a Pozzo po 1, MS značiek : 1. Citroen 150, 2. Ford 112, 3. Subaru 91, 4. Peugeot 76, 5. Mitsubishi 17.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.