je, že do konca ostávajú ešte tri podujatia (ten prvý už túto nedeľu v exotickej Číne) a o staronovom majstrovi sveta je už rozhodnuté, no kuloáre (alebo ak chcete paddock) F1 začína stále viac ožívať stupňujúcim sa tempom prestupového kolotoča na sezónu 2005. A pretože práve posledný týždeň bol na dianie v tomto smere mimoriadne bohatý, pokúsime sa vám ho aspoň v skratke priblížiť.
Ako prvá na verejnosť prenikla informácia, že tohtoročný víťaz veľkej ceny Monaka a doterajší pilot tímu Renault, Jarno Trulli, s okamžitou platnosťou opúšťa francúzsky tím! Talian síce zajazdil najlepší výsledok sezóny pre Renault, no vzápätí nato vyrobil niekoľko hrubých chýb a po tej v Magny Cours, kde ho v predposlednej zákrute o tretie miesto pripravil Rubens Barrichello, sa nad jeho ďalším pôsobením v tíme začala sťahovať opona. Od tohoto momentu Trulli nezískal už ani bod (päť pretekov v rade) a vzťahy s tímom sa dostali na bod mrazu. Po pretekoch na Monze, kde jeho renault evidentne na konkurenciu nestačil sa Trulli rozhodol konať a dohodol sa s Briatorem na predčasnom ukončení zmluvy (aspoň tak sa vec interpretuje na verejnosti). V súvislosti s Jarnovou budúcnosťou sa jeho meno nedávno začalo spájať s tímom Toyota, no obe strany tieto úvahy dementovali. Odchodom od Renaultu sa však vyčistil stôl a Toyota hneď na druhý deň oficiálne prezentovala Trulliho ako svojho ďalšieho pilota vedľa Ralfa Schumachera na sezónu 2005! A podľa niektorých informácií mal Jarno Trulli za japonský tím nastúpiť dokonca už tento víkend v Číne, kde by nahradil Ricarda Zontu. V oficiálnych materiáloch to však Toyota nepotvrdila (čo neznamená, že tak nemôže stať už v Šanghaji, alebo neskôr v Suzuke, či Interlagose). Odchodom Trulli sa však roztočil kolotoč na ktorý okamžite naskočil ex-šampión F1 z roku 1997, Kanaďan Jacques Villeneuve. Ten v rovnaký deň ako Trulli oznamoval odchod od Renaultu zvestoval, že podpísal dvojročný kontrakt (na roky 2005-6) s tímom Petra Saubera, no už o deň neskôr sedel v uvoľnenom kokpite Renaultu a testoval na okruhu v Silverstone. Kanaďan za dva dni odjazdil približne sedemsto kilometrov, pričom na druhý deň len tesne zaostal za najlepším časom Takumo Sata! To rozhodlo a Renault sa okamžite poponáhľal s vyhlásením, že Villeneuve bude tímovým kolegom Fernanda Alonsa v ostatných troch pretekoch sezóny! O Jacquesovi sa vedelo, že má ambíciu vrátiť sa do kokpitu F1, no jeho meno sa skloňovalo skôr v súvislosti s tímom BAR, kde sa má uvoľniť kokpit po Buttonovi. Situácia okolo Angličana je však stále nejasná a Kanaďan sa naviac sťažoval, že David Richards (šéf BAR) jednania nebral príliš vážne. Villeneuve sa teda rozhodol prijať prvú, relatívne dobrú ponuku a upísal sa Sauberu. Švajčiarsky tím však patrí do priemeru a exmajster bude potrebovať kus šťastia na dobrý výsledok a šancu na špičkový kokpit. Ale vo formule jeden človek nikdy nevie a tak sa nechajme prekvapiť. Napokon veď práve z tímu Sauber odišiel Räikkonen k McLarenu, či Fisichela k Renaultu. Mimochodom ak už sme pri tíme Renault, tak si povedzme, že zaujímavá správa prišla aj priamo od bonvivánskeho šéfa Flavia Briatoreho, ktorý sa nechal počuť, že sezóna 2005 bude jeho poslednou vo formule jeden?!? Vraj chce skúsiť niečo iné. Ak sa však obzrieme späť, tak v podobnej situácii Briatore už bol, no netrvalo dlho a vrátil sa ako stratený syn.
Azda najšokujúcejšou správou, ktorú pred GP Číny priniesol paddock F1 je však ohlásenie spoločnosti Ford, že automobilka sa rozhodla opustiť cirkus veľkých cien! V preklade to znamená, že Ford už nebude ďalej investovať do F1, predá tím Jaguar Racing i motorársku firmu Cosworth! Lenže práve Cosworth dnes ako jediný dodáva slabším tímom motory za prijateľné ceny a jeho odchod by znamenal obrovský problém (ak nie koniec) pre tímy Jordan a Minardi. Tým by klesol počet tímov na sedem (resp. osem) a aby sa naplnil štartový rošt, tak by museli značky ako Ferrari, McLaren, či Williams nasadiť po tri vozidlá! Nuž a viete si predstaviť čo by pre F1, pri súčasnej prevahe značky z Maranella, znamenalo pódium s tromi pretekármi na Ferrari? Dúfajme však, že k tomu nedôjde a "kúzelník" Ecclestone nájde riešenie aj z tejto nepríjemnej situácie. Celkom nakoniec si pripomeňme, že túto nedeľu bude mať premiéru okruh v čínskom Šanghaji. Trať pod taktovkou Hermanna Tilkeho vybudovali za osemnásť mesiacov, má sedem ľavotočivých a sedem pravotočivých zákrut, pričom je dĺžka je 5451 metrov. Pretekári ju budú musieť absolvovať 56-krát, čo predstavuje vzdialenosť 305,256 km. Štartuje sa o siedmej hodine SELČ.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.