Korzár logo Korzár
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Nezahral sa na alibistu, radšej by nastavil hlavu kritike ako bol smoliarom

Banská Bystrica - K smoliarom, ktorým nebolo súdené zvládnuť vystúpenia v rámci Svetového pohára, patril okrem Michala Handzuša, Petra Bondru,

Žigmunda Pálffyho aj Ivan Majeský (na snímke vpravo vedno s Jozefom Stümpelom). Po príchode Slovákov do zámoria na jednom z tréningov vystrelený puk nešťastnou náhodou mu trafil nechránené miesto a odniesla si to trieštivo zlomená kostička na ľavej ruke medzi zápästím a malíčkom. Odchovanec Banskej Bystrice si už zvykol na rôzne úrazy, mal problémy s lakťom aj kolenom, lenže táto nepríjemná epizóda bola boľavejšia o to viac, že ho vyradila zo štartu na prestížnom turnaji. "Ktovie, či sa mi ešte niekedy pošťastí odohrať takéto podujatie. Predsa len pre väčšinu hráčov je to príležitosť iba raz v kariére ukázať sa na vrcholnom fóre. Už to ale nevrátim späť, môžem len ľutovať, že som nebol pri tom," povzdychol si robustný bek. Po ottawskom extempore nezostal s výpravou, ale odcestoval do Atlanty, farby ktorej háji v NHL, aby sa tunajší lekári pozreli na to, čo sa mu vlastne prihodilo. Týždeň tam pobudol a nevedel vtedy ani to, či sa NHL začne. Potom sa vrátil domov, aby sprostredkovane precítil sklamanie kamarátov a vôbec slovenského fanúšika. Ironicky by sa dalo povedať, že bolo preňho vari aj dobre, že napokon nehral a aspoň sa tak ušanoval ešte väčšieho rozčarovania. "Nuž, radšej by som bol zdravý a s chlapcami, ktorí to mali ťažké. Nevyšlo im to. Kritika, ktorá padla na hlavy spoluhráčov, je prirodzená a logická vzhľadom na nedobré výsledky. Nedá sa nič robiť, musíme sa s tým vyrovnať a pokúsiť sa odčiniť neúspech v budúcnosti."

Slovenský reprezentant sa snaží počas nútenej pauzy, ktorá potrvá ešte približne tri týždne, posilňovať ostatné partie tela. Vysadá na bicykel a používa na kondíciu beh na páse. Cvičenia na ruky vynecháva, zameriava sa na brušné svalstvo. Zastihli sme ho v Čechách, no neznamenalo to, že by si tam bol vybavovať provizórne nové angažmán počas lock outu v zámorskom hokeji. "To som bol iba na súkromnej návšteve u priateľky," prezradil. No nekľučkoval, keď sme vyzvedali ďalej, čo zamýšľa vo svojej najbližšej kariére. "Niečo sa rysuje, no v prvom rade sa musím vyliečiť, dohnať resty a byť stopercentne fit. Potom sa uvidí, kam vlastne pôjdem. Aj Mišo Handzuš to hovorí a rovnaký názor zdieľam i ja."

Všeobecná informácia neukojila našu zvedavosť, nuž sme išli s podrobnosťami ďalej. Bude to Zvolen, ktorý je poruke a kde oblieka dres HKm jeho brat Igor? "Zvolenčania sú síce najbližšie, no nechcem vyhlasovať niečo, čo nemusí byť celkom pravda. Neviem, naozaj neviem, ako sa to všetko ešte vykryštalizuje. Ak by som zostal v slovenskej extralige, tak jedine vo Zvolene, to je pravda, no mám v talóne jednu vážnejšiu ponuku zo zahraničia - z Ilves Tampere. Tam som už hral pred odchodom do zámoria." Fínsky hokej Ivanovi vyhovuje, no opatrný je vo vyhliadkach aj preto, že vzhľadom na zranenie nevie, ako dlho bude mimo hry a aká bude dlhá cesta k osvedčenej forme, výkonnosti. Na vážkach je preto náš borec, ale určite obozretnosť prejavujú i Fíni. Ústne sú obe strany dohodnuté, no Ivan musí povedať jasné slovo vtedy, keď to bude aktuálne, či do Škandinávie vycestuje. "Zaujímali sa o mňa aj české kluby, možno ešte skôr ako Ilves, no prednosť majú nateraz Severania. Nikomu som ale nepovedal nič záväzné. A koľko potrvá, kým budem celkom v poriakdu? Závisieť bude od toho, ako bude reagovať ľavá ruka na záťaž a hru, tréningové nasadenie," poznamenal robustný hráč, ktorý chce bližšie ako divák mapovať dianie na extraligových štadiónoch.

Pozdáva sa mu zvyšovanie úrovne na Slovensku a verí, že aj u nás sa premietne štart hráčov z NHL do zvýšenej návštevnosti. "Dočítal som sa, že v českom hokeji je oveľa viac divákov v hľadisku práve preto, lebo sú zvedaví na tieto osobnosti, ktoré prišli domov. Predpokladám, že postupne aj u nás chlapci prilákajú viac záujemcov na tribúny. Pre hokej to bude iba dobré a tiež pre ekonomiku klubov," pridal svojej myšlienky maród Ivan Majeský.