Korzár logo Korzár

Historický vývoj papierových peňazí (186.)

Prebiehala reklamná kampaňDruhú dobročinnú lotériu usporiadali v roku 1920, žreby vydali v prospech národnej hygieny. Vydali 250 000 žrebov, jeden

Prebiehala reklamná kampaň

Druhú dobročinnú lotériu usporiadali v roku 1920, žreby vydali v prospech národnej hygieny. Vydali 250 000 žrebov, jeden stál päť korún. Výtlačná suchá pečať bola nahradená natlačeným štátnym znakom. Žreby vytlačil závod Melantrich Praha, táto tlačiareň sa nevenovala tlači obehových bankoviek. Výťažok z lotérie bol venovaný na výstavbu kúpeľov a podobných zariadení. Čistý výnos prvej až ôsmej lotérie dosiahol skoro 5-milión korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 1930 sa predávala 12. štátna dobročinná lotéria. Bola zameraná na rozvoj ústredných orgánov telovýchovy a športu. Najväčší podiel z výnosu lotérie získala Československá obec sokolská pre svoje telovýchovné jednoty. Vyvinuli veľkú propagačnú kampaň, aby sa lepšie predávali. Zásluhou veľkej propagačnej akcie vzrástol počet predaných žrebov na dvojnásobok. Od 12.emisie sa preto zvyšoval počet predaných kusov. Žrebovanie 12.emisie sa presunulo až na 18.december, čo umožnilo v predvianočnom období zvýšiť ich predaj.

SkryťVypnúť reklamu

Žreby predávali štátne úrady,peňažné ústavy a malé trafiky. Výťažok štátnej dobročinnej lotérie rozdeľovalo ministerstvo financií s dohodou s ostatnými ministerstvami. V dnešnom modernom svete sa s dobročinnými lotériami stretávame iba zriedkavo.K získaniu ďalších hráčov sa rozvíjala veľká reklamná kampaň spojená s predajom. Dochádzalo k veľkej konkurencii medzi predajcami, lebo obchod s losmi prinášal nemalé zisky.

Zákazníci dostávali ako pozornosť jednolistové kalendáre s vyznačeným dátumom žrebovania. Podnikatelia Hron a Smola posielali v priesvitnej obálke s reklamným textom hadiu kožu s lístočkom s číslami žrebov. Iné predajne posielali šupinu z kapra pre šťastie. Veľké predajne a bankové domy dávali pre vätších zákazníkov kožené peňaženky, tušky a ďalšie drobné pozornosti. Zmyslom týchto reklám bolo získať čo najviac stálych hráčov, nalákať nových a zvýšiť počet predaných losov.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 048
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 7 926
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 074
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 386
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 095
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 538
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 208
  1. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  2. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  3. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  6. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  7. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  8. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 077
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 143
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 678
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 447
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 17 775
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 756
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 405
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 329
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  2. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  3. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  6. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  7. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  8. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 077
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 143
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 678
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 447
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 17 775
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 756
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 405
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 329
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu