Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si Citroën C3

Francúzska firma Citroën je jednou z tých automobiliek, ktoré si veľmi dobre uvedomujú, že auto musí splňovať nie len takpovediac racionálne kritériá

(medzi ne patrí napríklad komfort, bezpečnosť, spoľahlivosť, dynamické a jazdné vlastnosti, dostatočný batožinový priestor), ale malo by pôsobiť aj na emócie. Emócie vzbudzovalo už "škaredé kačiatko", ako neprajníci prezývali typ CV2, ktorý sa stal po druhej svetovej vojne bestsellerom, ale aj slávny typ DS19, ktorý okrem technických inovácií priniesol aj doslova vzrušujúce tvary karosérie. Čím je však auto menšie, tým menej voľnosti majú dizajnéri na to, aby sa s líniami vozidla "pohrali" a vytvorili emotívne pôsobiacu karosériu (preto sa nám malé vozidlá rôznych značiek zdajú také uniformné). Modelom C3 firma Citroën ale opäť dokázala, že vie vytvoriť malý automobil sviežeho a pritom jednoduchého dizajnu, ktorý je tvorený v podstate len oblúkmi a preto pôsobí už na prvý pohľad veľmi upokojujúco. Predná časť vozidla dokonca pôsobí "usmievavým" dojmom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Citroën C3 je postavený na podvozku s rázvorom 246 cm, pričom zavesenie kolies je klasického typu : vpredu sú vzpery McPherson a trojuholníkové priečne ramená, vzadu je kľuková náprava s deformovateľným priečnikom. Vozidlo je dlhé 385 cm, široké 167 cm a vysoké 152 cm. Vďaka veľkej výške vozidle sa vo vozidle sedí vzpriamene a problém "čo s hlavou" nemajú ani vysokí cestujúci. Široké predné sedadlá sú veľmi pohodlné, i keď pri športovejšej jazde poskytujú v zákrutách menšiu bočnú oporu. Priestor pre nohy vzadu sediacich cestujúcich závisí v značnej miere od polohy predných sedadiel. Vodič sedí na výškovo nastaviteľnom sedadle a volant si do optimálnej polohy môže prestaviť výškovo i osovo. Na to, že rýchlosť vozidla je indikovaná veľkými číslami na displeji a nie klasickou ručičkou, sa dá veľmi rýchlo zvyknúť. Vo vozidle je veľký počet menších a väčších úložných priestorov. Batožinový priestor má objem 305 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší na 1 155 litrov. Na pohon cé-trojky je k dispozícii niekoľko motorov. Základnou pohonnou jednotkou je 1,1-litrový motor, ktorého maximálny výkon je 44 kW pri 5 500 ot/min. Celková priemerná normovaná spotreba tohto motora je 6 l/100 km. Ďalšou pohonnou jednotkou je 1,4-litrový motor výkonu 55 kW. V kombinácii s týmto motorom môže byť vozidlo vystrojené štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Výkonnejšia verzia 1,4-litrového motora má štyri ventily na valec a jej maximálny výkon je 65 kW. Týmto motorom vystrojený model C3 zrýchli z 0 na 100 km/h za 14,5 s a dosiahne úctyhodnú maximálnu rýchlosť 180 km/h. Spomenutý motor sa však dodáva len v kombinácii s päťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SensoDrive, ktorá má aj automatický režim. Sortiment motorov zahrnuje aj úsporný 1,4-litrový turbodieselový motor, ktorého maximálny výkon je 50 kW. Tento motor poskytuje vozidlu dostatočné dynamické vlastnosti (maximálna rýchlosť je 165 km/h), pričom jeho hlavnou prednosťou je veľmi nízka spotreba. Pri jazde mimo mesta je normovaná spotreba len 3,8 l/100 km, celková normovaná priemerná spotreba je 4,2 l/100 km. Vozidlá C3 sa dodávajú v dvoch úrovniach výbavy, označených Plus a Pack. Už základná verzia Plus je sériovo vystrojená airbagom vodiča a spolujazdca, úchytmi Isofix pre detské sedačky, elektrickým posilňovačom s variabilným účinkom, centrálnym zamykacím systémom a delenými zadnými sedadlami. Verzia Pack je sériovo vystrojená aj bočnými airbagmi, hmlovými svetlometmi, manuálne ovládaným klimatizačným systémom, diaľkovo ovládaným centrálnym zamykacím systémom, zásuvkou pod sedadlom spolujazdca, elektricky ovládanými vonkajšími zrkadlami a elektricky ovládanými prednými oknami. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené napríklad aj ultrazvukovou parkovacou pomôckou, hlavovými airbagmi, antiblokovacím systémom a elektricky sklopnými a vyhrievateľnými zrkadlami.

SkryťVypnúť reklamu

Na týždenný test sme mali k dispozícii Citroën C3 s úrovňou výbavy Pack, poháňaný 1,1-litrovým motorom. Príjemne nás prekvapilo najmä pohodlie na predných sedadlách a pružnosť motora. Ten bez problémov "zvládal" aj klimatizačný systém a dokázal akcelerovať na piaty prevodový stupeň už z "mestskej" rýchlosti 60 km/h (to privítajú lenivejší vodiči, ktorým sa nechce preraďovať). Vozidlo má veľmi účinné brzdy. Pri rýchlejšej jazde v zákrutách si treba zvyknúť na to, že sedíte vyššie ako v iných vozidlách a preto máte pocit, že sa vozidlo viac nakláňa. Pri nakladaní batožín trochu prekáža vysoká hrana zadného nárazníka. Ocenili sme aj výborný výhľad z vozidla a veľmi dobré jazdné vlastnosti vozidla. Vďaka veľkým zaskleným plochám a svetlým poťahovým látkam je interiér presvetlený. Firma Citroën svojím modelom C3 ukázala, že aj kompaktný automobil môže splňovať všetky racionálne kritériá, kladené na vozidlá tejto kategórie, a navyše vyvolávať príjemné emócie.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 047
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 7 791
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 054
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 429
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 105
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 549
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 199
  1. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  2. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  3. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  4. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  5. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  6. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  7. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  8. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 073
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 088
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 677
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 425
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 17 400
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 740
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 465
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 326
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  2. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  3. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  4. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  5. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  6. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  7. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  8. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 073
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 088
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 677
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 425
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 17 400
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 740
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 465
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 326
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu