značiek. Všetko však nakoniec zostalo iba pri diskusiách a po úspešnom, hoci treba priznať, že náročnom zvládnutí "október-relyfestu", sa tento rok situácia opakuje znova. V rovnakom slede ako minulý rok sa séria začína podujatím v Taliansku, no známu rely San Remo, ktorá sa jazdila tridsať rokov, vystriedalo podujatie na ostrove Sardínia. Pre všetkých zúčastnených je to absolútne nové podujatie, hoci jeho základ môžeme spájať s Costa Smeralda Rallye, ktorá sa na Sardínii jazdila ako súčasť európskeho šampionátu. Z pôvodných meraných úsekov sa však prakticky zachovalo iba minimum a súťažiaci musia pri hľadaní optimálneho nastavenia začínať od nuly. Prvé testy ukázali, že ide o šotolinovú súťaž do značnej miery s pieskovým podkladom na ktorom číhajú ťažko odhadnuteľné voľné kamene. Odborníci miestne podmienky prirovnávajú k tým v Turecku, či na Cypre. V oboch prípadoch bola úspešná značka Citroën, čo by mohlo naznačovať aj víťaza tejto súťaže. Rely je situovaná do severovýchodnej časti ostrova, pričom všetky štarty i cieľ sú naplánované v Porto Cervo. Servisná zóna potom leží neďaleko pláží mestečka Olbia. Súťaž začína v piatok šiestimi ereskami (tri sa opakujú dvakrát) na juh od Olbie, ktorých dĺžka je 158,6 km. V sobotu podujatie pokračuje sedmičkou rýchlostných skúšok situovaných viacej na západ od centrály v Porto Cervo a posádky absolvujú o desať ostrých kilometrov menej ako v piatkovej prvej etape. Vyvrcholenie nás potom čaká v nedeľu na relatívne krátkom, sedemdesiatsedem kilometrovom súčte šiestich rýchlostných skúšok. Ak teda dobre rátame, tak dohromady je na súťažiace špeciály nastražených devätnásť meraných úsekov o dĺžke 384,2 km, pričom celková vzdialenosť s prejazdmi je 1229 kilometrov. Víťaza súťaže by sme mali poznať v nedeľu okolo sedemnástej hodiny. Mimochodom, ak už sme pri víťazoch, tak si povedzme, že na svoje druhé tohtoročné víťazstvo v sezóne si brúsia zuby v Peugeote. Ten po strastiplnej ceste nového modelu 307-ky šampionátom 2004 chce dokázať, že auto je konečne vyliečené z detských chorôb a dozrelo k pravidelných víťazstvám. Marcus Grönholm sa naviac domnieva, že podmienky v Sardínii budú sedieť jeho jazdeckému štýlu. "Mal som príležitosť testovať v oblasti, kde sa súťaž jazdí," priznáva ex-majster sveta. "Myslím si, že úseky budú ešte rýchlejšie než na Cypre a v Turecku. Skôr by som ich prirovnal k Portugalsku či Argentíne. Tento typ tratí mám však rád a som presvedčený, že máme veľkú šancu uspieť. Jedinou nezodpovedanou otázkou zostáva povrch meraných úsekov. Grönholm určite vie o čom hovorí, no jeho ambície určite budú chcieť schladiť minimálne Petter Solberg (Subaru) i Markko Martin (Ford). Nuž a zabúdať by sme nemali ani posádky značky Citroën. Ta má síce v oboch šampionátoch výrazný náskok a pôjde skôr na bodovú istotu, no rozhodne nezanevrie na príležitosť zvíťaziť. "Ak úseky na ktorých sme testovali reprezentujú povrch súťaže, tak by nám podmienky mali vyhovovať.", nechal sa počuť Loeb. "Počas jazdy je tu lepšie držať sa uprostred cesty, lebo okraje sú plné kameňov. Ťažko sa tu brzdí a je ľahké urobiť chybu. To, že vyrazím prvý ma znova stavia do nevýhody a nemyslím si, že mám veľké šance zvíťaziť. Aj tentoraz však použijem svoju obvyklú stratégiu a vyštartujem ako najlepšie viem. Podľa výsledkov prvej etapy sa potom prispôsobím a budem jazdiť takticky.". Slová vedúceho pilota priebežnej klasifikácie šampionátu naznačujú, že aj v Sardínii sa môžeme tešiť na zaujímavý priebeh súťaže, no nás najviac bude zaujímať štart slovensko-českej posádky Jozef Béreš ml a Petr Starý. Po takmer dvoch mesiacoch dostáva Béreš opäť príležitosť štartovať v podujatí MS. "Dlhšiu dobu som nesedel v súťažnom aute a tak sa neviem dočkať štartu,", prezrádza mladý Béreš. "Podľa informácií bude súťaž veľmi náročná, no ja mám šotolinu rád a už teraz sa nesmierne teším." My si pripomeňme, že Béreš v pondelok oslavuje dvadsiate narodeniny a prípadný slušný výsledok by bo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.