vyznačuje sa niekoľkými technickými novinkami. K zlepšeniu jazdných vlastností prispeli nové závesy predných i zadných kolies. Predné kolesá majú závesy podobné závesom pretekárskych monopostov F1, s pružinami a tlmičmi uloženými vnútri karosérie. To umožnilo zväčšiť rozchod predných kolies o 50 mm, čo zlepšilo stabilitu vozidla pri jazde v zatáčkach. Zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Zavesenie zadných kolies bolo vyvinuté v spolupráci so firmou Multimatic. Úpravami priestorového nosného rámu, zhotoveného z rúrok, sa zväčšila jeho torzná tuhosť o 25 %. Na pohon vozidla slúži 2,3-litrový štvorvalcový radový motor Ford Duratec, ktorý upravila firma Cosworth. Motor je zhotovený z ľahkých zliatin, má dva vačkové hriadele v hlave valcov a štyri ventily na valec. Vačkové hriadele, hlavy valcov a výfukové potrubie vyvinula firma Cosworth. Motor sa dodáva v dvoch výkonových verziách, ktorých výkon je 147 kW a 191 kW. Úpravy sa dotkli aj interiéru. Nový Caterham už nemá tradičnú plochú prístrojovú dosku s páčkovými prepínačmi, ale zaoblenú dosku, takže ovládacie prvky sa vodičovi ľahšie ovládajú. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 315 mm, jeho dĺžka je 3 300 mm, šírka je 1 685 mm a výška len 1 140 mm. Svetlá výška podvozku je len 100 mm. Výkonnejšia verzia Seven CSR 260 zrýchli z 0 na 96 km/h (60 míľ za hodinu) za 3,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Aj najnovší Caterham Seven svojím vonkajším vzhľadom pripomína pôvodný model, ktorý vyrábala firma Lotus. Túto firmu založil v roku 1952 konštruktér Anthony Colin Bruce Chapman. Slávu firme Lotus získal práve model 7 (Seven), ktorý Chapman predstavil v roku 1957.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.