Korzár logo Korzár

Audi a Ekstrom šampiónmi série DTM

Prvý októbrový víkend ukončil osemnásty ročník stále populárnejšej nemeckej série cestovných vozidiel DTM (German Touring Car Championship,

respektíve v nemčine Deutsche Tourenwagen Masters). A hoci premiérový majstrovský titul si už dva týždne predtým poistil v Brne Švéd Mattias Ekstrom, na nemeckom Hockenheime sa zišla rekordná návšteva 133 tisíc platiacich divákov, ktorí rozhodne svoju prítomnosť neoľutovali. Záverečné preteky desaťdielneho seriálu sa napokon stali korisťou vlaňajšieho šampióna, Bernda Schneidera, ktorému žiaľ už ani víťazstvo nemohlo pomôcť k obhajobe. Štvornásobný šampión tejto prestížnej série však rozhodne nesmútil, pretože svojim triumfom znova posúval rekord v počte víťazstiev - už na tridsaťosem! Tesne za ním cieľom potom preletel krajan Martin Tomczyk na Audi, ktorý nedokázal obhájiť svoju pole position a Schneider ho predbehol krátko po prvej povinnej zastávke (v 9. kole). Na treťom mieste nakoniec dojazdil Angličan Garry Paffett na ďalšom Mercedese, čo len potvrdilo, že Hockenheim oveľa lepšie sedí "strieborným šípom", ako technicky dokonalejším vozidlám Audi. Ale pohľady zvedavých divákov sa pochopiteľne najviac upierali na nového šampióna zo Švédska, ktorému sa bohužiaľ oslavný víkend pred celým vedením spoločnosti a zamestnancami značky Audi, veľmi nevydaril. Mattias Ekstrom do pretekov štartoval z tretieho miesta, no zakrátko po štarte sa prepadol až na deviatu priečku! Príčina sa ukázala čoskoro. Pilot značky Audi zvolil tentoraz odlišnú stratégiu a vyštartoval s podstatne ťažším vozidlom ako jeho súperi (viacej paliva a prvá plánovaná zastávka na dotankovanie a výmenu pneumatík až v 14. kole). Zmyslom mala byť výhoda v podobe lepších pneumatík v závere pretekov, čo sa takmer aj podarilo. No nebola to iba váha nadbytočného paliva, ktorá v úvode Ekstroma spomaľovala. "Moje auto bolo v úvode dosť nestabilné a tak som nedokázal udržať krok s čelom štartového poľa," vysvetľoval v cieli nový šampión o ktorom sa povráva, že by sme ho v novej sezóne mohli vidieť aj v niektorých podnikoch Majstrovstiev sveta značiek za volantom továrenskej Škody. "V druhej polovici pretekov sa však jazdné vlastnosti môjho Audi A4 zlepšili a vozidlo jazdilo znova perfektne, ako v priebehu celej sezóny," pokračuje Mattias Ekstrom. "Potom sa mi podarilo predbehnúť Albersa a rýchlejší som bol aj ako Jean Alesi, ktorý sa tvrdo bránil. V poslednej zákrute sa mi ho však napokon podarilo predbehnúť, no trvalo to akosi pridlho a zatiaľ nás oboch podbehol Tom (Kristensen)." Švéd sa po druhej zastávke v 26. kole vrátil na siedme miesto a predviedol divácky strhujúci finiš. Najprv predbehol Christiana Albersa na Mercedese a niekoľko kôl pred koncom aj tímového kolegu a šesťnásobného víťaza pretekov 24 hodín v Le Mans, Toma Kristensena. V poslednom kole potom nekompromisne zaútočil aj na štvrtého (ex-pilota F1) Jeana Alesiho, no v poslednej zákrute sa obaja pretláčali až príliš dlho a za nimi striehnuci Dán situáciu dokonale využil. "Neriskoval som toľko ako Mattias," okomentoval s úsmevom svoje štvrté miesto Kristensen. Divákom sa však Ekstromova jazda aj tak mimoriadne páčila a zaslúžene ju odmenili potleskom. "Myslím si, že dnes sme divákom na záver sezóny predviedli ozaj výbornú show až do poslednej zákruty," radoval sa z uznania nový šampión. O stúpajúcej popularite nedávno sa navrátivšej série DTM svedčí aj rekordná celosezónna návštevnosť, ktorá tento rok dosiahla hranicu 769 tisíc divákov. Aj to je napokon dôvod prečo sa v novej sezóne budeme DTM venovať častejšie ako formulovým disciplínam za oceánom, kde bude štartovať Tomáš Enge. My zatiaľ v DTM budeme môcť držať palce Jarkovi Janišovi, ktorý by mal v novej sezóne dostať konkurencie schopný Mercedes C-Classe a s trochou šťastia sa budeme môcť za ním aj v novej sezóne vydať na Masarykov okruh v Brne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky Hockenheim (37 kôl): 1. Bernd Schneider (Mercedes) 1:00:48,586, 2. Martin Tomczyk (Audi) + 1,635, 3. Garry Paffett (Mercedes) + 7,779, 4. Tom Kristensen (Audi) + 12,454, 5. Jean Alesi (Mercedes) + 12,943, 6. Mattias Ekström (Audi) + 13,010, 7. Christian Albers (Mercedes) + 22,069, 8. Christian Abt (Audi) + 27,891. Záverečné klasifikácia DTM 2004: 1. Ekstrom 75 bodov, 2. Paffett 57, 3. Albers 50, 4. Kristensen 43, 6. Tomczyk 39, 6. Schneider 39, 7. Alesi 18, 8. Scheider 15, 9. Fassler 13, 10. Aiello 12, 11. Pirro 10, 12. Reuter 8, 13. Dumbreck 6, 14. Frentzen 3, 15. Mucke 2, 16. Abt 1. Značky: 1. Mercedes Benz 169, 2. Audi 163, 3. Opel 58.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  6. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  2. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  4. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  5. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  6. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  7. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  8. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 363
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 542
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 11 177
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 098
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 315
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 331
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 220
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 693
  1. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné právo. Časť 4.
  2. Martin Fronk: Kam chodila Sisi pešo?
  3. Ernest Klotton: Emocionálna spoveď o bolesti, ktorú nikto nechce zažiť
  4. Irena Šimuneková: Skrytý klenot Veľkej Fatry - Čutkovská dolina
  5. Rastislav Puchala: Lacko Fantóci konsoliduje
  6. Miroslav Ferkl: Človek Martin. 
  7. Ján Škerko: Tak rád som s tebou žil, láska
  8. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 627
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 368
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 20 158
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 406
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 763
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 414
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 463
  8. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli... 4 853
  1. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  4. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  5. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu