Korzár logo Korzár

Audi a Ekstrom šampiónmi série DTM

Prvý októbrový víkend ukončil osemnásty ročník stále populárnejšej nemeckej série cestovných vozidiel DTM (German Touring Car Championship,

respektíve v nemčine Deutsche Tourenwagen Masters). A hoci premiérový majstrovský titul si už dva týždne predtým poistil v Brne Švéd Mattias Ekstrom, na nemeckom Hockenheime sa zišla rekordná návšteva 133 tisíc platiacich divákov, ktorí rozhodne svoju prítomnosť neoľutovali. Záverečné preteky desaťdielneho seriálu sa napokon stali korisťou vlaňajšieho šampióna, Bernda Schneidera, ktorému žiaľ už ani víťazstvo nemohlo pomôcť k obhajobe. Štvornásobný šampión tejto prestížnej série však rozhodne nesmútil, pretože svojim triumfom znova posúval rekord v počte víťazstiev - už na tridsaťosem! Tesne za ním cieľom potom preletel krajan Martin Tomczyk na Audi, ktorý nedokázal obhájiť svoju pole position a Schneider ho predbehol krátko po prvej povinnej zastávke (v 9. kole). Na treťom mieste nakoniec dojazdil Angličan Garry Paffett na ďalšom Mercedese, čo len potvrdilo, že Hockenheim oveľa lepšie sedí "strieborným šípom", ako technicky dokonalejším vozidlám Audi. Ale pohľady zvedavých divákov sa pochopiteľne najviac upierali na nového šampióna zo Švédska, ktorému sa bohužiaľ oslavný víkend pred celým vedením spoločnosti a zamestnancami značky Audi, veľmi nevydaril. Mattias Ekstrom do pretekov štartoval z tretieho miesta, no zakrátko po štarte sa prepadol až na deviatu priečku! Príčina sa ukázala čoskoro. Pilot značky Audi zvolil tentoraz odlišnú stratégiu a vyštartoval s podstatne ťažším vozidlom ako jeho súperi (viacej paliva a prvá plánovaná zastávka na dotankovanie a výmenu pneumatík až v 14. kole). Zmyslom mala byť výhoda v podobe lepších pneumatík v závere pretekov, čo sa takmer aj podarilo. No nebola to iba váha nadbytočného paliva, ktorá v úvode Ekstroma spomaľovala. "Moje auto bolo v úvode dosť nestabilné a tak som nedokázal udržať krok s čelom štartového poľa," vysvetľoval v cieli nový šampión o ktorom sa povráva, že by sme ho v novej sezóne mohli vidieť aj v niektorých podnikoch Majstrovstiev sveta značiek za volantom továrenskej Škody. "V druhej polovici pretekov sa však jazdné vlastnosti môjho Audi A4 zlepšili a vozidlo jazdilo znova perfektne, ako v priebehu celej sezóny," pokračuje Mattias Ekstrom. "Potom sa mi podarilo predbehnúť Albersa a rýchlejší som bol aj ako Jean Alesi, ktorý sa tvrdo bránil. V poslednej zákrute sa mi ho však napokon podarilo predbehnúť, no trvalo to akosi pridlho a zatiaľ nás oboch podbehol Tom (Kristensen)." Švéd sa po druhej zastávke v 26. kole vrátil na siedme miesto a predviedol divácky strhujúci finiš. Najprv predbehol Christiana Albersa na Mercedese a niekoľko kôl pred koncom aj tímového kolegu a šesťnásobného víťaza pretekov 24 hodín v Le Mans, Toma Kristensena. V poslednom kole potom nekompromisne zaútočil aj na štvrtého (ex-pilota F1) Jeana Alesiho, no v poslednej zákrute sa obaja pretláčali až príliš dlho a za nimi striehnuci Dán situáciu dokonale využil. "Neriskoval som toľko ako Mattias," okomentoval s úsmevom svoje štvrté miesto Kristensen. Divákom sa však Ekstromova jazda aj tak mimoriadne páčila a zaslúžene ju odmenili potleskom. "Myslím si, že dnes sme divákom na záver sezóny predviedli ozaj výbornú show až do poslednej zákruty," radoval sa z uznania nový šampión. O stúpajúcej popularite nedávno sa navrátivšej série DTM svedčí aj rekordná celosezónna návštevnosť, ktorá tento rok dosiahla hranicu 769 tisíc divákov. Aj to je napokon dôvod prečo sa v novej sezóne budeme DTM venovať častejšie ako formulovým disciplínam za oceánom, kde bude štartovať Tomáš Enge. My zatiaľ v DTM budeme môcť držať palce Jarkovi Janišovi, ktorý by mal v novej sezóne dostať konkurencie schopný Mercedes C-Classe a s trochou šťastia sa budeme môcť za ním aj v novej sezóne vydať na Masarykov okruh v Brne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky Hockenheim (37 kôl): 1. Bernd Schneider (Mercedes) 1:00:48,586, 2. Martin Tomczyk (Audi) + 1,635, 3. Garry Paffett (Mercedes) + 7,779, 4. Tom Kristensen (Audi) + 12,454, 5. Jean Alesi (Mercedes) + 12,943, 6. Mattias Ekström (Audi) + 13,010, 7. Christian Albers (Mercedes) + 22,069, 8. Christian Abt (Audi) + 27,891. Záverečné klasifikácia DTM 2004: 1. Ekstrom 75 bodov, 2. Paffett 57, 3. Albers 50, 4. Kristensen 43, 6. Tomczyk 39, 6. Schneider 39, 7. Alesi 18, 8. Scheider 15, 9. Fassler 13, 10. Aiello 12, 11. Pirro 10, 12. Reuter 8, 13. Dumbreck 6, 14. Frentzen 3, 15. Mucke 2, 16. Abt 1. Značky: 1. Mercedes Benz 169, 2. Audi 163, 3. Opel 58.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 651
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 973
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 608
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 190
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 916
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 650
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 449
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 666
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 281
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 654
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 574
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 064
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


3
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


12
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


146
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


72
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 666
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 281
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 654
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 574
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 064
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu