rozhodlo už skôr, na Interlagose by sme mohli opäť vidieť ničím nezaťažené preteky v rýdzo športovej atmosfére. A kto by mal hrať hlavnú úlohu? Nuž kto iný ako domáci hrdina Rubens Barrichello, ktorý sa už roky márne pokúša zvíťaziť práve pred domácim publikom. Či sa mu to s mimoriadne vydareným monopostom F2004 napokon aj podarí, to sa však ukáže až cez víkend. O samotnom dejisku podujatia sme si v ostatných rokoch povedali viacej ako dosť a tak nám nateraz musí stačiť iba pripomienka, že okruh Interlagos leží na predmestí Sao Paula, ktoré sa od svojho založenia v roku 1554 rozrástlo na metropolis s desiatkou miliónov obyvateľov a takmer ďalšou desiatkou v chudobných prímestských oblastiach. Trať bola postavená v roku 1940 a svoju súčasnú podobu získala po prestavbe v roku 1990, kedy sa vrátila do kalendára F1. Okruh meria 4309 metrov a jazdí sa na 71 kôl (305,9 km). Vlani sa za dramatických okolností preteky skončili predčasne po havárii Marka Webbera, respektíve Fernanda Alonsa. Za víťaza bol najprv uznaný Raikkonen, no po odvolaní bolo víťazstvo právom pridelené Fisichellovi. Štart pretekov je naplánovaný na 15. hodinu miestneho času a ak dobre rátam, tak pre nás je to 19.00 hod.
V priebehu sezóny tradične pred každým závodom absolvujú tímy testovacie jazdy, no tentoraz sa v tomto smere príliš neudialo. Na okruhu v španielskom Jereze sa stretlo iba zopár monopostov (McLaren, Renault, BAR, Toyota a Jordan) aby popracovali skôr na detailoch pre nové modely než na "starých" autách. Zo známych mien sa na trati objavili iba Villeneuve (ten si stále zvyká na renault) a Alonso. Najrýchlejší zo všetkých bol však Montagny (renault) pred Pizzoniom (williams). Ferrari testovalo osobitne doma v Taliansku s Badoerom a Bertolinim, ktorí pracovali na elektronike a pneumatikách. Oveľa viacej ako na testovacích tratiach sa preto odohralo v zákulisí. Už tri dni po GP Japonska sa konal v Paríži koncil FIA na ktorom boli okrem iného predložené predbežné kalendáre 2005 pre F1, WRC i GT (respektíve WTCC, ktorý nahradí ETCC). K týmto správam sa však vrátime neskôr podrobnejšie a tak doplňme, že stretnutie zástupcov krajín zastrešených pod FIA sa využilo tiež na slávnostnú oslavu stého výročia Medzinárodnej automobilovej federácie. Nuž a zatiaľ čo sa v Paríži oslavovalo, tak na scénu F1 ohlásili svoju účasť hneď dva nové tímy F1!!! Prvým je Team Midland F1, za ktorým stoja doláre kanadsko-ruského miliardára Alexa Shnaidera. Druhým je zasa tím Dubai F1, ktorý bude financovaný z arabských petrodolárov. Obidva tímy sú pripravené zložiť požadovanú kauciu 48 miliónov dolárov a postaviť sa na štart od sezóny 2006! Neuveriteľné správy prišli aj z okolia Michaela Schumachera, ktorý sa pred poslednými pretekmi sezóny rozhodol stráviť niekoľko pokojných dní v kruhu svojej rodiny. Pokoj však netrval dlho. Zopár dní po návrate z Japonska priniesli najprv agentúry správu o tom, že nemecký superpretekár a multimilionár sa pravdepodobne stane hlavným sponzorom futbalového tímu 1.FC Koln, ktorý sídli neďaleko Schumacherovho rodiska. Ešte skôr než stihla doznieť táto príjemná správa, sa však neznámi vandali pokúsili zneuctiť hrob Michaelovej nedávno zosnulej matky. Ako vidieť, ľudská zloba a závisť sa žiaľ neraz nezastaví pred ničím. Dúfajme však, že vinníkov stihne zaslúžený trest. Ale aby sme nekončili takouto nepríjemnou informáciou, tak si povedzme, že o návrate do pretekárskeho kokpitu zasa uvažuje Mika Häkkinen. Fín potvrdil dvojdňové testy s vozidlom Mercedes C-Klasse DTM a nevylúčil prípadný štart v stále populárnejšej sérii DTM. Nuž a celkom na záver ešte správa z tímu Minardi, ktorý oznámil termín verejnej aukcie predmetov súvisiacich s F1 na 18.-20.novembra vo svoje britskej centrále. Na predaj je okolo 4 tisíc predmetov z tímov Minardi, Jordan, Tyrrell, Benetton, BAR a Brabham.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.