Korzár logo Korzár

Prichádza nová trojka

V utorok o 16. hodine uvoľnila firma BMW embargo na svoju tlačovú správu s prvými a pomerne podrobnými oficiálnymi informáciami o svojom novom

modelovom rade 3. V súlade s tradíciou je nová trojka predstavená zatiaľ len vo virtuálnom svete internetu, oficiálnu premiéru v našom "skutočnom" svete bude mať nový rad 3 až na jarnom autosalóne v Ženeve, ktorý sa bude konať začiatkom marca budúceho roka. Nový rad 3 je už piatou generáciou trojkového radu, pričom vozidlá strednej triedy s takýmto označením začala firma BMW vyrábať pred 30 rokmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa výrobcu možno novú trojku považovať za dynamicko-elegantnú limuzínu. Dizajn vozidla je akousi kombináciou modernejších prvkov, použitých napríklad na bavorákoch Z4 a radu 1, s eleganciou vozidiel radu 5 a 7. Vozidlo sa vyznačuje krátkymi prevismi vpredu a vzadu a pomerne dlhou kapotou. V porovnaní s doterajším modelom nová trojka narástla, a to zvonku i zvnútra. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 760 mm, čo predstavuje nárast o 35 mm. Celková dĺžka vozidla je 4 520 mm (+49 mm), šírka je 1 817 mm (+78 mm) a výška je 1 421 mm (+6 mm). Zväčšenie vonkajších rozmerov sa prejavilo na citeľnom zväčšení priestoru pre cestujúcich. Tuhosť karosérie sa vďaka použitiu vysokopevných ocelí nového typu zväčšila v porovnaní s doterajším modelom o 25 %. Predná náprava je zhotovená z hliníka, zadná päťprvková náprava má hliníkové aj oceľové časti. Motor je samozrejme uložený vpredu pozdĺžne a poháňa zadné kolesá. Toto usporiadanie pohonu zabezpečuje ideálne rozloženie hmotnosti vozidla na obe nápravy (v pomere 50:50). Pri uvádzaní na trh budú pre novú trojku k dispozícii štyri pohonné jednotky, z toho jedna vznetová. Na pohon modelu 320i slúži dvojlitrový radový štvorvalec, vystrojený systémom variabilného zdvihu ventilov VALVETRONIC i systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov bi-VANOS. Motor má najvyšší výkon 110 kW pri 6 200 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 200 Nm pri 3 600 ot/min. Model 320i zrýchli z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd, jeho maximálna rýchlosť je 220 km/h a priemerná spotreba 7,4 l/100 km. Na pohon modelu 325i slúži 2,5-litrový radový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 160 kW. Špičkový model 330i je poháňaný novým trojlitrovým šesťvalcom, ktorý poháňa aj kupé 630i. Tento motor sa vyznačuje mimoriadne nízkou hmotnosťou, pretože niektoré jeho časti (kľuková skriňa a kryt hlavy valcov) sú zhotovené z horčíka, ktorý je o 30 % ľahší ako hliník. Motor je vystrojený systémami VALVETRONIC a bi-VANOS a jeho maximálny výkon je 190 kW. Maximálnu hodnotu krútiaceho momentu (300 Nm) si motor udržuje v širokom rozsahu od 2 500 do 4 000 ot/min. Model 330i zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h a celková priemerná spotreba je 8,7 l/100 km. Pri uvádzaní na trh bude pre novú bavorácku trojku k dispozícii len jeden vznetový motor. Ide o dvojlitrový štvorvalec, vystrojený vstrekovacím systémom common rail druhej generácie a prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny. Motor má maximálny výkon 120 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 340 Nm. Spomenutým motorom vystrojený model 320d zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,3 s, dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h a v priemere spotrebuje len 5,7 l/100 km. Všetky modely sú sériovo vystrojené manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, na želanie sa montuje šesťstupňová automatická prevodovka. Nové BMW radu 3 je prvým vozidlom strednej triedy, ktoré môže byť za príplatok vystrojené systémom aktívneho riadenia. Prevod tohto riadenia je nižší pri nízkych rýchlostiach a vyšší pri vysokých, čo umožňuje lepšie manévrovanie pri pomalšej jazde a citlivejšie ovládanie vozidla pri vyšších rýchlostiach. Vozidlo je sériovo vystrojené dynamickým stabilizačným systémom (DSC) najnovšej generácie. Šesťvalcové modely majú systém DSC rozšírený o ďalšie funkcie. Ide napríklad o funkciu "sušenia" brzdových kotúčov pri jazde na mokrej vozovke (brzdové doštičky sú v pravidelných intervaloch pritláčané na brzdové kotúče, čím sa z nch stiera voda) a o "prípravu" na brzdenie, keď vodič náhle uvoľní nohu z pedálu akcelerátora (vtedy dôjde k prisunutiu doštičiek tesne ku kotúčom, pretože elektronika "očakáva", že vodič bude brzdiť). Ďalšia funkcia zabraňuje cúvnutiu vozidla pri rozjazde do kopca. Motor sa uvádza do činnosti stlačením tlačidla, pričom stačí do tlačidla len "ťuknúť", pretože celý proces spúšťania motora je riadený automaticky. Nové BMW radu 3 je sériovo vystrojené dvojitými halogénovými reflektormi, za príplatok však môže byť vystrojené bixenónovými reflektormi, ktoré sa natáčajú do zatáčky. Do sér

SkryťVypnúť reklamu

Predaj nových modelov BMW radu 3 sa začne 5. marca 2005.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 6 439
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 222
  3. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 3 853
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 484
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 004
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 605
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 788
  8. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž 1 589
  1. Martin Šuraba: Košická električka #1 (2/2)
  2. Dávid Polák: Robia šaty človeka…?
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (15. - 21.8.1925)
  4. Martin Greguš: Je plat prezidenta Pellegriniho vo výške cca 18 000 eur mesačne primeraný slovenským pomerom?
  5. Milan Removčík: Martinské hole
  6. Jozef Huljak: Ako Trump letí na Aljašku kúpiť mier od Putina
  7. Martin Fronk: Turecký sandžak uprostred Slovenska?
  8. Štefan Šturdzík: Rakovina si nevyberá no prečo zlyhávajú ľudia, ktorí nám majú s ňou pomáhať bojovať ?
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 339
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 13 065
  3. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 750
  4. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 8 796
  5. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 8 541
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 181
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 7 050
  8. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 6 586
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu