Korzár logo Korzár

Nové motory pre Ford Focus C-MAX

Firma Ford rozšírila nedávno sortiment motorov, montovaných do kompaktného vanu Focus C-MAX, ktorý si svojou všestrannou využiteľnosťou, variabilným

vnútorným priestorom, vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a bohatým výstrojom získal sympatie aj medzi slovenskými motoristami a ktorý získal prestížne ocenenie Auto roka 2004 na Slovensku. Prvým z trojice nových motorov je 1,6-litrový zážihový štvorvalec Duratec, ktorý je vystrojený systémom variabilného časovania ventilov a ktorého maximálny výkon je 85 kW. Tento motor spotrebuje pri jazde v meste v priemere 8,9 l/100 km, mimo mesta je však priemerná spotreba len 5,3 l/100 km a celková normovaná priemerná spotreba je 6,6 l/100 km. Ďalším novým motorom je vyššia výkonová verzia 1,8-litrového motora. Tento motor má maximálny výkon 92 kW a pri jazde mimo mesta spotrebuje v priemere len 5,7 l/100 km. Celková priemerná spotreba spomenutého motora je 7,1 l/100 km. Najvýkonnejším zo všetkých motorov, ktoré teraz Ford ponúka pre van Focus C-MAX, je dvojlitrový zážihový motor, vystrojený dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov (rozvod DOHC) a štyrmi ventilmi na valec. Tento výkonný motor spotrebuje v meste okolo 10 l/100 km, pri jazde mimo mesta klesne priemer na 5,6 l/100 km a jeho celková normovaná priemerná spotreba je 7,3 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď sme už van Focus C-MAX na tejto strane predstavili, aspoň stručne uvedieme jeho základné technické údaje. V porovnaní s Focusom má van nepatrne predĺžený rázvor, a to na 2 640 mm. Celková dĺžka vozidla je 4 333 mm, čo je o 16 cm viac ako je dĺžka Focusa. Šírka vozidla je 1 825 mm. Van C-MAX je až o 8 cm vyšší ako základný Focus, čo umožnilo umiestniť sedadlá vyššie, čím sa uľahčilo nastupovanie do vozidla i vystupovanie z neho. Vďaka veľkej výške vozidla (1 595 mm) môžu vzadu pohodlne sedieť aj osoby vysokého vzrastu. Vo vozidle je množstvo väčších a menších odkladacích priestorov. Batožinový priestor má objem (po kryt) 460 litrov, pri naložení až po strechu je to až 550 litrov. Po zložení zadných sedadiel možno do vozidla naložiť (po strop) batožiny objemu až 1 620 litrov. Maximálna dĺžka ložnej plochy (po operadlá predných sedadiel) je pritom až 1 734 mm, čo umožňuje bezproblémovú prepravu dlhých predmetov. Verzie Trend a Ghia sa štandardne dodávajú s originálne riešenými zadnými sedadlami. Tie sú delené v pomere 40:20:40, pričom užšiu strednú časť možno sklopiť a odsunúť dozadu. Potom možno dve krajné sedadlá posunúť šikmo dopredu (k stredu vozidla), takže na nich sediaci cestujúci majú väčší bočný odstup od dverí a sedia tak pohodlne, ako v limuzínach vyššej triedy. Do sériového bezpečnostného výstroja vanu C-MAX patria dva čelné a dva bočné nafukovacie vankúše, antiblokovací systém, systém podpory núdzového brzdenia, úchyty Isofix pre detské sedačky, znehybňovač, centrálny zamykací systém a ďalšie prvky.

SkryťVypnúť reklamu

Mali sme možnosť vyskúšať si Ford Focus C-MAX, vystrojený 1,6-litrovým turbodieselovým motorom. Tento 16-ventilový motor má maximálny výkon 80 kW a je najúspornejším zo všetkých motorov, montovaných do vanu C-MAX. Normovaná priemerná spotreba pri jazde v meste je 6,3 l/100 km, pri jazde mimo mesta je priemerná spotreba neuveriteľných 4,1 l/100 km. Celková normovaná priemerná je len 4,9 l/100 km, čo je pre vozidlo tejto kategórie mimoriadne priaznivá hodnota. Treba však spomenúť, že k nízkym hodnotám spotreby prispieva aj na "dlho" sprevodovaná prevodovka. Pri rýchlosti 100 km/h na piaty prevodový stupeň sa otáčky motora pohybujú na hranici 2 000 ot/min. Do vanu C-MAX sa veľmi dobre nastupuje a vodič má z neho dobrý výhľad (ten je len trošku obmedzený mohutnými prednými stĺpikmi). K pohodlnému ovládaniu prispieva aj krátka, vo výstupku prístrojového panela umiestnená radiaca páka. Osvedčený "focusovský" podvozok sa dobre stará o odfiltrovanie nerovností vozovky. Zmena konfigurácie zadných sedadiel z trojmiestneho usporiadania na dvojmiestne je veľmi jednoduchá. Riadenie je veľmi ľahké a presné, vozidlo má za všetkých situácií výbornú smerovú stabilitu. V svetlom, príjemne pôsobiacom interiéri sú použité kvalitné materiály. Možno konštatovať, že kompaktný van Ford Focus C-MAX je všestranne využiteľné vozidlo, ktoré sa dokáže prispôsobiť rozmanitým nárokom svojho užívateľa a ktoré možno používať na cesty do práce, za nákupmi, za športom i na rodinné výlety či dovolenky.

SkryťVypnúť reklamu

Priaznivcov značky Ford možno poteší správa, že Focus druhej generácie, ktorý mal svetovú premiéru na nedávnom autosalóne v Paríži, sa na Slovensku začne predávať začiatkom budúceho roka.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 526
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 195
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 284
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 7 727
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 849
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 014
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 204
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 069
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 433
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 978
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 700
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 194
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 516
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 680
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 117
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 718
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 433
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 978
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 700
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 194
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 516
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 680
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 117
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 718
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu