sa v tejto krajine ušľachtilé plnokrvníky kategórie GT fanúšikom predstavili pred piatimi rokmi a z víťazstva sa vtedy radovali Rakúšan Karl Wendlinger a Francúz Olivier Beretta jazdiaci na vozidle Chrysler Viper tímu Oreca. Od tej doby sa však vývoj poriadne posúval a dnes štartovému poľu kraľujú značky Ferrari a Maserati, s ktorými sa ako tak snažia držať krok Lamborghini a Saleens. Mimochodom práve nové Maserati MC12 dostalo na októbrovom Svetovom motoristickom koncile konečne homologizáciu a v Číne po prvýkrát jazdilo oficiálne (závody predtým jazdilo mimo poradia). S továrenskou podporou ich nasadzoval taliansky tím AF Corse a za volantom sedeli hneď dvaja bývalí piloti formuly jeden Angličan Johnny Herbert a Fín Mika Salo (posádky dotvárali Taliani Andrea Bertolini a Fabrizio de Simone). Na 4300 metrov dlhom okruhu v Zhuhai sa na štart postavilo dohromady tridsať vozidiel, pričom devätnásť jazdili kategóriu GT a zvyšných jedenásť kategóriu N-GT (od novej sezóny 2005 sa tieto kategórie premenúvajú na GT1 a GT2). Pole position si vyjazdil vlaňajší šampión Matteo Bobbi, ktorý postavenie na štarte využil, aby sa hneď usadil na čele závodu. Dlho sa však z vedenia neradoval. Pri svojej druhej zastávke v depe sa kvôli dolievaniu vody do motora zdržal asi o pol minúty dlhšie ako jeho súperi a do čela sa dostali číhajúce šelmy Maserati. Tie, ak nerátame chvíle na dotankovanie, už do čela nikoho nepustili a bratovražedný, no zároveň korektný súboj nakoniec vyhrala posádka Mika Salo a Andrea Bertolini. "Boli to dobré preteky a máme za sebou úspešnú premiéru," delil sa o svoju radosť víťazný Mika Salo. "Mali sme dobrý štart, no po strane nás predbehli dve autá. Spočiatku sme na Ferrari nestačili, no mali sme správnu stratégiu a dobré pneumatiky Pirelli. Táto trať je veľmi náročná na pneumatiky a brzdy. Jazdili sme na dve zastávky a využili dokonale priľnavosť našich pneumatík. S autom sme nemali najmenšie problémy. Výsledok je pred nadchádzajúcou sezónou veľmi povzbudivý. Počas zimnej prestávky budeme veľa testovať, aby bolo naše auto čo najrýchlejšie a najspoľahlivejšie." Zo slov bývalého náhradníka Michaela Schumachera v tíme Ferrari (keď si Nemec na Silverstone 1999 zlomil nohu) cítiť neskrývanú ambíciu do budúcej sezóny a my len dúfajme, že prevaha vozidiel Maserati nebude taká, akú poznáme z formuly jeden zásluhou tímu Ferrari. Mimochodom obe posádky jazdiace na maserati prešli cieľom demonštratívne prakticky tesne za sebou a tretej posádke na Ferrari nadelili takmer minútu. "Náš dnešný problém nebol v nedostatku rýchlosti, ale v brzdách," vysvetľoval v cieli Matteo Bobbi. "V prvej hodine pretekov sme viedli pred Maserati o desať sekúnd, no potom sa naše brzdy zhoršovali a naviac sme stratili čas dolievaním vody do motora v priebehu druhej PIT STOP. Inak naše pneumatiky Michelin pracovali výborne a aj nám stačila stratégia dvoch zastávok." V štartovej listine čínskeho podujatia chýbala už istá majstrovská posádka Fabrizio Gollin a Luca Cappellari, ktorá si síce prišla splniť povinnosti voči sponzorom a médiám, no príležitosť za volantom ich Ferrari 550 Maranello so štartovým číslom dva tentoraz dostala skúsenosti zbierajúca mladá posádka Luca Drudi a Frederic Dor (skončili na dvanástom mieste). Kategóriu N-GT zasa v horúcich a vlhkých čínskych podmienkach vyhrala posádka Christian Pescatori a Jaime Melo na Ferrari 360 Modena z tímu GPC Giesse Squadra Corse. Majstrovský titul však vďaka druhému miestu odváža nemecká posádka Sascha Maasen a Lucas Luhr (Porsche 996 GT3-RS z tímu Freisinger Motorsport), pretože ich najväčší súperi a až do posledných pretekov lídri šampionátu, posádka Stephane Orteli a Emmanuel Collard, po prvýkrát v sezóne závod nedokončila (najprv problémy s prevodovkou a potom šmyk v 58. kole). Závodom GT v čínskom Zhuhai sa definitívne skončila majstrovská sezóna FIA. Pred nami je teraz niekoľko mesiacov zimnej prestávky, ktorú pretrhne januárová rely Pa
Výsledky FIA GT Zhuhai Čína: 1. Bertolini/Salo (Maserati MC12) 3:01:11,193 (160,85 km/h), 2. Herbert/de Simone (Maserati MC12) + 1,671, 3. Bobbi/Gardel (Ferrari 550 Maranello) + 53,453, 4. Calderari/Bryner/Bouchut (Ferrari 550 Maranello), 5. Wendlinger /Marques/Alexander (Ferrari 575 M), obaja 1 kolo, 6. Naspetti/Peter (Ferrari 575 M), 7. Goodwin/Mallock (Saleen S7), obaja 2 kolá, 8. Morbidelli/Babini (Ferrari 575 M) 3 kolá, 9. Longin/Zlobin/Mediani (Ferrari 575 M) 4 kolá, 10. (1. NGT) Pescatori/Melo (Ferrari 360 Modena) 4 kolá. Konečné poradie MS FIA GT 2004: 1. Gollin/Cappellari 85 bodov, 3. Bobbi/Gardel 74,5, 5. Brynerová/Calderari 55, 7. Babini 51, 8. Wendlinger 50,5, 9. Peter 49, 10. Bartels/Alzen 44, 12. Livio 36,5, 13. Salo 27, 14. Naspetti 21, 15. Melo 20. Tímy FIA GT 2004: 1. BMS Scuderia Italia 159,5, 2. GPC Giesse Squadra Corse 72, 3. JMB Racing 60, 4. Vitaphone Raving Team 44, 5. Care Racing Development 37, 6. Ray Mallock Ltd. 26, 7. AF Corse 18, 8. Creation Autosportif 16, 9. Zwaans GTR 11, 10. Konrad Motorsport 7. Konečné poradie FIA N-GT 2004: 1. Maassen/Luhr 93,5, 3. Ortelli/Collard 90, 5. Pescatori 58, 6. Vasiliev 48. Tímy MS FIA N-GT 2004: 1. Freisinger Yukos 138, 2. Freisenger Motorsport 93,5, 3. GPC Giesse Squadra Corse 67, 4. Proton Competition 45, 5. Gruppe M Europe 19,5, 6. Vonka Racing 19.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.