Bratislava - Občania, ktorí po piatkovej víchrici utrpeli škody, by ich mali čo najskôr nahlásiť svojej poisťovni. Ak musia s vecami hýbať ešte
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
predtým, ako príde na obhliadku likvidátor, napríklad ak chcú odparkovať auto, na ktoré hrozí spadnúť poškodená stena domu, mali by si poškodenie poriadne vyfotiť.
"Vzniknuté škody je vo väčšine prípadov potrebné odstraňovať ihneď, preto odporúčame, aby si klienti poškodené veci zdokumentovali a súčasne podľa možností aj odložili," povedala Zuzana Wagnerová z Kooperativy.
Hovorkyňa Allianz - Slovenskej poisťovne Lucia Muthová pripomína, že poškodený má povinnosť v rámci svojich možností predchádzať zvyšovaniu rozsahu škôd. "Napriek tomu je obhliadka našim pracovníkom veľmi dôležitá. V žiadnom prípade klientom neodporúčame vyhadzovať poškodené veci pred obhliadkou zo strany poisťovne. Ak nám však klient dokáže poskytnúť dodatočné informácie o rozsahu poškodenia, napríklad vo forme fotodokumentácie, prispeje tým k urýchleniu vybavovania svojej poistnej udalosti," povedala hovorkyňa Allianz - Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.
Podľa Zuzany Gazdovej z Českej poisťovne Slovensko ľudia vo všeobecnosti podceňujú poistenie majetku, a to nielen čo sa týka nových poistení, ale i neaktuálnosti niektorých zmlúv. "Mnohí občania majú staré zmluvy, stanovené na nízke sumy, ktoré im následne v prípade poistných udalostí nekryjú vzniknuté škody. Záujem o poistenie je vždy väčší po zlej skúsenosti a škodách obzvlášť v prípade hromadnej živelnej poistnej udalosti," poznamenala.
Poisťovne dnes ponúkajú pomerne rozsiahle krytie škôd na majetku. Okrem pomerne bežných živelných pohrôm v podobe víchric, povodní či úderov blesku sa v ich ponukách nachádzajú aj na slovenské pomery nezvyklé poistné udalosti, ako napríklad pád lietadla či výbuch sopky.
(eko)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.