vysokorýchlostné vlaky Eurostar. Betónovanie trvalo len 225 dní spotrebovalo sa pri ňom 90 000 kubických metrov betónu. Do tunelov sa teraz začnú ukladať podvaly, koľajnice, vzdušné napájacie vedenie, signalizačné a komunikačné zariadenie. Výstavbou týchto tunelov sa podstatne skráti čas jazdy medzi Londýnom a Parížom resp. Bruselom. Tunely majú dĺžku 35 kilometrov a expresy Eurostar budú nimi jazdiť rýchlosťou až 230 km/h. Doteraz museli súpravy Eurostar, ktoré premávajú tunelom pod kanálom La Manche, používať pri vjazde do britského hlavného mesta existujúcu železničnú trať, ktorá nedovoľuje jazdu vysokou rýchlosťou. V súčasnosti budované paralelné tunely pod Londýnom sú časťou celej novej trate, ktorá začína pri výjazde z tunela pod la Manche a končí pri londýnskej železničnej stanici St. Pancras. Výstavba celej trate bude ukončená v roku 2007. Jazda súpravou Eurostar z Paríža do Londýna bude potom trvať len 2 hodiny 20 minút a z Brusela sa do britskej metropoly cestujúci dostanú už za 2 hodiny a 5 minút.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.