Superamerica. Pravda, nepôjde o úplne nové auto, ale vlastne len o novú verziu existujúceho modelu 575M Maranello. Ten mal svoju verejnú premiéru už 20. júla 1996 a je teda najstarším modelom v terajšom sortimente firmy Ferrari Predpokladá sa, že Maranello sa bude vyrábať ešte asi rok, pričom nová verzia Superamerica má pritiahnuť k tomuto modelu ďalších záujemcov. Nové Ferrari, ktorého úplné označenie je 575M Maranello Superamerica, je kabriolet s tuhou sklopnou strieškou inovatívnej koncepcie. Striešku patentovanej koncepcie vyvinula talianska inžiniersko-dizajnérska firma Fioravanti. Unikátny je najmä spôsob sklápania strechy. Strecha sa totiž neodsúva dozadu, ale otáča sa okolo priečnej osi tak, že vykoná akési "polsalto" a preklopí sa na veko batožinového priestoru. Výhodou takejto konštrukcie je to, že na rozdiel od klasických kabrioletov zostáva objem batožinového priestoru rovnaký bez ohľadu na to, či je strecha otvorená alebo zatvorená. Určitou nevýhodou je pomerne veľká hmotnosť celej strešnej konštrukcie (60 kg), čím sa pohotovostná hmotnosť vozidla zvýšila na 1 790 kg. Otváranie či zatváranie strechy, ktoré vykonáva elektromotor, trvá približne desať sekúnd. Nosná konštrukcia strechy, ktorá dostala názov Revocromico, je zhotovená z uhlíkových kompozitov. V streche je umiestnené okno z elektrochromatického skla, ktorého svetelnú priepustnosť možno meniť v piatich stupňoch (priepustnosť sa mení zmenou priloženého elektrického napätia). Zmena z úplne tmavého skla na plne priezračné sklo trvá približne minútu. Vodič si stlačením tlačidla môže nastaviť taký stupeň priepustnosti, aký mu v danej situácii vyhovuje.
Na pohon verzie Superamerica slúži ten istý motor, aký poháňa základné kupé 575M Maranello. Ide o vidlicový dvanásťvalcový motor zdvihového objemu 5 748 cm3, ktorý je vystrojený štyrmi ventilmi na valec a dvomi vačkovými hriadeľmi v každej hlave. Blok motora i jeho hlavy sú zhotovené z ľahkých zliatin. V porovnaní s kupé bol však výkon motora zvýšený na 397 kW pri 7 250 ot/min (motor s takýmto výkonom sa montuje aj do najnovšieho modelu 612 Scaglietti). Hnacia sústava má usporiadanie transaxle, čo znamená, že prevodovka tvorí jeden blok so zadným diferenciálom (poháňané sú zadné kolesá). Prevodovka môže byť šesťstupňová manuálna alebo typu F1 s elektrohydraulickým ovládaním. Možno ešte spomenúť, že kabriolet Superamerica je, rovnako ako kupé Maranello, postavený na podvozku s rázvorom 2 500 mm, pričom predné i zandé kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Nosnou časťou vozidla je mriežkový rám z oceľových rúrok, na ktorom je upevnená karoséria z hliníkových plechov. Vozidlo je dlhé 4 550 mm, široké 1 935 mm a vysoké 1 227 mm. Na želanie môže byť kabriolet Superamerica vystrojený paketom GTC, ktorý zahrnuje tuhšie vyladený podvozok, výkonnejšiu brzdovú sústavu a 19-palcové ráfiky z ľahkých zliatin.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.