kabrioletu sa stlačením tlačidla otvorí alebo zatvorí za 20 sekúnd. Otváranie a zatváranie strechy možno vykonávať aj za jazdy, a to do rýchlosti 50 km/h. Zložitý mechanizmus sklápania viedol k zvýšeniu hmotnosti vozidla o 85 kg v porovnaní s kupé. Kabriolet má mimoriadne nízky súčiniteľ odporu vzduchu (len 0,29). Na pohon kabrioletu slúžia rovnaké motory ako na pohon kupé. Základný model poháňa 3,6-litrový plochý šesťvalec výkonu 239 kW, kabriolet Carrera S je poháňaný 3,8-litrovým motorom výkonu 261 kW. Slabšia verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, výkonnejší model Carrera S za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je rovnaká ako pre kupé, teda 285 km/h resp. 293 km/h. Zadný spojler kabrioletu sa výsuva o 20 mm vyššie než spojler kupé, čo prispieva k ďalšiemu zníženiu vztlakových síl na prednej i zadnej náprave a tým aj k bezpečnejšej jazde pri vysokých rýchlostiach. Do bezpečnostného výstroja patria aj dva hlavové nafukovacie vankúše, ktoré sú uložené v dverách, pri dolnej hrane okien. Okrem toho je kabriolet vystrojený aj dvomi čelnými nafukovacími vankúšmi a dvomi bočnými airbagmi, umiestnenými v bočnej časti operadiel predných sedadiel. Pri prípadnom prevrátení sa vozidla chránia cestujúcich dva oblúky z vysokopevnej ocele, ktorésa automaticky vysunú spoza zadných sedadiel. Rám predného okna je zosilnený dvomi oceľovými rúrkami. Kabriolet je vystrojený stabilizačným systémom PSM (Porsche Stability Management), kvalitným rádiom s CD prehrávačom a deviatimi reproduktormi a jazdí na 18-palcových alebo 19-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin. Kabriolet Carrera S je vystrojený aj aktívnym systémom pruženia PASM (Porsche Active Suspension Management), ktorý reguluje tuhosť tlmičov podľa okamžitých podmienok jazdy. K príjemnej jazde so zloženou strechou prispieva deflektor vetra, ktorý patrí do štandardnej výbavy.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.