definitívnu bodku za sezónou. Na jubilejnom ročníku sa okrem českých posádok predstavila aj jedna slovenská a dve zahraničné. Práve tie boli svojim spôsobom veľkým lákadlom pre divákov aj média, ktoré však nenašli pochopenie u riaditeľa podujatia, pretože im nedokázal vytvoriť adekvátne podmienky. Je vyslovene trápne, že viacerí českí i slovenskí novinári sa nemohli na tieto voľné preteky akreditovať na mieste podujatia (podmienky akreditácie pritom neboli nikde uverejnené), ale oveľa horšie dopadli poľskí kolegovia, ktorí v podstate merali cestu do Prahy nadarmo. Akreditáciu síce dostali, avšak v tlačovom stredisku už nedostali vesty pre fotografov a kameramanov, ktoré sú na iných podujatiach úplne normálne. Značnú pozornosť pútali zahraničné hviezdy Fín Jani Paasonen so spolujazdcom Petrom Starým a Angličan Alister McRae, ktorému súťažné subaru pripravoval Styllex Prosport pod vedením Vladimíra Palka. Okrem spomínanej dvojice na štarte jubilejného 10. ročníka Pražského relyšprintu nechýbala ani prešovská dvojica Tibor Cserhalmi a Martin Krajňák, ktorá si v tejto sezóne vybojoval majstrovský titul v absolútnom poradí.
Organizátori pripravili pre päťdesiat posádok šesť rýchlostných skúšok a celá šou pre divákov sa odohrávala na Strahove. V jeho okolí posádky absolvovali tri rýchlostné skúšky a zostávajúce v blízkom okolí. Na štart sa postavilo desať automobilov v prevedení WRC a najrýchlejší z nich bol Václav Pech, ktorý si dal k piatkovým narodeninám pekný darček. Tuhý boj o prvenstvo zvádzal s Pavlom Valouškom, ktorý rovnako ako Pech jazdil s automobilom Ford Focus WRC. Tretiu priečku si vybojoval skúsený pretekár Emil Triner. Lídrom jednodňových podujatí za riekou Moravou bol Pech, ktorý po skončení podujatia neskrýval spokojnosť. "Vo veľkom majstráku sme dlhšie nevyhrali, posledné víťazstvo v danej konkurencii je malou náplasťou a pozdvihlo nám náladu," povedal V. Pech. "O našom víťazstve sa rozhodlo až v poslednej ereske. Začali sme trocha opatrne a dosť sme strácali, ale potom sme začali zrýchľovať."
Na podujatí sa predstavil člen továrenského tímu Škoda Motorsport Jani Paasonnen, ktorý štartoval s enkovým Mitsubishi v tíme Commerz Racing, ktorého farby hájil aj Tibor Cserhalmi. Ten po druhej rýchlostnej skúške bol desiaty absolútne a štvrtý v triede, avšak v tretej mal problémy so servoriadením a musel predčasne odstúpiť. "Trať bola dobrá, na strahovskom okruhu bolo veľa divákov, ktorých sme našou jazdou chceli potešiť. Škoda, že nám odišlo servoriadenie. Po okruhu nás čakala ďalšia rýchlostná skúška a bez serva nemalo zmysel pokračovať. Na tomto podujatí nám nešlo o výsledok, skôr sme chceli pobaviť divákov," povedal T. Cserhalmi. Nadšení diváci odmenili prejazdy viacerých jazdcov potleskom a rovnako aj prešovskú dvojicu, ktorá musela predčasne zo súťaže odstúpiť. Fín Paasonen obsadil celkove siedme miesto a ôsmy bol Alister McRae. "Bol som prekvapený množstvom divákov, ako aj dobrou traťou. Mojim cieľom nebolo jazdiť najrýchlejšie časy, išiel som hlavne pre zábavu a divákov, ktorí pripravili skvelú atmosféru. Nemal som na trati žiadne problémy, až na jeden malý "ťukes" bolo všetko v poriadku," povedal na margo súťaže J. Paasonen.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.