Práve tu sa v týždni na prelome novembra a decembra stretlo hneď deväť tímov. Netestoval iba tím Minardi, ktorý sa v Taliansku pripravuje na Bolonskú Motor Show, kde sa chce prezentovať svojou dvojsedadlovou formulou. Na druhej strane tím Ferrari zasa okrem Jerezu testoval aj doma vo Fiorano s pilotom Andrea Bertolinim, ktorý poctivo zarezával vo vývoji elektroniky a nových komponentov na prechodný model s ktorým "červení" vyštartujú do sezóny 2005. Ale pozrime sa čo sa dialo na južnom cípe Pyrenejského polostrova, kde mimochodom testy pokračujú aj tento týždeň. Za premenlivého, no teplotami jar pripomínajúceho, počasia sa začalo testovať už v utorok 30. novembra, keď však na trať vyrazili iba dva monoposty tímu Williams, pilotované Webberom a Pizzoniom. Na ďalší deň (v stredu) sa potom pridalo aj zvyšných osem tímov. Najlepšie sa darilo Brazílčanovi Felipe Massovi, ktorý zajazdil najrýchlejší čas celého týždňa (1:17,498). Po tomto výkone však Massa odcestoval do Paríža a za tím Sauber ďalej pokračoval v testoch Jacques Villeneuve, ktorý zasa zajazdil najlepší čas vo štvrtok i v piatok. Pritom už vo štvrtok sa mierne ochladilo a v piatok sa jazdilo za dažďa na mokrej trati. V piatok odchádzal teda Sauber domov s bilanciou najrýchlejšieho tímu a okrem vianočnej dovolenky má pred sebou už iba prácu v domácej továrni na stavbe nového modelu C24. Najbližšie sa švajčiarsky tím, ktorý prezentáciu nového monopostu ohlásil na 11. januára do Kuala Lumpur, predstaví na testoch až vo Valencii 14. januára. Pozrime sa však stručne ako sa darilo ďalším tímom. Spomínaný Williams si okrem Webbera a Pizzoniu povolal do Jerezu aj Heidfelda, ktorý má dokázať, že jeho ambície na kokpit sú oprávnené. Či svojim výkonom Nemec presvedčil by sme sa mali dozvedieť ešte tento mesiac, keď tím ešte pred Vianocami definitívne oznámi druhého pilota. Pokojná pracovitá atmosféra vládla v tíme Toyota, kde Ralf Schumacher spolu s Trulli aj napriek nepriaznivému počasiu pracovali na aerodynamike šasi TF104/09B. Stajňa Ferrari zasa využila nestále podmienky a Genem s Badoerom sa sústreďovali hlavne na vývoj prechodných pneumatík Bridgestone, ktoré sa tento rok ukázali ako slabina. Prvýkrát sa na testoch objavil tím Jordan o ktorom sa šušká, že už čoskoro bude mať nového majiteľa (vraj Christian Horner, ktorý vlastní tím Arden F3000). V kokpite Jordanu dostali príležitosť Christian Albers (DTM) a Robert Doornbos (F3000). Tím Red Bull poslal na trať znova Rakúšana Kliena, ktorý má vďaka svojmu rakúskemu pôvodu už miesto v kokpite takmer isté aj v novej sezóne. Spolu s ním jazdil šampión F3000 Vitantonio Liuzzi a mladučký (21-ročný) Švajčiar Neel Jani, ktorý je členom podporného programu Red Bull vývoja mladých pilotom. McLaren poslal na trať znova testmanov Alexandra Wurza a Pedra de la Rosu, ktorý okrem pneumatík pracovali na vylaďovaní jednotlivých komponentov pre nový monopost. Posledné dva dni pribudol na trať aj tím Renault, ktorý s Fisichellom a Montagnym pracoval na aerodynamike a elektronike. Rozhodne najpestrejší týždeň však zažili v tíme BAR, pretože okrem Takuma Sata a Enriqua Bernoldiho sa príležitosti otestovať monopost F1 dočkali aj traja mladíci, ktorých si vychováva Honda vo svojom programe podpory mladých pilotov. Konkrétne sa na trati objavili Alan van der Merwe, Adam Carroll a James Rossiter. Všetci odkrúžili približne 50-60 kôl a najlepšie si počínal der Merwe, ktorý však má už skúsenosti zo štartov za oceánom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.