slovíčko plus znamená, že nový model má väčšiu výšku a väčšiu variabilitu i funkčnosť. Golf Plus je vysoký 158 cm, čo je o 95 mm viac ako bežný Golf, ale o 54 mm menej ako je výška vanu Touran. Zmeny rozmerov karosérie si vyžiadali úpravy dizajnu dverí, blatníkov, nárazníkov, strechy, predných reflektorov i zadných svetiel. Dĺžka vozidla je 4 206 mm a jeho šírka je 1 759 mm. Hlavnou novinkou v interiéri sú zadné sedadlá novej konštrukcie, ktoré možno pozdĺžne posúvať v rozsahu 160 mm. Sedadlá sa vyznačujú inovatívnou kinematikou sklápania. Pri sklápaní asymetricky delených operadiel dochádza ku klesnutiu sedákov, čím vznikne temer rovná ložná plocha. Podľa polohy zadných sedadiel má batožinový priestor objem od 395 do 505 litrov. Pri sklopených zadných sedadlách má batožinový priestor objem 1 450 litrov. Dno batožinového priestoru možno výškovo aretovať v dvoch polohách. Ak na strednom zadnom sedadle nikto nesedí, možno jeho operadlo sklopiť, čo umožní cez vzniknutý otvore prestrčiť dlhšie predmety, uložené v batožinovom priestore. Sklopené operadlo môže slúžiť aj ako stolík s držiakom nápojov. Pre cestujúcich predstavuje najväčší rozdiel medzi Golfom a Golfom Plus poloha pre sedení. V Golfe Plus sa sedí oveľa vzpriamenejšie, pričom výška nad prednými sedadlami (po strechu) je 1 007 mm, nad zadnými je to 976 mm. Stredná konzola a opierka majú nový tvar. V strednej konzole môže byť chladený priestor pre nápoje, prípadne menič CD alebo prehrávač DVD pre cestujúcich na zadných sedadlách. Novinkou je možnosť inštalovať na konzole zásuvku na 220 V, ktorá umožní dobíjanie akumulátorov laptopu alebo iných zariadení. Vozidlo je sériovo vystrojené stabilizačným systémom (ESP) a jeho zadné svetlá sú tvorené svietiacimi diódami (LED). V blízkej budúcnosti sa bude dať Golf Plus objednať aj s bixenónovými reflektormi, ktoré sa natáčajú do zatáčky.
Pre Golf Plus budú spočiatku k dispozícii štyri motory. Základným motorom je 1,4-litrový zážihový štvorvalec výkonu 55 kW. Ďalšou pohonnou jednotkou je 1,6-litrový motor FSI, ktorý má výkon 85 kW. Slabší z dvojice turbodieselových motorov má výkon 77 kW, výkonnejší vyvíja 103 kW. S najvýkonnejším motorom zrýchli Golf Plus z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 202 km/h. Okrem päťstupňových a šesťstupňových manuálnych prevodoviek ponúka Volkswagen pre Golf Plus aj šesťstupňovú automatickú prevodovku Tiptronic. V spojení s turbodieselovými motormi možno objednať prevodovku DSG, pracujúcu s dvomi spojkami. Sortiment motorov bude neskôr rozšírený o 1,6-litrový motor výkonu 75 kW, dvojlitrový motor FSI výkonu 110 kW a turbodieselový motor výkonu 66 kW. Všetky motory splňujú normu EU-4. Nový Golf Plus sa bude dodávať vo výstrojných verziách trendline, Comfortline a Sportline a na trh sa dostane koncom januára.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.