iba vianočné prázdniny a po nich veľa práce na vývoji nových monopostov, ktorých predstavovanie sa začne hneď v úvode januára. Skôr než sa tak stane si však ešte zosumarizujme posledné dianie v tábore F1. Po predošlých testoch zostalo v Jereze iba sedem tímom, keď stajne Sauber a Jordan ďalšie jazdy neabsolvovali (a Minardi sa predstavilo na Autosalóne v Boloni). Napriek nižšiemu počtu tímov sa však paradoxne na trati objavilo viacej pretekárov ako týždeň predtým. Novinárov spomedzi nich najviac zaujímal David Coulthard (na snímke), ktorý sa za volantom objavil prvýkrát od skončenia sezóny v Interlagose a stále nad ním visí pomyselný Damoklov meč. Coulthard dostal príležitosť od tímu Red Bull a snažil sa dokázať, že zaslúžene. Za dva dni (8. a 9. decembra) najazdil s monopostom RedBull RB5 (Jaguar R5) presne 113 kôl, pričom sa jeho časy vyrovnane pohybovali okolo jednej minúty a osemnástich sekúnd. Oproti "tímovým kolegom" Christianovi Klienovi, Vitantoniovi Liuzzi a Neelovi Jani bol tak David permanentne o necelú sekundu rýchlejší a výrazne posilnil svoje šance na zmluvu. "Na hodnotenie je ešte skoro," reagoval na otázky škótsky pretekár. "Veď na auto si ešte iba zvykám a v sedačke, ktoré nie je moja, sa tiež necítim najlepšie." No napriek tomu jeho časy boli iba o tri desatiny sekundy pomalšie ako časy Juana Pabla Montoyu na rýchlom mclarene MP4-19B! Zdá sa, že to zapôsobilo aj na Dietricha Mateschitza, pretože ten sa ešte v sobotu pre rakúsku tlač neoficiálne vyjadril, že "Coulthard je istý!" To však nedávno naznačil aj na adresu krajana Kliena a keďže Red Bull by rozhodne nechcel stratiť ani nástup talentovaného Liuzziho, vzniká tak celkom zaujímavá situácia. Do oficiálnej prezentácie 7. februára v Jereze však zostávajú ešte dva mesiace a tak si počkajme ako to v Red Bulle rozseknú. Na verejnosť dokonca presiakli správy o tom, že do úvahy prichádza aj angažovanie hneď dvoch striedajúcich sa pilotov v druhom monoposte. Pravidlá to nezakazujú, tak uvidíme. Poďme však späť do Jerezu. Vedľa Coultharda sa tam veľká pozornosť ušla aj dvojici pilotov v tíme BMW WilliamsF1, Nemcovi Nickovi Heidfeldovi a Brazílčanovi Antoniovi Pizzoniovi, ktorí bojovali o druhý kokpit vedľa Marka Webbera. Frank Williams sa totiž nechal počuť, že do Vianoc oznámi, kto bude druhým pilotom a rozhodnúť sa v priamej konfrontácii malo práve v Jereze. Ak sa pozrieme na záznamy z testov, tak je vidieť, že obaja piloti sa skutočne snažili a každý z nich za dva testovacie dni najazdil viacej ako dvesto kôl! Rýchlejší (asi o pol sekundy) bol však Nick Heidfeld z ktorého skvelé technické skúsenosti si páni od Williamsa veľmi pochvaľovali. "Nick sedí v našom aute iba krátko, no okamžite na nás urobil výborný dojem skvelou prácou," nechal sa počuť Mario Theissen. Bude teda zaujímavé sledovať komu dajú v tíme prednosť. Pizzonia je totiž obľúbencom Franka Williamsa a Heidfeld je zasa Nemec, ktorého by v tíme radi videli krajania z BMW. A čo ostatní? McLaren testoval v Jereze s de la Rosom, Wurzom, Montoyom a Raikkonenom, ktorý sa konečne objavil v kokpite a hneď po oba svoje testovacie dni jazdil najrýchlejšie časy. Ferrari tentoraz netestovalo doma vo Fiorano, ale zato v Jereze jazdilo o deň viacej ako ostatní, keď po prvých dvoch dňoch vystriedal na andalúzskom okruhu Marca Geneho Rubens Barrichello, ktorý pricestoval do Európy kvôli slávnostnému odovzdávaniu cien v Monte Carle (piatok 10. decembra). Luca Badoer kružil poctivo všetky štyri dni. V tíme BAR sa vedľa Jensona Buttona a Takumo Sata vystriedali Enrique Bernoldi i Anthony Davidson, ktorý ako jediný z nich jazdil počas celých testov. Toyotu v Jereze dolaďovali Ralf Schumacher, Jarno Trulli a Ricardo Zonta. Renault povolal do práce Montagnyho a Fisichellu. Ako sme si už povedali v piatok sa potom oslavovalo v Monaku, kde sa okrem iného konečne prezentovala aj definitívna podoba kalendára na sezónu 2005. Kalendár obsahuje rekordných devätnásť preteko
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.