stane na niekoľko týždňov bydliskom pre pár vybraných Slovákov. Ten, kto Mojsejovcov presvedčí, že vie využiť 2 milióny korún, dostane ich.
Tvrdili ste, že vám popularita prekáža. Ponukou na reality šou Markíze si odporujete.
"Den s dňom sa stretol, dostal som takýto nápad a rozhodol som sa ho zrealizovať. Mal som akési vnútorné nutkanie, potrebu sa takto prezentovať. Keď som taký nezaujímavý, prečo v televízii ponuku prijali? Hneď, ako sme vyšli s touto ponukou v Televíznych novinách, mali sme okamžite ponuky z iných televízii na rôzne projekty."
Prečo ste reality šou navrhli práve Markíze?
"Kvôli Vilomeninám, ktoré pomohli napraviť mienku verejnosti o tom, akí sme. Sme súťaživí ľudia. Dievča v JOJ bolo za milión, my dáme dva. Chceme súťažiť aj so sledovanosťou SuperStar v STV. Viršík si zo mňa robí v rádiu srandu, tak uvidíme, kto je silnejší."
Vymysleli ste už aj koncepciu šou?
"Veľmi zhruba. Rieši to tím ľudí. Je to postavené na tom, že víťaz dostane dva milióny. Všetko ostatné je nepodstatné."
Čo si od toho sľubujete? Teší vás, že o vás všetci hovoria?
"Chceme ľuďom ukázať, čo je Slovák ochotný urobiť, aby získal dva milióny korún. Už teraz nám od rána do večera zvoní telefón, volajú nám bežní ľudia. Ten najlepší však musí koncepčne rozmýšľať, vedieť presne, čo s peniazmi urobí, na čo mu budú."
Kto sa môže prihlásiť?
"Každý. Nemusí vedieť spievať, nemusí byť modelka. Nemusí vedieť vôbec nič. Stačí, ak bude originálny a má jasnú predstavu, ktorá nás presvedčí, aby sme mu tie peniaze dali."
Kto bude porota?
"Ja a manželka."
Mojsejovci nahradili aj charitatívnu akciu Hodina deťom
Reality šou zo súkromia Braňa a Nory Mojsejovcov pred pár dňami vysielala aj Slovenská televízia. Hodinový vstup do súkromia Mojsejovcov nahradil v programe verejnoprávnej televízie charitatívnu akciu Hodina deťom. Mojsejovci platili aj za túto šou?
Člen manažmentu STV Branislav Záhradník to odmieta. Podľa neho nemá nedohoda s akciou Hodina deťom s vysielaním relácie Domáca horúčka v hlavnej úlohe s Mojsejovcami súvis.
"Mojsejovci nevytlačili ten program. Už dlhodobejšie boli súčasťou projektu. Mrzí nás, že sme sa nedohodli na vyhovujúcich vysielacích časoch charitatívnej akcie. Slovenská televízia nespeňažuje svoj priestor v reláciách. Za inštitúciu ako celok môžem povedať, že sme nič nefakturovali. Nedávam ruku do ohňa za všetkých pracovníkov, ale určite by týmto spôsobom porušili pracovnoprávne normy a profesionálnu etiku."
Organizátorka Hodiny deťom Lucia Štasselová bola nahradením ich akcie Mojsejovcami na obrazovke STV zaskočená: "Verejnoprávna televízia by mala mať za cieľ kultivovať diváka, nie získavať čo najväčší podiel na trhu vďaka ľahšie stráviteľným programom."
Matka Nory Mojsejovej šou ohodnotila takto: "Pri poslednej relácii v televízii ma až zo stoličky dvíhalo. Otec Nore volal, keď sme videli prvú upútavku - keď tam zať povedal, že hovno dokázal. Do manžela akoby Perún vstúpil."
Reality šou Domáca horúčka sledovalo v konkrétny deň 660-tisíc divákov. Novinár Pravdy o tom napísal:
"Slovenská televízia dala priestor na trápnu a miestami až vulgárnu exhibíciu manželského páru z Košíc, ktorý by zrejme zakapal, keby sa aspoň raz za týždeň neobjavila o ňom zmienka v bulvári."
Manželská dvojica Braňo a Nora Mojsejovci dostali v priebehu novembra a decembra priestor nielen v relácii Domáca horúčka na obrazovke STV, ale aj v niekoľkých týždenníkoch, v relácii Raňajojky televízie JOJ a v reality šou Vilomeniny televízie Markíza.
Mediálny analytik Andrej Školkay: "Je to chyba médií, že dáva priestor takzvaným celebritám. A možno je to aj o šikovnosti samotných Mojsejovcov. Nemyslím si však, že by výrazne ovplyvnili slovenskú kultúru."
V rozhovoroch pre médiá Mojsejovci rozprávajú o svojom manželskom vzťahu a krízach, o životnom štandarde a počte svojich kožuchov a o alkoholizme partnera.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.