tíme Red Bull Racing, odprezentoval zmienený tím túto správu ako oficiálnu. Po dlhom období neistoty sa tak škótsky pretekár konečne dočkal novej (jednoročnej) zmluvy a mohol začal plnú prípravu na nadchádzajúcu sezónu. Coulthard v tejto sezóne zavŕšil deväťročné pôsobenie v tíme West McLaren Mercedes, čím sa stal vôbec rekordmanom v počte odjazdených veľkých cien za jednu stajňu a naviac v jednej sérii (150 GP). Veľa všetkého však škodí a mnohí pobadali, že relatívna istota Davidovej výkonnosti veľmi neprospieva. "V McLarene sa cíti príliš pohodlne a prestup by ho mohol prebudiť," vyjadril sa ešte vlani na Coulthardovu adresu pozorný Bernie Ecclestone. Pochopiteľne, že Škótovi sa to nepáčilo a bossovi F1 po novinároch vtedy odkázal, aby sa radšej staral o svoje veci. Pred sezónou 2004 potom distingvovaný David začal ceril zuby, keď prehlasoval: "Zvolím agresívnejší prístup a chcem zanechať dobrý dojem." A veľmi dobre vedel prečo to vraví. Vedenie jeho tímu totiž už s ročným predstihom oznámilo, že od sezóny 2005 angažovalo Juana Pabla Montoyu a Davidovi bolo jasné, že týmto oznámením nad neho zavesili Damoklov meč. Hviezda Kimiho Raikkonena je predsa na vzostupe, zatiaľ čo tá jeho akosi stagnuje. Napriek tomu však šéf tímu chcel svojho dlhoročného pilota verejne povzbudiť a nechať zároveň nádej, keď pre BBC povedal. "David má všetky predpoklady, aby sezóna 2004 bola jeho najlepšou. A verte, že nikto z toho nebude mať väčšiu radosť ako ja," zároveň však lišiak Ron Dennis naznačil aj ďalšie možné alternatívy. "Som presvedčený, že David odovzdá v sezóne výbornú prácu a obháji svoje zamestnanie v tíme McLaren, či takou, alebo onakou formou." Lenže úvod sezóny sa "strieborným" vo všeobecnosti nevydaril a potom, čo Raikkonen valcoval Coultharda v kvalifikáciách, bolo Škótovi jasné, že pre neho v tíme zostane skôr tá "onaká" forma pracovnoprávneho vzťahu (teda testovací pilot) a s tým sa tak ostrieľaný pretekár zmieruje iba ťažko. "Chápem Davida, že trpí," nechal sa počuť Niki Lauda, ktorý sa v podobnej situácii v akej bol Coulthard ocitol v roku 1984, zhodou okolností tiež v tíme McLaren. "Keď prišiel do tímu Alain Prost, tak bol v kvalifikácii priemerne o sekundu rýchlejší a ja som ani nemohol priznať, ako veľmi ma to hnevalo. Prost bol mladší a dravší, no v pretekoch som bol rovnako silný ako on, aj napriek tomu, že som štartoval viacej zozadu. David je v podobnom bludnom kruhu, keď sa prehnane snaží situáciu kompenzovať a pochopiteľne robí chyby. Mal by sa trošku stiahnuť a odbremeniť sa od toho tlaku." Dobrá rada od skúseného kolegu je nad zlato, no ktovie, či sa Coulthard nestiahol až príliš. V poslednej sezóne skočil najlepšie raz na štvrtom mieste zatiaľ čo Raikkonen bol raz tretí, dvakrát druhý a raz aj zvíťazil! Nebolo teda žiadnym prekvapením, že onedlho McLaren pre sezónu 2005 potvrdil fínskeho pilota a Coulthardovi zostal v rukách Čierny Peter. "Môže sa celkom reálne stať, že budem musieť z F1 odísť," pochopil konečne realitu "Highlander" zo škótskych vysočín. "Nič nie je naveky a v tomto športe to platí zvlášť. Musím sa však priznať, že na to niesom vnútorne pripravený, ale ak to príde, tak to budem musieť akceptovať." Manažment víťaza trinástich veľkých cien síce začal intenzívne pracovať, no po neúspešných jednaniach v tíme Jaguar, Williams i BAR sa odchod stával stále reálnejší. "Ak chce byť David šestnásty alebo sedemnásty, nech preteká ďalej. Ja však pretekám, aby som víťazil a preferujem takú disciplínu, ktorá mi dáva šancu," radil bývalému kolegovi v F1 krajan Allan McNish, ktorý sa vrátil do kokpitu špeciálu Audi R8. "Davida dobre poznáme. Začínal u nás kariéru predtým, než odišiel k McLarenu," objasňoval nezáujem svojho tímu Patrick Head z Williamsu. "Je s ním niekedy ťažká spolupráca. Keď je nabudený, tak odvádza perfektné výkony, no v nasledujúcom závode však zvykne padnúť do priemeru. David vkladá veľké množstvo energie do fyzickej prípravy a je tiež veľ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.