Korzár logo Korzár

Labilný Coulthard jednotkou v tíme Red Bull Racing

Iba o deň neskôr, ako sme pred týždňom uverejnili neoficiálnu informáciu, že David Coulthard je najvážnejším kandidátom na miesto prvého pilota v

tíme Red Bull Racing, odprezentoval zmienený tím túto správu ako oficiálnu. Po dlhom období neistoty sa tak škótsky pretekár konečne dočkal novej (jednoročnej) zmluvy a mohol začal plnú prípravu na nadchádzajúcu sezónu. Coulthard v tejto sezóne zavŕšil deväťročné pôsobenie v tíme West McLaren Mercedes, čím sa stal vôbec rekordmanom v počte odjazdených veľkých cien za jednu stajňu a naviac v jednej sérii (150 GP). Veľa všetkého však škodí a mnohí pobadali, že relatívna istota Davidovej výkonnosti veľmi neprospieva. "V McLarene sa cíti príliš pohodlne a prestup by ho mohol prebudiť," vyjadril sa ešte vlani na Coulthardovu adresu pozorný Bernie Ecclestone. Pochopiteľne, že Škótovi sa to nepáčilo a bossovi F1 po novinároch vtedy odkázal, aby sa radšej staral o svoje veci. Pred sezónou 2004 potom distingvovaný David začal ceril zuby, keď prehlasoval: "Zvolím agresívnejší prístup a chcem zanechať dobrý dojem." A veľmi dobre vedel prečo to vraví. Vedenie jeho tímu totiž už s ročným predstihom oznámilo, že od sezóny 2005 angažovalo Juana Pabla Montoyu a Davidovi bolo jasné, že týmto oznámením nad neho zavesili Damoklov meč. Hviezda Kimiho Raikkonena je predsa na vzostupe, zatiaľ čo tá jeho akosi stagnuje. Napriek tomu však šéf tímu chcel svojho dlhoročného pilota verejne povzbudiť a nechať zároveň nádej, keď pre BBC povedal. "David má všetky predpoklady, aby sezóna 2004 bola jeho najlepšou. A verte, že nikto z toho nebude mať väčšiu radosť ako ja," zároveň však lišiak Ron Dennis naznačil aj ďalšie možné alternatívy. "Som presvedčený, že David odovzdá v sezóne výbornú prácu a obháji svoje zamestnanie v tíme McLaren, či takou, alebo onakou formou." Lenže úvod sezóny sa "strieborným" vo všeobecnosti nevydaril a potom, čo Raikkonen valcoval Coultharda v kvalifikáciách, bolo Škótovi jasné, že pre neho v tíme zostane skôr tá "onaká" forma pracovnoprávneho vzťahu (teda testovací pilot) a s tým sa tak ostrieľaný pretekár zmieruje iba ťažko. "Chápem Davida, že trpí," nechal sa počuť Niki Lauda, ktorý sa v podobnej situácii v akej bol Coulthard ocitol v roku 1984, zhodou okolností tiež v tíme McLaren. "Keď prišiel do tímu Alain Prost, tak bol v kvalifikácii priemerne o sekundu rýchlejší a ja som ani nemohol priznať, ako veľmi ma to hnevalo. Prost bol mladší a dravší, no v pretekoch som bol rovnako silný ako on, aj napriek tomu, že som štartoval viacej zozadu. David je v podobnom bludnom kruhu, keď sa prehnane snaží situáciu kompenzovať a pochopiteľne robí chyby. Mal by sa trošku stiahnuť a odbremeniť sa od toho tlaku." Dobrá rada od skúseného kolegu je nad zlato, no ktovie, či sa Coulthard nestiahol až príliš. V poslednej sezóne skočil najlepšie raz na štvrtom mieste zatiaľ čo Raikkonen bol raz tretí, dvakrát druhý a raz aj zvíťazil! Nebolo teda žiadnym prekvapením, že onedlho McLaren pre sezónu 2005 potvrdil fínskeho pilota a Coulthardovi zostal v rukách Čierny Peter. "Môže sa celkom reálne stať, že budem musieť z F1 odísť," pochopil konečne realitu "Highlander" zo škótskych vysočín. "Nič nie je naveky a v tomto športe to platí zvlášť. Musím sa však priznať, že na to niesom vnútorne pripravený, ale ak to príde, tak to budem musieť akceptovať." Manažment víťaza trinástich veľkých cien síce začal intenzívne pracovať, no po neúspešných jednaniach v tíme Jaguar, Williams i BAR sa odchod stával stále reálnejší. "Ak chce byť David šestnásty alebo sedemnásty, nech preteká ďalej. Ja však pretekám, aby som víťazil a preferujem takú disciplínu, ktorá mi dáva šancu," radil bývalému kolegovi v F1 krajan Allan McNish, ktorý sa vrátil do kokpitu špeciálu Audi R8. "Davida dobre poznáme. Začínal u nás kariéru predtým, než odišiel k McLarenu," objasňoval nezáujem svojho tímu Patrick Head z Williamsu. "Je s ním niekedy ťažká spolupráca. Keď je nabudený, tak odvádza perfektné výkony, no v nasledujúcom závode však zvykne padnúť do priemeru. David vkladá veľké množstvo energie do fyzickej prípravy a je tiež veľ

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 222
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 245
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 064
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 087
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 782
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 201
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 566
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu