nakláňacími skriňami radu ETR 450 Pendolino. Železnice si približne v roku 1995 zaobstarali prvé kusy z už vylepšeného radu ETR 460. Vďaka nakláňacím skriniam inštalovaným v podvozku získalo 480 cestujúcich v dvoch triedach väčší priestor, uľahčila sa údržba a najvyššia rýchlosť 483,8 tony vážiacej a 236 600 mm dlhej súpravy sa zvýšila na 250 km/h. Radenie vlakov sa usporiadalo do troch skupín s dvoma hnacími vozňami a jedným prívesným. V Taliansku súpravy pôvodne fungovali na jednosmerný prúd 3 kV privádzaný z visutého vodiča cez trakčný motor s výkonom 12 550 kW (16 820 k). Tri exempláre sa neskôr upravili pre francúzske napájanie jednosmerným prúdom s napätím 1,5 kW a tým mohli začať premávať na trati Miláno - Turín - Lyon. Významnejšie využitie technológie nakláňacích skríň v železničnej doprave sa ujalo spočiatku na Apeninskom poloostrove. Na nových, finančne veľmi náročných tratiach spojujúcich Miláno, Florenciu, Rím a Neapol predvádzajú svoje schopnosti moderné vysokorýchlostné súpravy. Cestovanie na ostatných tratiach zatraktívnili súpravy Pendolino prechádzajúce oblúkmi o 35 % vyššou rýchlosťou než konvenčné vlaky.Pendolina dokázali, že sú ideálnym riešením pre menej využité, ale dôležité trate vhľadom na výhodné skrátenie jazdných dôb. Fiat je výsledkami svojej dlhodobej priekopníckej práce v oblasti nakláňacích skríň známy v Španielsku, Portugalsku, Švajčiarsku, Nemecku, Fínsku i Českej republike. Pôsobivé modelové pendolina sú vhodné na väčšie koľajiská bez ostrých oblúkov s modernejšie upravenými nástupišťami.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.