Korzár logo Korzár
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

BMW M6 bude debutovať v Detroite

Mníchovská automobilka BMW predstaví na januárovom autosalóne v Detroite ďalší zo svojich športových modelov, označených písmenom M. Ide o model M6,

ktorý je svojím spôsobom nasledovníkom legendárneho kupé M635CSi, predstaveného v roku 1985. Nové šestkové emko je športovým vozidlom kategórie Grand Touring. Model M6 je najvýkonnejším modelom radu 6 a na jeho pohon slúži rovnaký vidlicový desaťvalec, aký poháňa aj športovú limuzínu M5. Motor zdvihového objemu päť litrov má štyri ventily na valec a jeho stupeň kompresie je 12. Maximálny výkon motora je 373 kW pri 7 750 ot/min, pričom motor možno vytáčať až do 8 250 ot/min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 520 Nm pri 450 Nm, pričom už od 3 500 ot/min je k dispozícii moment 450 Nm a viac. Motor s rozovretím radov valcov v uhle 90o je zhotovený zo zliatiny hliníka a kremíka, takže je veľmi ľahký a pritom tuhý. K vysokej tuhosti prispieva aj to, že tento motor využíva ako prvý vidlicový motor konštrukciu typu bedplate (to je čosi ako "základová doska" motora). Táto nosná tuhá doska je zhotovená z hliníka s vložkami z liatiny. Hmotnosť motora je 240 kg. Konštruktéri motora sa museli vyrovnať aj so skutočnosťou, že vozidlo M6 môže prechádzať zákrutami tak, že bočné zrýchlenie dosahuje hodnotu až 1 g. Aby sa aj za takýchto extrémnych podmienok zabezpečilo spoľahlivé mastenie motora, aktivuje sa pri dosiahnutí bočného zrýchlenia 0,6 g jedno z dvoch elektrických čerpadiel oleja a prečerpáva olej z hláv valcov do zásobníka oleja. Celú činnosť motora riadi ultramoderná riadiaca jednotka MS S65, ktorá má tri 32-bitové procesory a ktorá je schopná vykonávať 200 miliónov operácií za sekundu. Každý z desiatich valcov má vlastnú škrtiacu klapku, ktorej poloha sa monitoruje 200 ráz za sekundu. Klapka sa môže z plne zavretej do plne otvorenej polohy otvoriť za 120 milisekúnd. Rovnako ako model M5 je aj model M6 vystrojený sedemstupňovou sekvenčnou manuálnou prevodovkou SMG s riadiacim systémom Drivelogic. Tento systém má 11 rôznych režimov radenia, pričom šesť režimov je k dispozícii v manuálnom móde a päť v automatizovanom móde. V automatickom režime prevodovka deteguje, že vozidlo ide do kopca a udržuje taký prevod, aby sa zabezpečila čo najlepšia akcelerácia. Pri jazde z kopca prevodovka preradí na nižší stupeň, aby sa lepšie využil brzdiaci účinok motora. Vozidlo je vystrojené uzáverom diferenciálu, ktorý pracuje v závislosti na rýchlosti jazdy. Závesy kolies sú v podstate rovnaké ako v modeli 645Ci. Do štandardného výstroja patrí systém riadenia tuhosti tlmičov, ktorý má tri režimy činnosti (komfortný, normálny a športový). Stabilizačný systém DSC má podfunkciu MDM (M Dynamic Mode), ktorá umožňuje jazdu na hranici fyzikálnych možností. Brzdová sústava sa vyznačuje ventilovanými kotúčmi na všetkých kolesách a dvojpiestikovými strmeňmi vpredu. Vozidlo jazdí na päťramenných 19-palcových ráfikoch, ktoré sú vykované z hliníka a ktoré vážia o 1,8 kg menej ako odlievané ráfiky.

Navonok sa model M6 odlišuje od ostatných modelov radu 6 najmä mohutnejším predným nárazníkom s tromi veľkými otvormi na vstup chladiaceho vzduchu, rozšírenými prahmi, iným dizajnom vonkajších zrkadiel a zadným nárazníkom s difuzorom a dvomi dvojicami koncoviek výfuku z nehrdzavejúcej ocele. Karoséria vozidla je zhotovená z troch rôznych materiálov. Predné blatníky sú z termoplastu, dvere a predná kapota z hliníka a veko batožinového priestoru z kompozitu. Kvôli zníženiu hmotnosti je strešný panel zhotovený z uhlíkových kompozitov, čím sa na hmotnosti ušetrilo 5 kg. Celková hmotnosť vozidla je 1 710 kg. V interiéri sú plne prestaviteľné športové sedadlá, potiahnuté kožou. Zaujímavosťou na prístrojovom paneli je otáčkomer s variabilnou indikáciou (v závislosti na teplote oleja) maximálnych prípustných otáčok. Vozidlo možno vystrojiť priehľadovým indikátorom, ktorý pred vodiča premieta údaje o otáčkach motora, zaradenom prevodovom stupni a rýchlosti jazdy. Novinkou, po prvý raz uplatnenou na modeli M5, je tlačidlo Power (výkon) na strednom paneli. Týmto tlačidlom môže vodič zvoliť dva výkonové režimy motory. V režime P400 je maximálny výkon motora obmedzený na 294 kW (400 koní), v režime P500 dosahuje motor svoj plný výkon 373 kW (507 koní).

Športové kupé M6 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, dosiahnutie rýchlosti 200 km/h trvá približne 14 sekúnd. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, bez obmedzovača by vozidlo bez problémov dosiahlo rýchlosť 300 km/h. O výkonnosti brzdovej sústavy svedčí to, že z rýchlosti 100 km/h zastaví vozidlo na 36 metroch, na zastavenie z 200 km/h je potrebná vzdialenosť 140 metrov, čo zodpovedá decelerácii 1,3 g. Vozidlo má, samozrejme, vysoké hodnoty spotreby, ale tie budúcich majiteľov zrejme ani veľmi nezaujímajú. V mestskom cykle je priemerná spotreba až 22,7 l/100 km, mimo mesta je to už prijateľnejších 10,2 l/100 km, celková normovaná spotreba je 14,8 l/100 km. Na trhu by sa športový model M6 mal objaviť pred koncom roka 2005.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 690
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 093
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 022
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 936
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 222
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 009
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 930
  8. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 604

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  2. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  3. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  4. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  5. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  6. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  7. Elena Antalová: Jeden prieser za druhým...A je to dôležité?
  8. Michael Achberger: Takto si vyberiete jedlo v reštaurácií a nepriberiete
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 553
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 470
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 976
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 801
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 343
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 036
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 492
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zasadnutie Súdnej rady na snímke z roku 2020.

Rozhodovať bude Najvyšší správny súd.


3 h
Stanislav Lobotka oslavuje svoj prvý gól v drese SSC Neapol.

V Neapole ukázal famózne sólo, dočkal sa po siedmich rokoch.


9 h
Komentátor SME Peter Schutz.

O porážku pôjde až vtedy, ak súd rozhodne v neprospech obžaloby.


13 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 82. deň.


a 6 ďalší 4 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  2. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  3. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  4. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  5. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  6. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  7. Elena Antalová: Jeden prieser za druhým...A je to dôležité?
  8. Michael Achberger: Takto si vyberiete jedlo v reštaurácií a nepriberiete
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 553
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 470
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 976
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 801
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 343
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 036
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 492
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu