Korzár logo Korzár
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Aké bude zloženie jazdcov jednotlivých tímov?

Čas neúprosne letí a my sa už zajtra rozlúčime so starým rokom 2004. Na mieste sú teda otázky, kto bude v novej sezóne štartovať v ktorom tíme a s

akým monopostom. Poďme si preto na prahu rokov spoločne zosumarizovať štartové pole v kráľovskej disciplíne automobilového športu formule jeden. Začnime v dominujúcom tíme z Maranella, kde sa nemecko-brazílske jazdecké zloženie Michael Schumacher a Rubens Barrichello nezmení už šiesty rok. Stajňa Ferrari do novej sezóny ohlásila nástup s modifikovaným modelom F2004, ktorý tak úspešne vládol štartovému poľu v tomto roku. Nový model F2005 by sa mal objaviť pravdepodobne až na prvej európskej veľkej cene v San Maríne koncom apríla. Jazdeckú zostavu po intermezzu s Buttonom nakoniec nezmenil ani tím BAR Honda, ktorý budú reprezentovať ďalej Angličan Jenson Button a Japonec Takuma Sato. Nový model BAR 007 má byť oficiálne predstavený 16. januára na katalánskom okruhu neďaleko Barcelony. Tretí tím tohtoročného hodnotenia Pohára konštruktérov, tím Renault, zostane vraj poslednú sezónu pod taktovkou bonvivána Flavia Briatoreho, ktorý si k Španielovi Fernandovi Alonsovi dotiahol aj ďalšieho svojho zverenca (obom robí manažéra), Giancarla Fisichellu. Talian bol pôvodne spoločne s Webberom v hľadáčiku tímu Williams, no Briatore bol ochotný uvoľniť iba jedného. A pretože Frank Williams si vybral Austrálčana, tak Briatore ponúkol Fisichellovi ako náhradu miesto vedľa Alonsa. Nový monopost R25 predstaví Renault štýlovo prvého februára v MonteCarle. Britský tím Williams vymenil celú jazdeckú zostavu a jedničkou sa od novej sezóny stane spomínaný Austráčan Mark Webber. Nejasnosti naďalej panujú okolo miesta druhého pilota, na ktoré zostali dvaja kandidáti Antonio Pizzonia a Nick Heidfeld. Naoko sú šance oboch asi 50:50, no vraj by tento duel mal vyhrať Nemec Heidfeld. Či sa tak stane sa dozvieme už siedmeho januára na oficiálnom predstavení nového tímu v Bahrajne. Tím Williams pre tentokrát zvolil stratégiu dvoch prezentácii, keď tá prvá má predstaviť novú jazdeckú zostavu a lakovanie monopostov, pretože do tímu prichádza silný sponzor Royal Bank of Scotland. Druhá prezentácia je potom naplánovaná do Valencie na 31. januára, kde sa verejnosti konečne predstaví aj dokončený nový monopost FW27. V tíme McLaren Mercedes je zostava známejšia už dlhšiu dobu. Miesto vedľa Fína Kimi Raikkonena zaujal Kolumbíjčan Juan Pablo Montoya, ktorý nahradil Davida Coultharda. Nový model by mal niesť označenie MP4-20 a hotový by mal byť niekedy v januári. Na rozdiel od nejasných promo informácii z McLarenu majú už v tíme Petra Saubera jasné všetko a preto vieme, že dvojica pilotov Jacques Villeneuve a Felipe Massa budú mať k dispozícii monopost s typovým označením C24, ktorý bude verejnosti predstavený 11. januára v malajskom Kuala Lumpur. Prečo toto exotické miesto, keď donedávna tímu Sauber na promo stačili letiskové hangáre a priestory vlastnej továrne? Dôvod je jednoduchý. Tím Sauber si týmto totiž chce uctiť desiate výročie spolupráce so svojim hlavným sponzorom, malajským koncernom Petronas. Poďme však ďalej. Na siedmom mieste v pohári konštruktérov vlani skončil tím Jaguár a tak jeho štartové čísla prevzal nástupnícky tím Red Bull Racing. Isté v tomto tíme je zatiaľ iba miesto Škóta Davida Coultharda o ktorom sme si písali minule. O druhom pilotovi sa má rozhodnúť medzi šampiónom F3000, Talianom Vitantóniom Liuzzim a Rakúšanom Christianom Klienom. Všetko by malo byť jasné najneskôr do 7. februára, pretože to je deň na ktorý vedenie tímu oznámilo predstavenie nového modelu RB01 a jazdeckej zostavy. Veľké ambície pred sezónou 2005 neskrýva Toyota, kde sa stretlo nové zloženie v podobe Nemca Ralfa Schumachera a Taliana Jarna Trulliho. Tím má dostatok prostriedkov a má k dispozícii aj skúsených pretekárov, čo by sa malo konečne prejaviť tiež na raste výkonnosti. Predstavenie nového monopostu TF 105 je ohlásené do Barcelony na 8. januára. Vyrátali sme si teda osem tímov a zostávajú nám iba dva finančne najslabšie tímy. Asi najväčší otáznik visí nad tímom Jordan. Ten podľa predbežných správ našiel nového

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 065
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 284
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 279
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 250
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 529
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 147
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 063

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  2. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  3. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  6. Denisa Tomíková: Radosť v krabičke
  7. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  8. Adriana Boysová: Svet plný farieb, bohýň, borcov a nápisov na stenách
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 465
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 091
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 739
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 913
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 783
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  2. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  3. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  6. Denisa Tomíková: Radosť v krabičke
  7. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  8. Adriana Boysová: Svet plný farieb, bohýň, borcov a nápisov na stenách
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 465
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 091
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 739
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 913
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 783
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu