vybudovala reputáciu aj ak výrobca nádherných, výkonných a samozrejme aj drahých kabrioletov. Znalci i laici dodnes obdivujú nádherné línie kabrioletu Continetnal Drophead Coupé z roku 1955 i krásne tvary neskorších modelov Corniche a Continental. Temer kultovým vozidlo sa už stal aj zatiaľ posledný kabriolet firmy Bentley, model Azure, ktorého výroba skončila v roku 2003. Od roku 1995 do roku 2003 bolo v spolupráci s talianskou firmou Pininfarina vyrobilo okolo 1 300 kusov nádherných kabrioletov Azure.
Na spomenuté úspešné modely kabrioletov by mal nadviazať nový model Arnage Drophead Coupé, ktorý firma Bentley predstavila na medzinárodnom autosalóne v Los Angeles. Toto vozidlo bolo síce zatiaľ predstavené len ako prototyp, ale šéf firmy Bentley dr. Franz-Josef Paefgen sa vyjadril, že ak bude o nový kabriolet záujem, mohol by sa model Arnage Drophead Coupé začať sériovo vyrábať už na jar 2006. O tom, že nový model má nadviazať na klasické kabriolety Bentley spred niekoľkých desaťročí, svedčí aj jeho označenie. V angličtine sa kabriolet bežne nazýva convertible, ale firma Bentley zámerne zvolila starší a dnes už prakticky nepoužívaný výraz drophead coupé, čo by sme mohli preložiť ako kupé so sklápacou strechou.
Základom nového kabrioletu je zosilnená podvozková plošina limuzíny Arnage. Z limuzíny je prevzatá celá predná časť kabrioletu, ale predné okno má väčší sklon, takže kabriolet je o 25 mm nižší ako limuzína. Zadná časť aj interiér kabrioletu majú plne nový dizajn. Zadné svetlá sú, podobne ako na kupé Continental GT, tvorené svietiacimi diódami. V interiéri sú štyri sedadlá, ktoré navrhol nórsky dizajnér Olav Eldoy. Ten sa vraj inšpiroval šupkou pomaranča a vytvoril sedadlá, ktoré "objímajú" telo cestujúceho (podobne ako šupka objíma dužinu pomaranča). V operadlách hlavy na zadných sedadlách sú integrované ochranné oblúky, ktoré sa automaticky vysunú pri hroziacom sa prevrhnutí vozidla. Sklápacia strecha je zhotovená z troch vrstiev tkaniny a je ovládaná hydraulickým mechanizmom. Proces otvárania či zatvárania strechy trvá 25 sekúnd. Na pohon kabrioletu slúži 6,75-litrový vidlicový osemvalec, prevzatý z limuzíny Arnage R. Motor je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami a jeho maximálny výkon je 336 kW, krútiaci moment dosahuje najvyššiu hodnotu 875 Nm. Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Vozidlo je vystrojené elektrohydraulickými tlmičmi, ktorý tuhosť riadi elektronická riadiaca jednotka tak, aby sa dosiahli optimálne jazdné vlastnosti pri všetkých podmienkach jazdy. Na všetkých kolesách sú ventilované kotúčové brzdy. Do sériového výstroja vozidla patrí antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily a stabilizačný systém.
Kabriolet Arnage Drophead Coupé je dlhý 5,4 metra a jeho hmotnosť je 2,6 tony. "Na svete neexistuje nič podobné - tento kabriolet si vytvoril vlastnú triedu. Je to skutočne najelegantnejší kabriolet na svete," povedal hlavný inžinier firmy Bentley Ashley Wickham.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.