Korzár logo Korzár
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Tím Toyota F1 už uvažuje o majstrovskom titule

S predstavením monopostu na novú sezónu sa tentoraz v tábore F1 najviac poponáhľala Toyota. Tím Panasonic Toyota Racing si totiž zástupcov medií

pozval do španielskej Barcelony už na ôsmeho januára, aby na nezvyčajnom mieste (železničnej stanici Estacion de Franca) verejne predstavil nielen svojich štyroch pretekárov, ale aj svoju novú zbraň monopost Toyota TF105. Práce na novom vozidle začali po vzore, ktorý v sezóne 2003 ukázal tím Renault, už v polovici minulej sezóny, keď v centrále tímu v Kolíne nad Rýnom vytvorili dva konštrukčné tímy. Ten prvý rozvíjal (až do zastavenia) aktuálny model TF104 a druhý pod vedením Gustava Brunnera od mája 2004 pracoval na stavbe nového monopostu TF105. Už o mesiac neskôr bola tak jeho prvá verzia vyskúšaná v aerodynamickom tunele. V auguste potom začali úpravy podľa nových pravidiel, aby v septembri boli dokončené práce na základnom monokoku. V decembri prebehla homologizácia a od utorka tohto týždňa začali piloti japonskej značky ostré testy v Jereze (kde budú pokračovať až do nedele, odkiaľ sa potom tím presunie na Katalánsky okruh). "K najzásadnejším zmenám došlo v oblasti aerodynamiky," približuje nový monopost technický riaditeľ Mike Gascoyne. "Aby sme sa s týmito zmenami vysporiadali čo najlepšie, tak sme veľmi veľa času strávili v aerodynamickom tuneli. Nové predpisy znižujú prítlak auto asi o 25 percent a my sa pokúsime už do začiatku sezóny v Austrálii získať späť čo najviac prítlaku." Filozofiu tvorby nového vozidla tímu Toyota bolo prevziať čo najviac vlaňajších overených komponentov a postaviť tak evolúciu modelu TF104. "Na rozdiel od svojich predchodcov TF105 ka preberá veľa dielov z minulého modelu," priznáva aj hlavný konštruktér Gustáv Brunner. "Prvýkrát v histórii tímu sme sa sústredili výlučne na efektivitu interných procesov a testovanie. Dôsledne sme vypracovali metódy a kategorizácie na rozšírenie našich testovacích metód a vďaka tomu sme získali oveľa viacej cennejších informácií o aute a zvýšili tak zároveň jeho konkurencieschopnosť." Podľa Mika Gascoyna má nová TF105 ka okrem výrazne vylepšenej aerodynamiky (pozn.: pripomínajúcej model Ferrari F2004) zlepšenú aj tuhosť podvozku, motora i prevodovky. Napriek zapracovaniu bezpečnostných prvkov podľa nových predpisov FIA sa však Toyote i tak podarilo znížiť hmotnosť vozidla a umiestniť jeho ťažisko ešte nižšie. "Sústredili sme sa na ľahšiu a odolnejšiu prevodovku, pričom sme výrazne prehĺbili aj vzájomnú spoluprácu oddelenia vývoja motora s oddelením vývoja podvozku," vysvetľuje ďalej Gascoyne. "To sa následne odrazilo v integrácii motora do podvozku a dotvorení kompaktnejšieho kompletu. Dokonca sme vďaka tomu nemuseli robiť žiadne kompromisy týkajúce sa celkového výkonu."

Pri počúvaní týchto slov by sa dalo predpokladať, že tím Toyota sa chystá reálne atakovať postavenie tímu Ferrari, no skúsenosti nám už napovedajú, že nemusí byť všetko zlato, čo sa blyští. Na skutočnú výkonnosť a prejav schopnosti tímu využiť testovacie skúsenosti nových pilotov si teda budeme musieť ešte zopár týždňov počkať. Už teraz však vieme ktoré konkrétne odlišnosti mal Gascoyne na mysli a tak si ich zhrňme. Napokon, veď si tým zároveň pripomenieme aj niektoré nové pravidlá pre sezónu 2005. Začnime nosom vozidla, ktorý sa oproti vlaňajšku nadvihol. Zmenilo sa aj uloženie predného krídla, ktoré sa zdvihlo o 5 cm. Bočnice sú nižšie a "komín", ktorý je o niečo väčší, je posadený o čosi vyššie voči podlahe vozidla. Zmenšili sa aj výfukové komíny. Napokon zmenu podstúpilo aj zadné krídlo, ktoré je posunuté tesne za zadnú nápravu a jeho dva diely musia tiež začínať hneď v jeho čele (posunuté o 15 cm dopredu, aby menej generovali prítlak). K týmto údajom si doplňme ešte, že trojlitrový motor RVX-05 je stále desaťvalec s výkonom okolo 900 koní (19 tisíc otáčok za minútu). Auto má zväčšenú palivovú nádrž, pretože počas tejto sezóny vstupuje do platnosti zákaz výmeny pneumatík a to ovplyvní aj počet zastávok na dotankovanie. Auto je dlhé 4530 mm, široké 1800 mm a vysoké 950 milimetrov. Za jeho volant sa v sezóne posadia Nemec Ralf Schumacher a Talian Jarno Trulli. Testovacími pilotmi zostali Brazílčan Ricardo Zonta a Francúz Olivier Panis. Pochopiteľne najväčšie ambície netají mladší Schumacher, ktorý priznal, že by s Toyotou chcel raz pomýšľať aj na majstrovský titul. "Tento rok bude samozrejme skôr o spoznávaní vzájomných možností," krotí svoje očakávania 30-ročný Nemec. "Od polovice sezóny by sa však mohli stať reálne aj umiestnenia na pódiu. Ostatné už bude záležať na nás a na okolnostiach. Pokúsime sa však dosiahnuť čo najväčšiu symbiózu v tíme (podľa vzoru Ferrari). Naším jednoznačným cieľom sa však stáva majstrovský titul v horizonte troch až štyroch rokov." Nuž a my sa po čase dozvieme, či si Ralf týmto tvrdením na seba uplietol bič, alebo mal pravdu?

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  2. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  3. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  4. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  5. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  6. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  7. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  8. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 105
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 226
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 467
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 4 017
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 916
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 004
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 698
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 302

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  2. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  3. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  4. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  5. Marián Kozák: Moje pozitívne zážitky s hipoterapiou
  6. Marian Stefanovsky: Zmätený deň, alebo pokus byť. 6časť
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Spájame sa, aby sme porazili rakovinu
  8. Martin Pekár: Príbeh s priveľa háčikmi, alebo ako táto vláda nepostaví sľubované nemocnice
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 391
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 5 504
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 772
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 219
  5. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 121
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 877
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 837
  8. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka... 1 745
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Marián Varga z Collegium Musicum.

V Skalici bude v sobotu spomienkový koncert na počesť skvelého muzikanta.


8 h
Ilustračné foto.

Aby im neublížil online svet.


23. máj
Ilustračná fotografia

Pozrite si model obsadenia regionálnych súťaži po reorganizácii.


16 h

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  2. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  3. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  4. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  5. Marián Kozák: Moje pozitívne zážitky s hipoterapiou
  6. Marian Stefanovsky: Zmätený deň, alebo pokus byť. 6časť
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Spájame sa, aby sme porazili rakovinu
  8. Martin Pekár: Príbeh s priveľa háčikmi, alebo ako táto vláda nepostaví sľubované nemocnice
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 391
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 5 504
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 772
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 219
  5. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 121
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 877
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 837
  8. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka... 1 745
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu