viacerých slovenských poslancov netransparentný a neprijateľný. AUA získala v rámci navyšovania kapitálu 62-percentný podiel v SA.
"Naplnil sa scenár, ktorý som predpovedal v pléne Národnej rady (NR) SR. Minister Pavol Prokopovič povedal, že vôbec nesmerujeme k privatizácii. Už to máme tu a celý ten 'biznis' je podozrivý," uviedol poslanec Smeru Ľubomír Vážny. Nenapadol pritom vstup do SA, ale jeho spôsob. V súčasnosti je podľa neho ešte v hre Protimonopolný úrad, ktorý môže zasiahnuť.
Podľa nezávislého poslanca Jána Mikolaja je situácia s aerolinkami ešte horšia ako v prípade rozostavaného národného divadla, keďže v druhom prípade memorandum o investorovi aspoň schválila vláda. Nevidí sa mu ani cena: "Lebo za 108 miliónov Sk získať 62 percent takej bonitnej firmy, ako sú SA, sa mi vidí nízka cena," dodal.
Hovorca ministra dopravy Tomáš Šarluška uviedol, že valné zhromaždenie SA schválilo ešte v decembri 2004 navyšovanie kapitálu. "Štát si však dal podmienku, aby do spoločnosti prišli aj peniaze v hotovosti," povedal Šarluška. Navýšenie kapitálu bolo nutné v dôsledku podkapitalizovania aerolínií. Vláda však na kapitalizáciu nemala peniaze, a preto sa rozhodla navýšiť kapitál SA vstupom ďalšieho akcionára.
AUA získala svoj 62-percentný podiel v SA kapitalizáciou pôžičky SA vo výške 5 miliónov eur, na ktorú (jeseň 2004) poskytla záruky. Hodnota majetku štátu sa však podľa hovorcu nezmenila, klesol iba celkový podiel štátu v SA.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.