severoamerický trh. Preto je aj dizajn týchto vozidiel dielom kalifornského dizajnérskeho centra firmy Mitsubishi. Prvou novinkou je pikap Raider, postavený na podvozku s rázvorom 3 335 mm. Predné kolesá sú nezávisle zavesené na dvoch priečnych ramenách a odpružené vinutými pružinami, vzadu je tuhá náprava, odpružená pozdĺžne uloženými listovými pružinami. Vpredu i vzadu sú plynom plnené tlmiče. Raider je dlhý 5 586 mm, široký 1 825 mm a vysoký 1 742 mm. V kabíne je miesto pre piatich cestujúcich. Na pohon nového pikapu sú k dispozícii dva vidlicové motory. Prvým z nich je 3,7-litrový šesťvalec s rozvodom OHC, ktorého maximálny výkon je 157 kW pri 5 200 ot/min. Svoj maximálny krútiaci moment 319 Nm dosahuje motor pri 3 600 ot/min. Motor môže byť kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Výkonnejšou pohonnou jednotkou je 4,7-litrový vidlicový osemvalec s rozvodom OHC, ktorého maximálny výkon je 171 kW pri 4 600 ot/min a maximálny krútiaci moment je 394 Nm pri 3 600 ot/min. Tento motor sa montuje len v kombinácii s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Vozidlo sa dodáva s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies. Raider je vystrojený technológiou Bluetooth, umožňujúcou telefonovanie bez potreby dať ruky dole z volantu. Druhou novinkou firmy Mitsubishi je športové kupé Eclipse najnovšej generácie. Toto kupé je postavené na podvozku s rázvorom 2 575 mm, pričom predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie kolies. Štvormiestne kupé je dlhé 4 565 mm, široké 1 835 mm a vysoké 1 358 mm. Na pohon nového kupé sú určené dva motory. Prvým z nich je 2,4-litrový radový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 123 kW a maximálny krútiaci moment je 220 Nm. Tento motor môže byť kombinovaný s päťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Druhým motorom je 3,8-litrový vidlicový šesťvalec, dosahujúci maximálny výkon 194 kW pri 5 750 ot/min. Najvyšší krútiaci moment 353 Nm dosahuje motor pri 4 500 ot/min. Motor spolupracuje buď so šesťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá má aj športový režim. Obidva spomenuté motory sú vystrojené elektronicky riadeným systémom variabilného časovania MIVEC, ktorý vyvinula firma Mitsubishi. Kupé Eclipse je sériovo vystrojené čelnými, bočnými a okennými nafukovacími vankúšmi. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené kvalitným audiosystémom Rockford Fosgate, ktorý má výkon 650 W a ktorého zvuk šíri do interiéru vozidla deväť reproduktorov. Firma Mitsubishi nezverejnila zatiaľ žiadne údaje o dynamických vlastnostiach svojho nového kupé Eclipse.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.