Korzár logo Korzár

Novinky firmy Mitsubishi

Firma Mitsubishi si zvolila januárový autosalón v Detroite za miesto svetovej premiéry dvoch svojich nových sériových modelov, určených najmä pre

severoamerický trh. Preto je aj dizajn týchto vozidiel dielom kalifornského dizajnérskeho centra firmy Mitsubishi. Prvou novinkou je pikap Raider, postavený na podvozku s rázvorom 3 335 mm. Predné kolesá sú nezávisle zavesené na dvoch priečnych ramenách a odpružené vinutými pružinami, vzadu je tuhá náprava, odpružená pozdĺžne uloženými listovými pružinami. Vpredu i vzadu sú plynom plnené tlmiče. Raider je dlhý 5 586 mm, široký 1 825 mm a vysoký 1 742 mm. V kabíne je miesto pre piatich cestujúcich. Na pohon nového pikapu sú k dispozícii dva vidlicové motory. Prvým z nich je 3,7-litrový šesťvalec s rozvodom OHC, ktorého maximálny výkon je 157 kW pri 5 200 ot/min. Svoj maximálny krútiaci moment 319 Nm dosahuje motor pri 3 600 ot/min. Motor môže byť kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Výkonnejšou pohonnou jednotkou je 4,7-litrový vidlicový osemvalec s rozvodom OHC, ktorého maximálny výkon je 171 kW pri 4 600 ot/min a maximálny krútiaci moment je 394 Nm pri 3 600 ot/min. Tento motor sa montuje len v kombinácii s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Vozidlo sa dodáva s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies. Raider je vystrojený technológiou Bluetooth, umožňujúcou telefonovanie bez potreby dať ruky dole z volantu. Druhou novinkou firmy Mitsubishi je športové kupé Eclipse najnovšej generácie. Toto kupé je postavené na podvozku s rázvorom 2 575 mm, pričom predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie kolies. Štvormiestne kupé je dlhé 4 565 mm, široké 1 835 mm a vysoké 1 358 mm. Na pohon nového kupé sú určené dva motory. Prvým z nich je 2,4-litrový radový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 123 kW a maximálny krútiaci moment je 220 Nm. Tento motor môže byť kombinovaný s päťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Druhým motorom je 3,8-litrový vidlicový šesťvalec, dosahujúci maximálny výkon 194 kW pri 5 750 ot/min. Najvyšší krútiaci moment 353 Nm dosahuje motor pri 4 500 ot/min. Motor spolupracuje buď so šesťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá má aj športový režim. Obidva spomenuté motory sú vystrojené elektronicky riadeným systémom variabilného časovania MIVEC, ktorý vyvinula firma Mitsubishi. Kupé Eclipse je sériovo vystrojené čelnými, bočnými a okennými nafukovacími vankúšmi. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené kvalitným audiosystémom Rockford Fosgate, ktorý má výkon 650 W a ktorého zvuk šíri do interiéru vozidla deväť reproduktorov. Firma Mitsubishi nezverejnila zatiaľ žiadne údaje o dynamických vlastnostiach svojho nového kupé Eclipse.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 127
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 145
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 235
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 526
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 134
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 124
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 547
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 676
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 547
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 676
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu