Korzár logo Korzár

Loebova víťazná séria v Monte Carle pokračuje

Suverénnym víťazstvom úradujúceho majstra sveta Sebastiena Loeba sa v Monte Carle skončil 73. ročník najstaršej a zároveň najslávnejšej rely sveta.

Francúz, ktorý spolu s monackým rodákom Danielom Elenom nepoznajú na tejto trati premožiteľa už štvrtý rok po sebe (v roku 2002 boli však penalizovaní a skončili druhí), nadelil všetkým ostatným posádkam minimálne trojminútovú stratu a rázne vykročil za obhajobou svojho primátu. Na prvý pohľad sa nám teda môže zdať, že Loeb si opäť v úvode sezóny vybuduje relatívny náskok, ktorý v ďalšom priebehu šampionátu bude iba kontrolovať. Nebude to však až také jednoduché, pretože všetci vieme, že Citroën tento rok s účasťou v Majstrovstvách sveta končí a jeho Xsara, ktorá je dnes síce absolútnou svetovou špičkou, môže vďaka zastavenému vývoju už o niekoľko súťaží za ostatnými zaostávať. Bude teda terajší náskok Citroënu Loebovi stačiť? Čistým monackým hetrikom sa však Loeb už teraz zapisuje medzi kráľov Rally Monta Carla, keď takýto kúsok sa v doterajšej histórii podaril iba trom pretekárom. Konkrétne Sandrovi Munarimu (1975-77), Walterovi Rohrlovi (1982-84) a Tommi Mäkkinenovi (1999-2002). Mimochodom trikrát sa v monackej rely podarilo zvíťaziť aj ďalším pilotom (napr. Auriol, Sainz,...), ale nie v jednom rade. Na otázku aké má Seb pocity preto Loeb prekvapivo odpovedal: "Šťastnejší som bol asi v roku 2002, pretože všetko bolo vtedy pre mňa nové. Vtedajšou dominanciou som si vtedy urobil dobré meno a iba penalizácia ma pripravila o víťazstvo. Odvtedy sa mi v týchto pretekoch darí. Každý nový štart je tu pre mňa novou motiváciou a neustále tu chcem zvíťaziť. Toto podujatie má svoju neopakovateľnú atmosféru a naviac môj spolujazdec je tu doma. Nuž a lepší štart do sezóny si neviem ani predstaviť."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tohtoročná rely nastražila na posádky celkom pätnásť rýchlostných skúšok a Loeb vyhral hneď sedem z nich. Od úvodných metrov Francúz nasadil svoje tempo a ujal sa vedenia, ktoré ani na okamih už nikomu nepustil. Chvíľami mu stačil držať tempo iba jeho tímový kolega Francois Duval, ktorý sa však pri svojom debute v novom tíme chcel predviesť a v šiestej ereske havaroval, keď sa bokom oprel o telegrafný stĺp. "Asi šesť kilometrov pred cieľom som pri brzdení stratil kontrolu nad prednou časťou vozidla, nemohol som zatočiť do zákruty a vrazili sme do telegrafného stĺpa. Mrzí ma to, lebo sme so Sebom zvádzali zaujímavý súboj," opisoval kritický moment súťaže Belgičan. Jeho spolujazdec Stephane Prevot bol mal šťasia menej a musel byť prevezený vrtuľníkom do nemocnice s tržnou ranou na stehne a podozrením (ktoré sa nepotvrdilo) na zlomeninu nohy. Druhé miesto sa tak v konečnom ščítaní časou "zvýšilo" na Toni Gardemeistera, ktorý potvrdil nielen svoje kvality, ale aj stúpajúcu sa výkonnosť Fordov. "Je to môj naklepší výsledok v doterajšej kariére," tešil sa Toni. "Zvádzali sme výborný súboj s Petterom Solbergom a Marcusom Grönholmom, no po ich problémoch som mohol pokojne dojazdiť do cieľa na druhom mieste." Gardemeister spomína situácie, keď Solberg a neskôr aj Grönholm na rovnakom mieste v dvanástej rýchlostnej vložke dostali šmyk na divákmi nahádzanom snehu a nárazom o stenu poškodili autá. Ale zatiaľ čo Grönholmovi dali mechanici auto bleskovo dokopy, v Solberg už také šťastie nemal a musel skončiť. Na tretie miesto sa tak nečakane posunulo vozidlo Mitsubishi Lancer pilotované bratmi Panizzi.

SkryťVypnúť reklamu

Pozrime sa na premiérové účinkovanie Romana Krestu v továrenskom tíme Ford a venujme sa aj situácii okolo značky Škoda. Poďme však pekne po poriadku. Roman začal prvý deň veľmi nervózny a po opatrnej jazde mu muselo v piatok stačiť iba desiate miesto. Druhý deň teda zrýchlil, no v poslednej ereske druhej etapy nabehol na kameň a odtrhol koleso. Vďaka novému pravidlu Rallysupersystému sa však s päť minútovou stratou mohol v nedeľu vrátiť na trať a uvoľnenejšou jazdou predviesť svoje skutočné kvality (najrýchlejší čas na dvanástom meranom úseku). V celkovom súčte to napokon stačilo na ôsme miesto a bod do šampionátu. "Po sobote, keď som tesne pred cieľom poslednej eresky poškodil auto, bola nedeľa dobrým dňom," vydýchol si Roman Kresta. "Spokojný som však iba polovične, pretože keby som nebol v sobotu vrazil do betónu, tak som mohol byť v cieli minimálne štvrtý." Uvedomme si však, že vlani by takéto auto už do súťaže nesmelo nastúpiť a bod má teda novú kvalitu. Celkom na záver si však pripomeňme aj vystúpenie továrenského tímu Škoda Motorsport. Bývalý rely majster Francúzska 2003, Alex Bengue, skončil na desiatom mieste (tiež penalizácia za rovnakú haváriu ako Kresta) a Armin Schwarz havaroval tesne pred cieľom siedmej eresky, kde si poriadne narazil rameno a v nedeľu už chodil po parc-fermé so sádrou na ruke. Zlomenina sa nepotvrdila. Jeho štart vo švédskej rely je však nateraz otázny a o všetkom bude rozhodovať až lekár. "Naša nehoda sa stala v úzkej zákrute tesne pred cieľom siedmej eresky. Auto nabehlo na kameň, ktorý ho katapultoval a otočil na strechu," vysvetľuje okolnosti nehody Schwarzov spolujazdec Klaus Wicha. Okrem narazeného ramena sa teda nikomu nič nestalo a to je to najdôležitejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky 73. Rally Monte Carlo 2005: 1. Loeb/Elena (FRA/MC) Citroën Xsara 4:13:05,6, 2. Gardemeister/Honkanen (FIN) + 2:58,3, 3. Panizzi/Panizzi (FRA) Mitsubishi Lancer + 3:40,1, 4. Martin/Park (EE/GB) Peugeot 307 WRC + 5:27,7, 5. Grönholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 307 WRC + 7:33,8, 6. Stohl/Minorová (AUT) Citroën Xsara 8:08,9, 7. Rovanperä/Pietilainen (FIN) Mitsubishi Lancer + 8:29,3, 8. Kresta/Tománek (CZ) Ford Focus + 9:18,1, 9. Bengue/Escuderová (FRA) Škoda Fabia + 10:32,0.

Poradie jazdcov: 1. Loeb 10 bodov, 2. Gardemeister 8, 3. Panizzi 6, 4. Martin 5, 5. Grönholm 4, 6. Stohl 3, 7. Rovamperä 2, 8. Kresta 1. Značky: 1. Citroën, Ford po 10 bodov, 3. Mitsubishi, Peugeot po 9, 5. Škoda 1.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 821
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 757
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 440
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 4 423
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 195
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 676
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 939
  8. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu 1 621
  1. Štefan Šturdzík: Emisný kšeft nadobro skončil v koši.
  2. Matúš Radusovsky: Zázračný vzduch z včelieho úľa: Ako nám pomáhajú záporné ióny?
  3. Viktor Pamula: Donald Trump nie je piliérom západného sveta
  4. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť 33. „Pravdy sú vždy dve, ale jedna z nich je lož.“
  5. Jozef Černek: Je rozumné opustiť starkú, lebo je nákladná a nemá „správne“ politické názory?
  6. Marek Tocimák: Chlieb a Hry
  7. Martin Fronk: Tragédia človeka: Maďarský Faust, ktorý vznikol na Slovensku a my o ňom takmer nič nevieme
  8. Martin Turčan: O čom svedčí aféra Hacienda. O neutralite a zbrojení
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 21 260
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 881
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 14 159
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 7 247
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 559
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 222
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 028
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 3 713
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Emisný kšeft nadobro skončil v koši.
  2. Matúš Radusovsky: Zázračný vzduch z včelieho úľa: Ako nám pomáhajú záporné ióny?
  3. Viktor Pamula: Donald Trump nie je piliérom západného sveta
  4. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť 33. „Pravdy sú vždy dve, ale jedna z nich je lož.“
  5. Jozef Černek: Je rozumné opustiť starkú, lebo je nákladná a nemá „správne“ politické názory?
  6. Marek Tocimák: Chlieb a Hry
  7. Martin Fronk: Tragédia človeka: Maďarský Faust, ktorý vznikol na Slovensku a my o ňom takmer nič nevieme
  8. Martin Turčan: O čom svedčí aféra Hacienda. O neutralite a zbrojení
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 21 260
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 881
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 14 159
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 7 247
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 559
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 222
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 028
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 3 713
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu