Korzár logo Korzár
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Loebova víťazná séria v Monte Carle pokračuje

Suverénnym víťazstvom úradujúceho majstra sveta Sebastiena Loeba sa v Monte Carle skončil 73. ročník najstaršej a zároveň najslávnejšej rely sveta.

Francúz, ktorý spolu s monackým rodákom Danielom Elenom nepoznajú na tejto trati premožiteľa už štvrtý rok po sebe (v roku 2002 boli však penalizovaní a skončili druhí), nadelil všetkým ostatným posádkam minimálne trojminútovú stratu a rázne vykročil za obhajobou svojho primátu. Na prvý pohľad sa nám teda môže zdať, že Loeb si opäť v úvode sezóny vybuduje relatívny náskok, ktorý v ďalšom priebehu šampionátu bude iba kontrolovať. Nebude to však až také jednoduché, pretože všetci vieme, že Citroën tento rok s účasťou v Majstrovstvách sveta končí a jeho Xsara, ktorá je dnes síce absolútnou svetovou špičkou, môže vďaka zastavenému vývoju už o niekoľko súťaží za ostatnými zaostávať. Bude teda terajší náskok Citroënu Loebovi stačiť? Čistým monackým hetrikom sa však Loeb už teraz zapisuje medzi kráľov Rally Monta Carla, keď takýto kúsok sa v doterajšej histórii podaril iba trom pretekárom. Konkrétne Sandrovi Munarimu (1975-77), Walterovi Rohrlovi (1982-84) a Tommi Mäkkinenovi (1999-2002). Mimochodom trikrát sa v monackej rely podarilo zvíťaziť aj ďalším pilotom (napr. Auriol, Sainz,...), ale nie v jednom rade. Na otázku aké má Seb pocity preto Loeb prekvapivo odpovedal: "Šťastnejší som bol asi v roku 2002, pretože všetko bolo vtedy pre mňa nové. Vtedajšou dominanciou som si vtedy urobil dobré meno a iba penalizácia ma pripravila o víťazstvo. Odvtedy sa mi v týchto pretekoch darí. Každý nový štart je tu pre mňa novou motiváciou a neustále tu chcem zvíťaziť. Toto podujatie má svoju neopakovateľnú atmosféru a naviac môj spolujazdec je tu doma. Nuž a lepší štart do sezóny si neviem ani predstaviť."

Tohtoročná rely nastražila na posádky celkom pätnásť rýchlostných skúšok a Loeb vyhral hneď sedem z nich. Od úvodných metrov Francúz nasadil svoje tempo a ujal sa vedenia, ktoré ani na okamih už nikomu nepustil. Chvíľami mu stačil držať tempo iba jeho tímový kolega Francois Duval, ktorý sa však pri svojom debute v novom tíme chcel predviesť a v šiestej ereske havaroval, keď sa bokom oprel o telegrafný stĺp. "Asi šesť kilometrov pred cieľom som pri brzdení stratil kontrolu nad prednou časťou vozidla, nemohol som zatočiť do zákruty a vrazili sme do telegrafného stĺpa. Mrzí ma to, lebo sme so Sebom zvádzali zaujímavý súboj," opisoval kritický moment súťaže Belgičan. Jeho spolujazdec Stephane Prevot bol mal šťasia menej a musel byť prevezený vrtuľníkom do nemocnice s tržnou ranou na stehne a podozrením (ktoré sa nepotvrdilo) na zlomeninu nohy. Druhé miesto sa tak v konečnom ščítaní časou "zvýšilo" na Toni Gardemeistera, ktorý potvrdil nielen svoje kvality, ale aj stúpajúcu sa výkonnosť Fordov. "Je to môj naklepší výsledok v doterajšej kariére," tešil sa Toni. "Zvádzali sme výborný súboj s Petterom Solbergom a Marcusom Grönholmom, no po ich problémoch som mohol pokojne dojazdiť do cieľa na druhom mieste." Gardemeister spomína situácie, keď Solberg a neskôr aj Grönholm na rovnakom mieste v dvanástej rýchlostnej vložke dostali šmyk na divákmi nahádzanom snehu a nárazom o stenu poškodili autá. Ale zatiaľ čo Grönholmovi dali mechanici auto bleskovo dokopy, v Solberg už také šťastie nemal a musel skončiť. Na tretie miesto sa tak nečakane posunulo vozidlo Mitsubishi Lancer pilotované bratmi Panizzi.

Pozrime sa na premiérové účinkovanie Romana Krestu v továrenskom tíme Ford a venujme sa aj situácii okolo značky Škoda. Poďme však pekne po poriadku. Roman začal prvý deň veľmi nervózny a po opatrnej jazde mu muselo v piatok stačiť iba desiate miesto. Druhý deň teda zrýchlil, no v poslednej ereske druhej etapy nabehol na kameň a odtrhol koleso. Vďaka novému pravidlu Rallysupersystému sa však s päť minútovou stratou mohol v nedeľu vrátiť na trať a uvoľnenejšou jazdou predviesť svoje skutočné kvality (najrýchlejší čas na dvanástom meranom úseku). V celkovom súčte to napokon stačilo na ôsme miesto a bod do šampionátu. "Po sobote, keď som tesne pred cieľom poslednej eresky poškodil auto, bola nedeľa dobrým dňom," vydýchol si Roman Kresta. "Spokojný som však iba polovične, pretože keby som nebol v sobotu vrazil do betónu, tak som mohol byť v cieli minimálne štvrtý." Uvedomme si však, že vlani by takéto auto už do súťaže nesmelo nastúpiť a bod má teda novú kvalitu. Celkom na záver si však pripomeňme aj vystúpenie továrenského tímu Škoda Motorsport. Bývalý rely majster Francúzska 2003, Alex Bengue, skončil na desiatom mieste (tiež penalizácia za rovnakú haváriu ako Kresta) a Armin Schwarz havaroval tesne pred cieľom siedmej eresky, kde si poriadne narazil rameno a v nedeľu už chodil po parc-fermé so sádrou na ruke. Zlomenina sa nepotvrdila. Jeho štart vo švédskej rely je však nateraz otázny a o všetkom bude rozhodovať až lekár. "Naša nehoda sa stala v úzkej zákrute tesne pred cieľom siedmej eresky. Auto nabehlo na kameň, ktorý ho katapultoval a otočil na strechu," vysvetľuje okolnosti nehody Schwarzov spolujazdec Klaus Wicha. Okrem narazeného ramena sa teda nikomu nič nestalo a to je to najdôležitejšie.

Výsledky 73. Rally Monte Carlo 2005: 1. Loeb/Elena (FRA/MC) Citroën Xsara 4:13:05,6, 2. Gardemeister/Honkanen (FIN) + 2:58,3, 3. Panizzi/Panizzi (FRA) Mitsubishi Lancer + 3:40,1, 4. Martin/Park (EE/GB) Peugeot 307 WRC + 5:27,7, 5. Grönholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 307 WRC + 7:33,8, 6. Stohl/Minorová (AUT) Citroën Xsara 8:08,9, 7. Rovanperä/Pietilainen (FIN) Mitsubishi Lancer + 8:29,3, 8. Kresta/Tománek (CZ) Ford Focus + 9:18,1, 9. Bengue/Escuderová (FRA) Škoda Fabia + 10:32,0.

Poradie jazdcov: 1. Loeb 10 bodov, 2. Gardemeister 8, 3. Panizzi 6, 4. Martin 5, 5. Grönholm 4, 6. Stohl 3, 7. Rovamperä 2, 8. Kresta 1. Značky: 1. Citroën, Ford po 10 bodov, 3. Mitsubishi, Peugeot po 9, 5. Škoda 1.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  3. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  4. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  5. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  6. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  7. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  8. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  9. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  10. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  3. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  8. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  9. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  10. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 396
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 210
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 339
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 325
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 052
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 8 262
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 680
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 555
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 952
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 146
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pohľad priamo z cesty, ktorou by mala viesť trať prestížnych pretekov so svetovými tímami v obci Jasov na východe Slovenska.

Miestni chcú fandiť: To bude šialenstvo.

3 h
Starosta Pereša si k výplate prilepší.

Proti bol jediný poslanec. Niektorým pridali aj spätne, reaguje Karabin.

3 h
Výstavba druhej etapy R4 odbremení sídlisko Sekčov od tranzitnej dopravy. Podľa plánov by mal byť celý severný obchvat dokončený v roku 2026.

Petičiari žiadajú výstavbu celej R4.

3 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Upratovačky sa stali rukojemníkom sporu medzi nemocnicou a upratovacou firmou.

Firma skončila v likvidácii.

11. máj

Desiatky mŕtvych, stovky zranených.

4 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop