Korzár logo Korzár
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Loebova víťazná séria v Monte Carle pokračuje

Suverénnym víťazstvom úradujúceho majstra sveta Sebastiena Loeba sa v Monte Carle skončil 73. ročník najstaršej a zároveň najslávnejšej rely sveta.

Francúz, ktorý spolu s monackým rodákom Danielom Elenom nepoznajú na tejto trati premožiteľa už štvrtý rok po sebe (v roku 2002 boli však penalizovaní a skončili druhí), nadelil všetkým ostatným posádkam minimálne trojminútovú stratu a rázne vykročil za obhajobou svojho primátu. Na prvý pohľad sa nám teda môže zdať, že Loeb si opäť v úvode sezóny vybuduje relatívny náskok, ktorý v ďalšom priebehu šampionátu bude iba kontrolovať. Nebude to však až také jednoduché, pretože všetci vieme, že Citroën tento rok s účasťou v Majstrovstvách sveta končí a jeho Xsara, ktorá je dnes síce absolútnou svetovou špičkou, môže vďaka zastavenému vývoju už o niekoľko súťaží za ostatnými zaostávať. Bude teda terajší náskok Citroënu Loebovi stačiť? Čistým monackým hetrikom sa však Loeb už teraz zapisuje medzi kráľov Rally Monta Carla, keď takýto kúsok sa v doterajšej histórii podaril iba trom pretekárom. Konkrétne Sandrovi Munarimu (1975-77), Walterovi Rohrlovi (1982-84) a Tommi Mäkkinenovi (1999-2002). Mimochodom trikrát sa v monackej rely podarilo zvíťaziť aj ďalším pilotom (napr. Auriol, Sainz,...), ale nie v jednom rade. Na otázku aké má Seb pocity preto Loeb prekvapivo odpovedal: "Šťastnejší som bol asi v roku 2002, pretože všetko bolo vtedy pre mňa nové. Vtedajšou dominanciou som si vtedy urobil dobré meno a iba penalizácia ma pripravila o víťazstvo. Odvtedy sa mi v týchto pretekoch darí. Každý nový štart je tu pre mňa novou motiváciou a neustále tu chcem zvíťaziť. Toto podujatie má svoju neopakovateľnú atmosféru a naviac môj spolujazdec je tu doma. Nuž a lepší štart do sezóny si neviem ani predstaviť."

Tohtoročná rely nastražila na posádky celkom pätnásť rýchlostných skúšok a Loeb vyhral hneď sedem z nich. Od úvodných metrov Francúz nasadil svoje tempo a ujal sa vedenia, ktoré ani na okamih už nikomu nepustil. Chvíľami mu stačil držať tempo iba jeho tímový kolega Francois Duval, ktorý sa však pri svojom debute v novom tíme chcel predviesť a v šiestej ereske havaroval, keď sa bokom oprel o telegrafný stĺp. "Asi šesť kilometrov pred cieľom som pri brzdení stratil kontrolu nad prednou časťou vozidla, nemohol som zatočiť do zákruty a vrazili sme do telegrafného stĺpa. Mrzí ma to, lebo sme so Sebom zvádzali zaujímavý súboj," opisoval kritický moment súťaže Belgičan. Jeho spolujazdec Stephane Prevot bol mal šťasia menej a musel byť prevezený vrtuľníkom do nemocnice s tržnou ranou na stehne a podozrením (ktoré sa nepotvrdilo) na zlomeninu nohy. Druhé miesto sa tak v konečnom ščítaní časou "zvýšilo" na Toni Gardemeistera, ktorý potvrdil nielen svoje kvality, ale aj stúpajúcu sa výkonnosť Fordov. "Je to môj naklepší výsledok v doterajšej kariére," tešil sa Toni. "Zvádzali sme výborný súboj s Petterom Solbergom a Marcusom Grönholmom, no po ich problémoch som mohol pokojne dojazdiť do cieľa na druhom mieste." Gardemeister spomína situácie, keď Solberg a neskôr aj Grönholm na rovnakom mieste v dvanástej rýchlostnej vložke dostali šmyk na divákmi nahádzanom snehu a nárazom o stenu poškodili autá. Ale zatiaľ čo Grönholmovi dali mechanici auto bleskovo dokopy, v Solberg už také šťastie nemal a musel skončiť. Na tretie miesto sa tak nečakane posunulo vozidlo Mitsubishi Lancer pilotované bratmi Panizzi.

Pozrime sa na premiérové účinkovanie Romana Krestu v továrenskom tíme Ford a venujme sa aj situácii okolo značky Škoda. Poďme však pekne po poriadku. Roman začal prvý deň veľmi nervózny a po opatrnej jazde mu muselo v piatok stačiť iba desiate miesto. Druhý deň teda zrýchlil, no v poslednej ereske druhej etapy nabehol na kameň a odtrhol koleso. Vďaka novému pravidlu Rallysupersystému sa však s päť minútovou stratou mohol v nedeľu vrátiť na trať a uvoľnenejšou jazdou predviesť svoje skutočné kvality (najrýchlejší čas na dvanástom meranom úseku). V celkovom súčte to napokon stačilo na ôsme miesto a bod do šampionátu. "Po sobote, keď som tesne pred cieľom poslednej eresky poškodil auto, bola nedeľa dobrým dňom," vydýchol si Roman Kresta. "Spokojný som však iba polovične, pretože keby som nebol v sobotu vrazil do betónu, tak som mohol byť v cieli minimálne štvrtý." Uvedomme si však, že vlani by takéto auto už do súťaže nesmelo nastúpiť a bod má teda novú kvalitu. Celkom na záver si však pripomeňme aj vystúpenie továrenského tímu Škoda Motorsport. Bývalý rely majster Francúzska 2003, Alex Bengue, skončil na desiatom mieste (tiež penalizácia za rovnakú haváriu ako Kresta) a Armin Schwarz havaroval tesne pred cieľom siedmej eresky, kde si poriadne narazil rameno a v nedeľu už chodil po parc-fermé so sádrou na ruke. Zlomenina sa nepotvrdila. Jeho štart vo švédskej rely je však nateraz otázny a o všetkom bude rozhodovať až lekár. "Naša nehoda sa stala v úzkej zákrute tesne pred cieľom siedmej eresky. Auto nabehlo na kameň, ktorý ho katapultoval a otočil na strechu," vysvetľuje okolnosti nehody Schwarzov spolujazdec Klaus Wicha. Okrem narazeného ramena sa teda nikomu nič nestalo a to je to najdôležitejšie.

Výsledky 73. Rally Monte Carlo 2005: 1. Loeb/Elena (FRA/MC) Citroën Xsara 4:13:05,6, 2. Gardemeister/Honkanen (FIN) + 2:58,3, 3. Panizzi/Panizzi (FRA) Mitsubishi Lancer + 3:40,1, 4. Martin/Park (EE/GB) Peugeot 307 WRC + 5:27,7, 5. Grönholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 307 WRC + 7:33,8, 6. Stohl/Minorová (AUT) Citroën Xsara 8:08,9, 7. Rovanperä/Pietilainen (FIN) Mitsubishi Lancer + 8:29,3, 8. Kresta/Tománek (CZ) Ford Focus + 9:18,1, 9. Bengue/Escuderová (FRA) Škoda Fabia + 10:32,0.

Poradie jazdcov: 1. Loeb 10 bodov, 2. Gardemeister 8, 3. Panizzi 6, 4. Martin 5, 5. Grönholm 4, 6. Stohl 3, 7. Rovamperä 2, 8. Kresta 1. Značky: 1. Citroën, Ford po 10 bodov, 3. Mitsubishi, Peugeot po 9, 5. Škoda 1.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 690
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 093
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 022
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 936
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 222
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 009
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 930
  8. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 604

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  2. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  3. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  4. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  5. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  6. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  7. Viera Spišáková: Trapas zubársky II
  8. Elena Antalová: Jeden prieser za druhým...A je to dôležité?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 572
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 471
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 976
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 807
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 343
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 036
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 493
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zasadnutie Súdnej rady na snímke z roku 2020.

Rozhodovať bude Najvyšší správny súd.


3 h
Stanislav Lobotka oslavuje svoj prvý gól v drese SSC Neapol.

V Neapole ukázal famózne sólo, dočkal sa po siedmich rokoch.


10 h
Komentátor SME Peter Schutz.

O porážku pôjde až vtedy, ak súd rozhodne v neprospech obžaloby.


14 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 82. deň.


a 6 ďalší 4 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  2. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  3. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  4. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  5. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  6. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  7. Viera Spišáková: Trapas zubársky II
  8. Elena Antalová: Jeden prieser za druhým...A je to dôležité?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 572
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 471
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 976
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 807
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 343
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 036
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 493
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu