konala nezvyčajná udalosť vo Vatikáne, kde majstrovský tím Ferrari reprezentovaný trojicou pilotov, šéfom tímu, prezidentom Fiatu a synom Enza Ferrari, Pierrom navštívili pápeža, ktorému venovali veľký model (1:8) víťazného monopostu F2004. To však bola iba čerešnička na šľahačke, pretože Ferrari už na druhý deň zahájilo svoje testy v Barcelone, kde si prvýkrát v tomto roku sadol do kokpitu šampión Michael Schumacher. Nemec sa nenechal zahanbiť a už pri prvom dni testov zajazdil najrýchlejší čas celého týždňa (1:14,834). S modifikovaným modelom F2004, ktorý je upravený podľa nových predpisov pre rok 2005, Schumi odkrúžil ďalších 126 kôl aj v stredu (v utorok 104) a od štvrtka ho v Barcelone na dva dni vystriedal Barrichello. Skončením oficiálnych testov sa však práca "červených" neskončila a vzápätí od soboty do nedeľe pokračovala na trati vo Vairano s testovaním nových aerodynamických komponentov Andrea Bertolini (jazdí pre Maserati šampionát FIA GT). V pondelok tohoto týždna sa potom testovacie tímy z Maranella presunuli do základne vo Fiorane, kde od utorka začali nové testy s Badoerom. Vráťme sa však k Barcelone. Vedľa Ferrari sem prišli testovať tiež tímy Williams, Red Bull a Toyota. Toyota začala pilovať detaily na svojom novom modele TF105 hneď s trojicou pilotov Ralf Schumacher, Jarno Trulli a Olivier Panis. Trojicu pretekárov však so sebou priviezli aj tímy Red Bull a Williams. Zatiaľ však čo u tímu, ktorý "nám dáva krídla" je už jasné, že v druhom kokpite sa vedľa Davida Coultharda budú striedať Vitantonio Liuzzi a Christian Klien (testovali všetci spoločne), tak v tíme Williams je istý zatiaľ iba Mark Webber a rozstrel medzi Antoniom Pizzoniom a Nickom Heidfeldom pokračuje ďalej. A tak zatiaľ, čo pred týždňom v Jereze bol rýchlejší Heidfeld, tak v Barcelone sa zasa radoval viacej Pizzonia. Stav je teda 1:1 a my sa definitívu o druhom pilotovi dozvieme už nasledujúci pondelok pri oficiálnom predstavení vo Valencii. No a práve vo Valencii testovala minulý týždeň druhá skupina tímov. Presnejšie tímy Sauber, Renault, McLaren a BAR. Najrýchlejší tu bol zasa McLaren, za volantom ktorého sedel Alex Wurz (1:09,506"). Raikkonen sa za volant posadil až tento týždeň v pondelok (24.januára), keď McLaren prvýkrát na trati v Barcelone predstavil nový monopost MP4-20. Ostaňme však ešte chvíľu vo Valencii. Renault testoval so starým modelom R24 a nový oficiálne predstaví až prvého februára v Monaku. Neoficiálne sa však prvé jazdy uskutočnili o týždeň skôr (tento utorok 25. januára) v Barcelone za účasti Fisichellu i Alonsa. Vo Valencii však sedel za volantom hlavne Montagny (okrem Alonsa). Tímy Sauber i BAR už jazdli s novým "náradím", keď BAR 007 vychvaľovali okrem Buttona a Sata tiež Davidson i Bernoldi. Na Sauber C24 si zasa zvykali Jacques Villeneuve a Felipe Massa. Takto teda vyzerali aktivity osmičky tímov, pričom Jordan netestoval, ale riešil existenčné problémy jednaním s rusko-kanadským multimilionárom Alexejom Shnaiderom a Minardi si krúžil svoje kilometre v italskom Misane, kde vedľa potvrdeného Christiana Albersa bojovali o druhý kokpit Chanoch Nissany, Nikolas Kiesa a Nicky Pastorelli. Dvaja poslední si však kvôli technickým problémom veľa nezajazdili (5 a 8 kôl). Všetci však vieme, že v tíme Minardi budú o druhom kokpite rozhodovať peniaze a vôbec nie rýchlosť a najazdené kilometre. Kto dá viacej a prestaví sa v Melbourne?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.