kupé je pomenované podľa jednej milánskej umeleckej galérie a do predaja by sa malo dostať koncom tohto roka. Sériová Brera je odvodená od koncepčného vozidla s rovnakým názvom, ktoré navrhol Giorgetto Giugiaro a ktoré malo svoju premiéru na autosalóne v Ženeve roku 2002. Kupé Brera je postavené na novej podvozkovej plošine, ktorá bude základom aj pre novú limuzínu 157 a pre nasledovníka modelu Spider. Limuzína 157 debutovala tiež v Ženeve, zatiaľ čo nový spider bude predstavený na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Brera s usporiadaním interiéru 2+2 je dlhá 4 414 mm, široká 1 830 mm a vysoká 1 372 mm. Na pohon nového kupé sú k dispozícii zatiaľ tri pohonné jednotky. Pri začatí predaja bude základnou pohonnou jednotkou 2,2-litrový zážihový štvorvalec výkonu 136 kW. Ďalším motorom je 2,4-litrový turbodieselový päťvalec s maximálnym výkonom 147 kW. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou je zážihový 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý vyvíja výkon 191 kW. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom manuálnej šesťstupňovej prevodovky alebo automatickej prevodovky. Brera sa bude dodávať aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Sortiment motorov bude neskôr rozšírený o základný 1,8-litrový benzínový motor. Do príplatkovej výbavy bude patriť aj veľké elektrochromatické strešné okno, ktorého svetelná priepustnosť sa bude dať podľa potreby regulovať. Nová Brera bude vystrojená najmodernejšími elektronickými systémami na riadenie dynamiky jazdy, ktoré prispejú k vysokej miere aktívnej bezpečnosti.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.