o deň neskôr (teda prvého februára) v Grimaldiho paláci v Monte Carle pompézne otváral sezónu tím Renault. V tieni týchto udalostí sa tiež od utorka začínali ďalšie testy na okruhu vo Valencii. Prv, než sa dostaneme k týmto udalostiam, si však povedzme, že minulý týždeň paddock F1 šokovala správa o predaji tímu Eddie Jordana do rúk Rusko-kanadskému multimilionárovi Alexandrovi Shnaiderovi, ktorý sa chystal na scénu F1 vstúpiť až v roku 2006 s vlastným tímom MidlandF1. "Kúpou tímu Jordan sa na štart môžeme postaviť už v marci tohto roku a ušetríme kopec času. Budeme tak môcť absolvovať učňovský rok vo svete, ktorý sa vyvíja extrémne rýchlo," obhajoval svoje rozhodnutie pred médiami 36-ročný Shnaider a akosi zabudol pripomenúť aj fakt, že tým vlastne ušetril vstupnú kauciu 48 miliónov dolárov (možno pre neho je to nepodstatná čiastka). Správa síce svojou rýchlosťou realizácie prekvapila, no vo všeobecnosti sa dala očakávať. Jordan mal veľké finančné problémy a ak by tím nepredal, tak by skončil ako Alain Prost či Tom Walkinshaw, ktorí zbankrotovali vlastne počas sezóny. "Jordan mi bude chýbať ako partner v boji proti silným tímom," zosmutnel Paul Stoddart, ktorý medzi dravými šťukami zostal už úplne sám. Smutný Eddie už ohlásil, že do Melbourne radšej nepocestuje.
Jeden teda odchádza a druhý prichádza. Život však ide ďalej. Ambície z druhého konca spektra majú zasa dva tímy, ktoré začiatkom tohto týždňa predstavili svoje nové "zbrane". Ako prvý tak urobil tím BMW WilliamsF1, ktorý nielenže predstavil nový model FW27, ale konečne zverejnil tajničku okolo svojho druhého pilota. Na body nad svojim súperom v tomto smere vyhral Nemec Nick Heidfeld, ktorý sa po ťažkých rokoch konečne dočkal príležitosti súťažiť za špičkový tím. "Dostať šancu v takomto tíme je fantastické. Vždy som v čosi podobné dúfal," radoval sa nemecký pretekár, ktorý kedysi bol chránencom Mercedesu a vravelo sa, že v tíme McLaren nahradí Häkkinena. Nestalo sa a po zlých rokoch v tímoch Prost, Sauber a Jordan dostal Heidfeld príležitosť, ktorú nesmie premárniť. Zvládne tento tlak? "Bolo to ťažké rozhodovanie. Veľa sme testovali a rozhodli sa na poslednú chvílu. Bolo to veľmi tesné," vyjadril sa k tímovej zostave aj Frank Williams. Pizzonia zostáva teda naďalej testovacím pilotom a prvým náhradníkom z čoho bol trochu sklamaný, ale uvedomuje si, že jeho čas ešte iba príde. Ambíciou tímu je atakovať vedúce postavenie tímu Ferrari a mladý dravci ako Mark Webber a Nich Heidfeld by mali tento zámer dokázať zrealizovať. Nástroj FW27 je oproti vlaňajšku konzervatívnejší a viacej sa sústreďuje na výdrž a aerodynamiku. Či to však bude stačiť na súboj o titul, tak to nám ukáže až nová sezóna.
Podobné ambície ako Williams má však aj tím Renault, ktorý cíti, že jeho potenciál dozrel na titul. V Monte Carle to jasne pred niekoľkými stovkami novinárov a hostí deklaroval vrchný šéf tímu Renault F1, Patrick Faure: "Od roku 2002 postupne napĺňame svoje ciele a ani v tomto roku to dúfam nebude inak. Chceme bojovať o titul a pravidelne vyhrávať!" Vedľa Španiela Fernanda Alonsa sa do druhého kokpitu posadil skúsený a rovnako tak talentovaný Talian Giancarlo Fisichela. Prostriedkom k úspechu má byť model R25, ktorý je poháňaný motorom RS25 V10 z dielne tima Denshama. "Nebudeme politikárčiť a sústredíme sa iba na to, aby sme vyhrávali," nechál sa počuť aj Bonviván Flavio Briatore, ktorý svojho času (1994-1995) za podobných okolností k titulu doviedol tím Benetton a Michaela Schumachera. Podarí sa mu to znova s Alonsom, či Fisichelom? Vedľa týchto dvoch tímových prezentácii je však horúcou novinkou tohto týždňa aj oznámenie tímu Jordan Midland F1, že jeho pilotom sa stáva 28-ročný Ind Narain Karthikeyan. Pre agentúru Reuters túto správu už v utorok potvrdil Karthikeyanov manažér Sanjay Sharma. Indický pilot v minulosti testoval monoposty Jordan, Jaguar a Minardi a ponuku dostal vďaka tomu, že v roku 2003 jazdil F3 v tíme Trevora Carlina, ktorý je v súčasnosti športovým riaditeľom tímu Midland. Celkom na záver si dnes ešte povedzme, že od utorka sa začali ďalšie testy na okruhu vo Valencii, kde sa vedľa tímov Williams, Toyota a Mclaren objavili aj ďalšie tímy. Informácie z týchto testoch však prinesieme až po ich skončení, teda o týždeň.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.