Žiaci základných škôl nedosahujú takú úroveň vzdelania, ako predpisujú štandardy, a tie by sa preto mali zmeniť. Ministerstvu školstva to odporúča
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
školská inšpekcia, ktorá to konštatuje v Správe o stave a úrovni výchovy a vzdelávania. Inšpektori tiež kritizujú nedostatok učiteľov na výučbu cudzích jazykov a požadujú od ministerstva, aby túto nepriaznivú situáciu riešilo. Problémom nie je len nedostatok učiteľov, ale aj odbornosť vyučovania. V súvislosti so základnými školami upozorňuje inšpekcia aj na zhoršujúce sa materiálno
Vedomosti a zručnosti žiakov v cudzích jazykoch, ako aj chýbajúci učitelia sú problémom i na stredných odborných učilištiach. Ako kľúčové negatíva v ich prípade označili inšpektori nezáujem žiakov o menej atraktívne výrobné odbory, porušovanie legislatívy a neplnenie základných pedagogických dokumentov. Pozitívom je záujem učňov o odborný výcvik. Pri odborných učilištiach hodnotí inšpekcia ako veľmi dobré plnenie učebných osnov a učebných plánov. K pozitívam priradila aj činnosť pedagógov, ciele škôl, či ich významné aktivity.
Kritickejší boli inšpektori pri hodnotení základných umeleckých škôl, ktoré podľa nich nedostatočne uplatňujú školskú legislatívu. Okrem toho k ich nedostatkom patrí aj postupné zhoršovanie kvality materiálno-technického vybavenia. Ako kľúčové pozitíva určila inšpekcia dobrý vplyv základných umeleckých škôl na využívanie voľného času detí. Rovnako k nim pridala aj činnosť školských súborov a komorných zoskupení a ich prezentáciu doma i v zahraničí.
Pri materských školách negatívne hodnotili pretrvávajúce dominantné postavenie učiteliek, ako aj slabú efektivitu ďalšieho vzdelávania. V materských školách podľa inšpekcie nedostatočne reagujú učiteľky na nové trendy výchovy, no na druhej strane priradila ku kľúčovým pozitívam ich takmer 100-percentnú kvalifikovanosť. Inšpektori však upozorňujú, že v budúcnosti sa môže úroveň odborného a pedagogického riadenia v škôlkach znížiť, a to v dôsledku nekvalifikovaných zásahov zriaďovateľov do kompetencií riaditeliek. Zároveň sa môže aj znižovať postavenie materských škôl nekompetentnými zásahmi po spojení so základnými školami.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.