posledný februárový týždeň (21. februára Ferrari v Maranello a 24. februára Jordan v Moskve) zopakujme si dnes doteraz známe fakty o zostavách jednotlivých tímov a pozrime sa aj na posledné testovacie jazdy. Ak by sme mali menovať tímy podľa poradia štartových čísel (to sa prideľuje podľa umiestnenia v poslednom ročníku MS), tak musíme logicky začať v tíme Ferrari. Tu sa nič nezmenilo a Michael Schumacher bude pokračovať vo svojej spanilej jazde za titulmi spolu s Rubensom Barrichellom. Čísla tri a štyri by tento rok mali voziť monoposty BAR, ktorých zostava tiež zostala nezmená (aj napriek intermezzu Jensona Buttona s tímom Williams). Výsledky prvých testov však vraj akosi zaostávajú za očakávaním a ambície na ohrozenie "červených" sa asi realizovať nebudú. Tretím tímom vlani bol tím Renault, ktorého nabudenou dvojicou je Fernando Alonso a Giancarlo Fisichela. Tím nemá jednotku a bude ozaj zaujímavé sledovať kto si vybuduje lepšiu pozíciu pred záverom šampionátu. Konečne jasno je už aj v tíme Williams, kde vedľa sedmičky sebavedomého Austrálčana Marka Webbera bude osmičku voziť Nick Heidfeld. Mclaren nalepí na svoje vozidlá nezvyčajné čísla deväť a desať, ktoré už dávno nevozil. Interný súboj medzi Montoyom a Räikkonenom je jednou z diskutovaných tém medzi odborníkmi už teraz. Naviac strieborní sú považovaní po výsledkoch zo záveru roka a prvých testoch nového modelu za najsilnejšiu konkurenciu tímu z Maranella. Podarí sa im obhájiť túto povesť? Dlhšiu dobu mal jasno v zostave aj tím Petra Saubera, ktorý úspešne pláva v nebezpečných vodách F1 už od roku 1993. Tentoraz jeho farby bude hájiť navrátivší sa Kanaďan Jacques Villeneuve a Brazílčan Felipe Massa, ktorý už bude musieť dokázať, že jeho nálepku talentovaného pilota nepokryl prach. Zaujímavá situácia vznikla v tíme Red Bull, ktorý sa transformoval z tímu Jaguar. Nakoniec sa predsa tímovou jednotkou stal skúsený David Coulthard, ktorému kryť chrbát (či skôr dokazovať oprávnenosť svojho štartu) budú hneď dvaja piloti Rakúšan Christian Klien a Talian Vitantonio Liuzzi. Red Bull sa rozhodol pre neštandardné riešenie podľa ktorého sa v druhom kokpite bude striedať práve táto dvojica. Ak sa chlapci chytia, tak by mali tvoriť tím v roku 2006, keď sa už s Coulthardom neráta (David asi skončí ako testovací pilot, podobne ako Olivier Panis). Čisla šestnásť a sedemnásť majú tohtoročné modely Toyoty TF105. Pilotovať ich budú Jarno Trulli a Ralf Schumacher. Obaja mali pred sezónou silné reči, no počkajme si radšej na realitu. Medzi tímami, ktorých budúcnosť je zásluhou zlej finančnej situácie nejasná do poslednej chvíle, zostali Jordan a Minardi. Svojrázny Eddie Jordan dokonca musel predať svoj tím rusko-kanadskému zbohatlíkovi! Minulý týždeň sa však ujasnila situácia ohľadom jazdeckého obsadenia aj v tíme Jordan, keď na všeobecné prekvapenie boli ako piloti ohlásení Narain Karthikeyan z Indie a Portugalčan Tiago Monteiro. Posledným tímom po tomto ohlásení, ktorý ešte nemá jasnú zostavu tak ostal už iba tím Paula Stoddarta. Ten ako prvého pilota predstavil Holanďana Christiana Albersa, ktorý jazdil slušné výsledky v DTM. Meno druhého pilota však ostane poslednou prázdnou kolónkou v štartovej listine nového ročníka MS F1 asi ešte niekoľko dní, keď sa čaká kto donesie väčší sponzorský balík. Najvážnejšie v tomto smere sa však skloňuje meno Nicolasa Kiesu, hoci v hre stále zostáva aj Maďar Zsolt Baumgartner.
Pokiaľ ide o testy, tak minulý týždeň sa stretlo osem tímov (chýbali iba Jordan a Minardi) vo Valencii, kde sa v kokpitoch vystriedalo dvadsaťjeden pilotov vrátane Michaela Schumachera. Nemec zajazdil najlepší čas v posledný deň (piatok) 1:10,209. Najrýchlejším mužom celého týždňa sa však stal Kimi Raikkonen s mclarenom, ktorý deň predtým vykrútil kolo za jednu minútu deväť sekúnd a päť tisícin sekundy. Tesne za ním potom krúžil najlepšie časy testman McLarenu, Rakúšan Alexander Wurz. Tento týždeň sa testuje v Jereze, kde z dosiaľ dostupných informácii sa zišli tímy McLaren, Renault, Williams, BAR, Ferrari, Red Bull a Sauber. Nuž a práve tímu Sauber sa vydaril (ak sa to dá takto povedať) úvod testov, keď Felipe Massa v utorok zajazdil najlepšie kolo dňa za minútu 17,506 sekundy. Testy v Jereze by mali skončiť dnes.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.