spolujazdcom Richardom Nagyom boli z piatich pretekov seriálu raz prvý, trikrát druhý a na jednom podujatí neštartovali. O titule sa rozhodovalo až v posledných pretekoch v Nitre. V nich zvíťazil najväčší Pavlíkov rival M. Kundis a rozhodol tak o svojom celkovom prvenstve. "Myslím si, že to bola zatiaľ najkrajšia sezóna. Vedeli sme držať krok s Milanom Kundisom, čo sa nám doposiaľ nedarilo. Vyhrali sme domácu Rally Rožňava, o čom sa nám nesnívalo ani v najlepších snoch. Hoci to Milan nechce priznať, ale začali sme mu komplikovať život," povedal Matúš Pavlík a dodal, "ďalej ma teší, že sme sa spolu s Kundisom výrazne oddelili od súperov v triede. V dobrých chceme pokračovať aj v tomto ročníku."
Druhé miesto sa však nerodilo ľahko, pretože v priebehu sezóny prišlo viacero neočakávaných nepríjemných udalostí. Prvé dve preteky v Prešove a Vranove vyšli a výsledkom boli dve druhé miesta. Keďže Kundis nedokončil druhé podujatie vo Vranove, Pavlík mal pre ním náskok 20 bodov. Potom však prišiel Dobšinský kopec a nepríjemná havária, ktorej výsledkom bolo úplne nepoužiteľná Škoda 110, prezývaná tiež Lentilka. Pavlík našťastie vyviazol len s odreninami. "Po pretekoch bola depka, bolo tak, končíme, s mechanikom Rasťom Ivankom sme sa dohodli, že všetko, čo sa dalo použiť preložíme do druhého auta Rasťovej Škoda 1000 MB. Nestihli sme však už Rally v Snine," uviedol M. Pavlík a pokračoval, "keď teraz prechádzam tou zákrutou, rozmýšľam, čo som robil. Som si vedomý, že to bola moja chyba. Muselo to raz prísť. Chuti pretekať mi to však neubralo." Do príprav na preteky do vrchu na Jankovom vŕšku, kde sa nové auto malo otestovať a vyladiť, nepríjemne zasiahlo počasie. Veterná smršť zhodila strechu garáže a padajúce trámy poškodili auto. To bolo v druhej polovici augusta. Našťastie do ďalšieho podujatia Rally Rožňava, ktoré sa išlo v októbri bolo dosť času na opravu auta i prípravu posádky. Na nové auto si musel zvykať aj betliarsky jazdec. V prvých testovacích jazdách na Súľovej bol z trocha sklamaný. "Jazdné vlastnosti auta sa líšili od vlastností Lentilky, ale bolo to najmä o najazdených kilometroch. Postupne sme auto vylaďovali. V Rožňave sa ukázalo, že som sa adaptoval a Rasťo zvládol úlohu pripraviť auto na jednotku."
Rožňavská rally znamenala pre historikov, dalo by sa povedať, vrchol sezóny. Na štarte sa zišlo šesť posádok. Niektoré však počas vypadli už po prvom mestskom okruhu. V tejto časti strácal Pavlík na Kundisa približne desať sekúnd, ale na rýchlostnej skúške Peklo poriadne zatiahol, na najdlhšej a najťažšej skúške nadelil súperovi 40 sekúnd. V ďalšej rýchlostke Jelšava sa prejavil vyšší výkon Kundisovej Octavie. V druhom kole dominoval v meste opäť Kundis, ale na Pekle dostal znova od Pavlíka 16 sekúnd. V konečnom účtovaní bol rýchlejší o 5,2 sekundy. Na rampe však najprv boli vyhlásení Pavlík s Nagyom ako druhá posádka. Stalo sa tak vďaka nezrovnalostiam, keď neoprávnene získali desať trestných sekúnd. Všetko sa nakoniec vysvetlilo a domáca posádka sa mohla radovať z prvého víťazstva v sezóne. "Rally Rožňava je pre nás srdcová záležitosť. Rovnako ako aj pre nášho najväčšieho súpera Milana Kundisa, ktorý sa veľmi tešil. Auto sme mali pripravené v predstihu, za čo ďakujem chlapcom z tímu i sponzorom. Mohli sme teda dobre pripraviť a odskúšať nové auto. Vedel som, čo môžem od neho očakávať. Víťazstvo mi pomohlo a na trate som sa vrátil bez zaváhania. Prvé miesto je o tom cennejšie, že to bolo na domácej pôde, kde sa jazdí najťažšie," povedal M. Pavlík.
Napriek vynechanej Rally Snina sa Pavlík vrátil do hry o titul. "Možno to, že sme tieto preteky vynechali bola chyba, lebo za týždeň sa dalo stihnúť ako tak pripraviť auto. Mohli sme skončiť druhí, lebo najväčší rival za nami Kravárik odpadol v prvej rýchlostnej skúške. Posádka z Ružomberka vtedy ešte nedozrela, aby nám dýchala na chrbát. Aj keď klobúk dole pred ich autom i jazdeckým umením," priblížil M. Pavlík. Pred Rally Rožňava bola v betliarskom XM Autoracing tíme dilema. Ak v nej uspejú, uvažovali či pôjdu aj na posledné podujatie do Nitry. Po problémoch v priebehu roka začali dochádzať financie. Nakoniec vycestovali. Na preteky išli maximálne pripravení. "Ešte nikdy som neštartoval v takej pohode," podotkol M. Pavlík. O tom, že titul pripadne Kundisovi sa rozhodovala v rýchlostnej skúške Agrokomplex, ktorá bola plná blata a pripomínala autokros. "Mám z toho dodnes čudné pocity. Vstávali sme o tretej ráno, pripravovali rozpis a to asi zanechalo stopy. Na Nitre sme neukázali všetko, čo sme chceli. Súťaž sme prehrali na rýchlostke Agrokomplex, kde sme od Kundisa dostávali strašne veľa. Skončili sme nakoniec druhý," uviedol betliarsky jazdec.
V uplynulej sezóne nemali Betliarčania výraznejšie problémy s autami. Pravdaže až na haváriu na Dobšinskom kopci. Svedčí to o dobrej práci mechanikov tímu, Rasťa Ivanka a Ľuda Bogdana ako aj ostatných. Počas zimnej prestávky však neoddychujú. Pracuje sa na vylepšení auta, upravuje sa motor. V nadchádzajúcej sezóne sa Škoda 1000 MB objaví v nových farbách. Nezaháľa ani jazdec. Maťo Pavlík sa snaží venovať aj kondičnej príprave. V tréningovom aute, ktoré si obstaral, získava ďalšie skúsenosti. Zvládať situácie na snehu je veľmi dobrou prípravou na preteky. Spolu so spolujazdcom R. Nagyom pracujú aj nad rozpismi.
Kalendár podujatí, na ktorých budú môcť štartovať historici, ešte nie je jasný. "Uvidíme, čo z finančného i usporiadateľského hľadiska budem môcť ísť. Chceme však odjazdiť čo najviac pretekov. Veľa však bude závisieť aj od peňazí," priblížil M. Pavlík a pokračoval, "rád by som úspešne zvládol Dobšinský kopec. Dúfam, že stihneme pripraviť auto." Minulý rok vyšla Slovenská asociácia motoristického športu v ústrety historikom tým, že mali nižší štartový vklad. Bolo to 1500 korún, kým v predchádzajúcich sezónach to bolo aj niekoľkonásobne viac. Odrazilo sa to aj na štartovom poli, keď sa seriálu zúčastňovalo šesť posádok. "Mám informácie, že sa stavajú ďalšie autá. Dúfam, že sa výška štartovného v tejto nebude výrazne meniť," dodal na záver Matúš Pavlík.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.