petícii ľudí, bojujúcich za zachovanie pôvodnej trasy autobusu.
Vyše 180 ľudí sa podpísalo pod petičný hárok, ktorý zaslali na Magistrát mesta Košice, či starostovi mestskej časti Kavečany. Ľuďom sa nepáči vyjadrenie zástupcov DPMK v súvislosti s presmerovaním linky.
"Autobus slúži obyvateľom Kavečian a časti Podhradovej a máme dobré spojenie s hlavnými uzlami v meste. Plánovanou zmenou by táto lokalita zostala jedinou, ktorá by nemala priame spojenie s uzlovými centrami. Nadôvažok by dochádzalo k problémom pri prestupovaní pri štadióne Lokomotívy pri ránnom nástupe ľudí smerujúcich do práce, či škôl," hovorí sa v petícii, pričom ľudia vyzývajú starostov aby "zabránili nekoncepčnému riešeniu dopravy v tejto lokalite".
Starosta Kavečian Ján Kupec si však myslí, že zatiaľ je veľa kriku pre nič. "Problém nastal potom, čo v televíznej relácii zástupca DPMK spomenul, okrem iných zmien, aj zmenu trasy linky č. 29. Následne som dostal petíciu a zisťoval situáciu v dopravnom podniku. Bolo mi povedané, že nič nie je na papieri a nič sa zatiaľ robiť v tomto smere nebude. Zatiaľ je to vraj len filozofia. Ešte oni sami si to musia prediskutovať a predpokladám, že každá takáto zmena by mala byť prejednaná v dopravnej komisii pri mestskom zastupiteľstve. Bolo to povedané trocha nešťastne, ale mám pocit, že čo sa týka týchto ľudí, podpísaných pod petíciou, je to dobré. Možno sa budú na zamýšľané zmeny v DPMK pozerať ináč," vysvetľuje starosta a dodáva, že momentálne smerovanie linky je dobré a skôr by sa mali spoje posilniť.
"Je to výhodné nielen pre občanov Kavečian, ale aj pre ľudí bývajúcich na Podhradovej. Máme rýchle spojenie na železničnú stanicu. Ak by sme mali prestupovať na Lokomotíve na električku, ktorá chodí dookola, bolo by to časovo aj finančne náročné. Toto by bolo proti ľuďom. Ak chce DPMK šetriť, tak áno, ale tak aby ľudia na to nedoplatili. Na Mieri vieme prestupovať na iné spoje smerom na Terasu, či Furču, na Lokomotíve nie je nič. Tam je len električka a hotovo. Nejde to tak, že navezieme ľudí k električkám a nech sa dostanú ďalej. Ak by došlo skutočne k zmene, budeme bojovať. Zavážia len rozumné argumenty?" uviedol J. Kupec.
Člen predstavenstva DPMK Pavel Titl nie je petíciou nadšený. "V súčasnosti prebiehajú prípravné práce na novom linkovom vedení, ktoré by malo uzrieť svetlo sveta v druhom štvrťroku. Pripravujeme ho na nový systém čipových kariet, pretupový systém a zároveň by sa mala doprava posilňovať. Nosná bude električková a trolejbusová doprava. Okrajové časti mesta budú mať prepojenie na električkovú dopravu, aspoň v čase sedla, teda nie počas špičky. To znamená, že aj v prípade linky č. 29 by sa skrátil interval odchodu spoja na polovicu napríklad s prestupovaním pri Amfiteátri, či Štadióne Lokomotívy," vysvetľuje P. Titl a dodáva, že zatiaľ nie je nič rozhodnuté.
"Určite nie, návrhmi sa musí zaoberať komisia dopravy MZ a oslovíme aj jednotlivých starostov. Neviem teda, či je petícia tou správnou metódou v tomto smere. My chceme vrátiť vážnosť električkovej i trolejbusovej doprave, tak, aby bol pomer týchto dopráv v náväznosti na autobusovú zhruba pol na pol. Aj preto sa plánuje dobudovanie trolejbusového vedenia z maratóna mieru smerom na KVP," uviedol P. Titl.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.