Korzár logo Korzár
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

V Podhradovej a Kavečanoch spísali petíciu proti presmerovaniu linky

Košice - "My, občania a daňoví poplatníci dôrazne protestujeme proti plánovanému presmerovaniu linky č. 29 na zastávku Štadión Lokomotívy," píše sa v

petícii ľudí, bojujúcich za zachovanie pôvodnej trasy autobusu.

Vyše 180 ľudí sa podpísalo pod petičný hárok, ktorý zaslali na Magistrát mesta Košice, či starostovi mestskej časti Kavečany. Ľuďom sa nepáči vyjadrenie zástupcov DPMK v súvislosti s presmerovaním linky.

"Autobus slúži obyvateľom Kavečian a časti Podhradovej a máme dobré spojenie s hlavnými uzlami v meste. Plánovanou zmenou by táto lokalita zostala jedinou, ktorá by nemala priame spojenie s uzlovými centrami. Nadôvažok by dochádzalo k problémom pri prestupovaní pri štadióne Lokomotívy pri ránnom nástupe ľudí smerujúcich do práce, či škôl," hovorí sa v petícii, pričom ľudia vyzývajú starostov aby "zabránili nekoncepčnému riešeniu dopravy v tejto lokalite".

Starosta Kavečian Ján Kupec si však myslí, že zatiaľ je veľa kriku pre nič. "Problém nastal potom, čo v televíznej relácii zástupca DPMK spomenul, okrem iných zmien, aj zmenu trasy linky č. 29. Následne som dostal petíciu a zisťoval situáciu v dopravnom podniku. Bolo mi povedané, že nič nie je na papieri a nič sa zatiaľ robiť v tomto smere nebude. Zatiaľ je to vraj len filozofia. Ešte oni sami si to musia prediskutovať a predpokladám, že každá takáto zmena by mala byť prejednaná v dopravnej komisii pri mestskom zastupiteľstve. Bolo to povedané trocha nešťastne, ale mám pocit, že čo sa týka týchto ľudí, podpísaných pod petíciou, je to dobré. Možno sa budú na zamýšľané zmeny v DPMK pozerať ináč," vysvetľuje starosta a dodáva, že momentálne smerovanie linky je dobré a skôr by sa mali spoje posilniť.

"Je to výhodné nielen pre občanov Kavečian, ale aj pre ľudí bývajúcich na Podhradovej. Máme rýchle spojenie na železničnú stanicu. Ak by sme mali prestupovať na Lokomotíve na električku, ktorá chodí dookola, bolo by to časovo aj finančne náročné. Toto by bolo proti ľuďom. Ak chce DPMK šetriť, tak áno, ale tak aby ľudia na to nedoplatili. Na Mieri vieme prestupovať na iné spoje smerom na Terasu, či Furču, na Lokomotíve nie je nič. Tam je len električka a hotovo. Nejde to tak, že navezieme ľudí k električkám a nech sa dostanú ďalej. Ak by došlo skutočne k zmene, budeme bojovať. Zavážia len rozumné argumenty?" uviedol J. Kupec.

Člen predstavenstva DPMK Pavel Titl nie je petíciou nadšený. "V súčasnosti prebiehajú prípravné práce na novom linkovom vedení, ktoré by malo uzrieť svetlo sveta v druhom štvrťroku. Pripravujeme ho na nový systém čipových kariet, pretupový systém a zároveň by sa mala doprava posilňovať. Nosná bude električková a trolejbusová doprava. Okrajové časti mesta budú mať prepojenie na električkovú dopravu, aspoň v čase sedla, teda nie počas špičky. To znamená, že aj v prípade linky č. 29 by sa skrátil interval odchodu spoja na polovicu napríklad s prestupovaním pri Amfiteátri, či Štadióne Lokomotívy," vysvetľuje P. Titl a dodáva, že zatiaľ nie je nič rozhodnuté.

"Určite nie, návrhmi sa musí zaoberať komisia dopravy MZ a oslovíme aj jednotlivých starostov. Neviem teda, či je petícia tou správnou metódou v tomto smere. My chceme vrátiť vážnosť električkovej i trolejbusovej doprave, tak, aby bol pomer týchto dopráv v náväznosti na autobusovú zhruba pol na pol. Aj preto sa plánuje dobudovanie trolejbusového vedenia z maratóna mieru smerom na KVP," uviedol P. Titl.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 433
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 946
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 390
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 701
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 908
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 393
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195

Blogy SME

  1. Jozef Rybár: Ministerstvo hospodárstva nevyvodzuje politické a trestnoprávne dôsledky?
  2. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  3. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  4. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  5. Tupou Ceruzou: Do NATO
  6. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  7. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  8. Miloš Svrček: Situácia na Ukrajine ovplyvní aj budúcu výstavbu diaľnice cez Zemplín
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 316
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 045
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 732
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 592
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 663
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 978
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 743
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 532
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Rybár: Ministerstvo hospodárstva nevyvodzuje politické a trestnoprávne dôsledky?
  2. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  3. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  4. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  5. Tupou Ceruzou: Do NATO
  6. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  7. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  8. Miloš Svrček: Situácia na Ukrajine ovplyvní aj budúcu výstavbu diaľnice cez Zemplín
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 316
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 045
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 732
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 592
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 663
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 978
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 743
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 532
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu