Japonská firma Subaru predstaví na autosalóne v Ženeve dve novinky, ktoré budú slúžiť na testovanie záujmu verejnosti. Ide totiž o modely, ktoré
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
firma zatiaľ neponúka na európskom trhu. Prvou novinkou je miniautomobil s typovým označením R1, ktorý sa nedávno začal predávať na japonskom trhu. Toto vozidielko "vajíčkového" dizajnu má luxusne vystrojený interiér a je určené v podstate len na dopravu dvoch ľudí (vzadu sú len akési núdzové sedadlá). Na pohon vozidla R1 slúži motor, ktorého zdvihový objem je len 660 cm3. Motor poháňa prostredníctvom automatickej prevodovky s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru buď len dve, alebo všetky štyri kolesá. Verzia s pohonom dvoch kolies patrí medzi najúspornejšie vozidlá v Japonsku a splňuje kritériá pre zaradenie do kategórie vozidiel s ultranízkymi emisiami.
Druhou novinkou Subaru, ktorá bude mať v Ženeve svoj európsky debut, je veľké športovo-úžitkové vozidlo B9 Tribeca. Toto vozidlo, ktoré malo svetovú premiéru na nedávnom detroitskom autosalóne, sa vyznačuje novými dizajnérskymi prvkami, ktoré naznačujú smer, akým sa bude uberať dizajn vozidiel Subaru v blízkej budúcnosti. Sedemmiestna Tribeca je svojou veľkosťou porovnateľná s modelmi Porsche Cayenne alebo BMW X5. Na pohon vozidla slúži trojlitrový plochý šesťvalcový motor (boxer), podobný motoru, ktorý poháňa model Legacy. Tribeca sa bude vyrábať v závode firmy Subaru v americkom štáte Indiana a na americkom trhu sa má začať predávať v lete. Okrem USA sa má Tribeca predávať aj v Kanade a v Chile.
Firma Subaru chce najprv vyhodnotiť reakcie návštevníkov ženevského autosalónu na obe spomenuté novinky a až potom sa rozhodne, či ich ponúkne aj na európskom trhu.