tohtoročnú sezónu. Tá totiž začína už o tri týždne v austrálskom Melbourne a v táboroch jednotlivých týmov sa to preto len tak hemží, no a nás neustále prekvapujú nové informácie. Tou úplne najnovšou je, že po minulotýždňovom predstavení pilotov tímu Jordan sa situácia definitívne vykryštalizovala aj v tíme Minardi, kde v utorok v rakúskom Veldene, Paul Stoddart odbornej verejnosti predstavil druhého pilota tímu. Tým sa napokon stal Rakúšan Patrick Friesacher, ktorého si dobre môžete pamätať aj z F3000, kde sa mu v rokoch 2003 aj 2004 podarilo vyhrať na Hungaroringu. "Je to pre mňa splnením sna," reagoval pochopiteľne šťastný Friesacher. "Tím Minardi je jedna veľká rodina a vládne v ňom skvelá atmosféra. Začínalo tu viacero známych pretekárov a ja si neviem predstaviť lepšie miesto na debut v F1, ako práve tu." Rakúšan bol teda mimoriadne zdvorilý, pretože určite lepšie miesto si vieme predstaviť každý, no ak vezmeme do úvahy, že jazdiť za tím Minardi je skôr obchodný ťah (kto dá viacej), tak sa Patrick zachoval iba tak, ako sa od neho očakávalo. Pozrime sa však ďalej. Zatiaľ čo na jednej strane sa definitívne uzatvorila štartová listina na sezónu 2005 (akurát tím Red Bull stále neuviedol, či bude nasadzovať Kliena, alebo Liuzziho, respektíve ako sa budú striedať), tak na prvý pohľad stále nedoriešená zostáva zákulisná politika ohľadom budúcnosti kráľovskej automobilovej disciplíny - formuly jeden. V hre sú, ako vieme, znova obrovské peniaze a každý sa snaží politikárčením pritiahnuť čo najväčší balík pre seba. V tejto ťahanici o približne miliardu dolárov sa preto prezident FIA Max Mosley rozhodol vyjsť tímom v ústrety a oficiálnymi prostriedkami znížiť náklady na prevádzku. Ukazuje sa však, že tímy jeho iniciatívu nedoceňujú a súčasný rozsah finančných nákladov pre ne nie je asi až tak extrémny, ako sa donedávna argumentovalo. "Formula jeden je v súčasnosti najzdravšia za posledných 13-14 rokov," prehlasuje aj Mosley, ktorý vzápätí dodáva. "Vyriešila sa existenčná otázka okolo tímu Jordan a vstupom Red Bullu na miesto tímu Jaguar tiež prišiel silný partner. Jediným slabým miestom tak zostal už iba tím Minardi, no aj v tomto smere sa už niečo deje, pokiaľ viem." Automobilky združujúce sa v GPWC však naďalej hrozia založením novej vlastnej série a iniciatívy zo strany vedenia medzinárodnej automobilovej federácie a Bernieho Ecclestona ignorujú (neúčasťou na zvolaných schôdzach).
Nechajme však politiku F1 a aspoň kusmo sa vráťme k minulotýždňovým testom F1 v Jereze. Na juhu Španielska sa streli tímy Renault, BAR, McLaren, Ferrari, Toyota, RedBull a Sauber. Po okruhu krúžilo dvadsaťtri pilotov vrátane Michaela Schumachera, či Kimi Räikkonena. Vedľa ich sa však na trati objavil aj mladý Nelsino Piquet, ktorý tentoraz dostal šancu od tímu BAR a ôsmeho februára okrúžil 42 kôl s najlepším časom iba o tri sekundy pomalším ako najrýchlejší pilot dňa, Felipe Massa s monopostom sauber. Celkovo najrýchlejší čas testov však zajazdil o dva dni neskôr Fernando Alonso (1:15,677) na novom renaulte. My však už vieme, že testovacie časy veľa neznamenajú a podľa toho sa správal aj Michael Schumacher, ktorý zaostal o viacej ako sekundu. Tento týždeň sa potom tímy šťahovali severnejšie na katalánsky okruh, kde už v úvodný deň ťažko havaroval Kimi Räikkonen. Fín je však v poriadku a tím mu iba preventívne naordinoval pracovné voľno a povolal Pedra de la Rosu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.