verejnosť už pred niekoľkými dňami. Zmodernizovaná Laguna sa od doterajšieho modelu odlišuje najmä pozmenenou prednou časťou, ktorá sa teraz viac podobá prednej časti modelov Megane a Modus. Nové reflektory zasahujú až do bočných partí karosérie a predná maska poskytuje vpzdlu dynamickejší vzhľad. Pozmenený bol aj zadný nárazník. V interiéri je nová prístrojová doska s veľkým informačným displejom. Medzi sedadlami už nenájdeme páku parkovacej brzdy, pretože nová Laguna je vystrojená elektronicky riadenou parkovacou brzdou, ktorá sa ovláda tlačidlom. Trojramenný volant bol nahradený štvoramenným volantom. Novinkou sortimentu je druhý špičkový model, nazvaný GT 205 (prvým je model Initiale). Na pohon Laguny 205 GT slúži dvojlitrový prepĺňaný motor, ktorého maximálny výkon je 150 kW a najvyšší krútiaci moment je 300 Nm. Táto športová verzia Laguny má upravený podvozok, o 10 mm zníženú svetlú výšku podvozku a jazdí na špeciálne vyvinutých pneumatikách Michelin Pilot Exalto 2. Laguna GT 205 zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 235 km/h. V sortimente motorov už nebude 1,8-litrový motor, pričom základnou pohonnou jednotkou bude dvojlitrový 16-ventilový motor výkonu 99 kW. Špičkovou pohonnou jednotkou bude trojlitrový vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 155 kW. Novinkou sortimentu pohonných jednotiek je výkonnejšia verzia existujúceho 1,9-litrového vznetového motora. Táto verzia má výkon 96 kW a je vystrojená časticovým filtrom, takže splňuje emisnú normu Euro IV. Nová Laguna môže byť vystrojená diaľkovým autorizačným systémom, ktorý pracuje bez klasického kľúčika a umožňuje naštartovať motor po diaľkovom overení správnosti kódu (stačí, ak má vodič autorizačnú čipovú kartu vo vrecku). Vozidlo môže byť vystrojené až ôsmimi nafukovacími vankúšmi a adaptívnymi xenónovými reflektormi.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.