Problémy s počasím, najmä poľadovicou, však nie sú po vôli žiadnym motoristom, vodičom autobusových liniek tobôž. Čo však robiť, keď kvôli kalamitnému počasiu meškáte do školy, lebo váš autobus "zaparkoval" v snehovom záveji alebo ostal stáť kvôli namrzntuej vozovke a škola vám chce napariť neospravedlnenú hodinu? To, že ste meškali z objektívnych príčin vám v dopravných podnikoch bez problémov potvrdia.
Ako nás informoval Štefan Dutko, dopravný riaditeľ DPMK, dopravnému podniku mesta Košice nie je ľahostajné, ak majú žiaci v súvislosti s dopravou v škole problémy. "Ak spoj v mestskej hromadnej dopravy mešká viac ako 10 minút, samozrejme dáme žiakom do školy ospravedlnenie. Stačí, ak v daný deň budú kontaktovať dispečing DPMK, konkrétne pani Helenu Gergelyovú, vedúcu odboru riadenia dopravy. Telefónne číslo k nej je 6407 430."
Obecné cesty bývajú poväčšine v ranných krízových časoch ako tak zjazdné, horšie to občas býva v okolí mesta, kde sa môže stať, že hustý sneh cestu opäť zneprejazdní. K problematike autobusov medzi Košicami a okolím sa vyjadrila Eva Čermáková, vedúca osobnej dopravy košickej autobusovej stanice: "Tieto veci máme uvedené v prepravnom poriadku. Ten hovorí, že pokiaľ autobus mešká viac ako 20 minút, takzvanú meškanku samozrejme cestujúcim bezplatne vydáme. Samozrejme tieto meškania evidujeme a dispečing ich pravidelne hlási na Informácie, takže žiaci si to meškanie vymyslieť nemôžu." Ako dodala Čermáková, teraz veľké výkyvy v doprave nie sú. Ak sa však vyskytne klamita ako sa občas stáva, "vždy radšej žiakom odporúčame, aby si dané omeškanie overovali školy a to hoc i len telefonicky. Vždy je to lepšie ako keď tu čaká na potvrdenie 200 ľudí a strávia tým celý deň. Telefónne číslo na informácie je 625 16 19."
Autor: hud
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.