blížiacim sa štartom sezóny v kráľovskej disciplíne automobilového športu Formule jeden. Presne o týždeň sa totiž v austrálskom Melbourne rozburácajú naplno motory plnokrvných monopostov, aby v najdlhšom šampionáte (19 pretekov) celej 56 ročnej histórie devätnásť pilotov atakovalo hegemónne postavenie Michaela Schumachera a do štatistík pribudlo dvadsiate ôsme meno majstra sveta. Koho šance sú podľa odborníkov najväčšie? Ferrari do novej sezóny (na rozdiel od svojich súperov) nastupuje s modifikovaným vlaňajším modelom F2004 M, ktorý sa na testovacích tratiach objavil iba začiatkom februára (nový model až na GP San Marína v Imole). Na testovacie časy sa však v tíme "červených" tak vo Valencii, ako aj v Jereze a Barcelone nehrali a pokojne za konkurenciou zaostávali niekedy viacej ako sekundu (či dva). Je pochopiteľné, že v testoch nejde o najrýchlejší čas na kolo, ale aj tak sú dosiahnuté časy mnohokrát akýmsi náznakom výkonnosti v nasledujúcej sezóne (či závode). Konkurencia dokonca tvrdí, že novému ferrari chýba rýchlosť! Hm, ktovie? Z pohľadu časov boli na tom najlepšie monoposty McLaren (Valencia), Renault (Jerez, Barcelona) a BAR (Jerez). Giancarlo Fisichela sa dokonca nechal počuť, že jeho tím (Renault) v Melbourne zvíťazí! Na druhej strane Michael Schumacher síce priznáva, že podľa testovacích časov to pre Maranello nevyzerá najlepšie, ale napriek tomu vraj tím pokračuje podľa plánu a v Austrálii (ktorá Ferrari vždy sedela) budú v plnej sile. Pozornejší pohľad do tabuliek jednotlivých testov však naznačuje, že nech už bude italský tím v akéjkoľvek kondícii, tak je zrejme, že konkurencia počas zimných prázdnin výrazne na svojej výkonnosti zapracovala. Spomínané tímy sú približne na jednej úrovni a to môže dopomôcť, aby tohtoročná sezóna bola svojou dramatickosťou diametrálne odlišná tej predchádzajúcej. Silný je tím BAR s Jensonom Buttonom a Takumo Satom, kde obaja mladí dravci túžia víťaziť. Ich 007-čka potenciál má a tak by nemalo byť prekvapením udržanie si pozícií z vlaňajška. Tvrdo však po minuloročnom nie najúspešnejšom roku na sebe pracovali hlavne v tíme Mclaren, kde sa naviac od čias dvojice Senna Prost stretlo asi najsilnejšie duo, aké kedy Ron Dennis mal. Charaktermi protichodní Montoya a Räikkonen sa môžu vzájomne burcovať tak, že by sme nemuseli byť prekvapení, ak by sa jeden z nich po sezóne 2005 stal novým kráľom automobilového športu. Neweyove posledné dieťa (MP4-20) pred odchodom (či iba pred skončením zmluvy s McLarenom?) je pripomienkou na Adrianove najlepšie časy, ktoré slávil s Williamsom a neskôr aj s McLarenom v polovici deväťdesiatych rokov. Auto má rýchlosť a výborné jazdné vlastnosti, tím dokonalé zázemie a pilotov so špičkovými dispozíciami. Pretrhnú teda "strieborní" červenú šnúru? Vedľa tímov BAR a Mclaren však na prahu majstrovskej výkonnosti stojí aj tím Renault. Briatore stúpa priečku po priečke každým rokom vyššie a nie je vylúčené, že sa mu podarí zopakovať to, čo v roku 1994 s tímom Benetton a Michaelom Schumacherom. Správnym chlapíkom, ktorý by to mal zopakovať teraz je Fernando Alonso. Dokáže najmladší víťaz histórie F1 zaknihovať rekord aj ako najmladší šampión? Zabúdať by však nemali ani na tím Williams. Modrobiely tím z Grove (ktoré leží asi na polceste medzi Bristolom a Londýnom) postavil spoľahlivé a výkonné auto, no akosi svoj výkon nevie preniesť na trať. Chýba mu rýchlosť a hovorí sa o problémoch s priľnavosťou spôsobených zlou kalibráciou aerodynamického tunela a teda nekompatibilným prenosom dát. No nech to Angličania pomenujú akokoľvek, tak Williams asi medzi ašpirantov na víťaza v Melbourne patriť nebude. A myslím, že mu nepomôže ani austrálska národnosť fanúšikmi nabudeného Marka Webbera.
O ostatných tímoch ako o ašpirantoch na najvyššie méty hovoriť je zbytočné. Ich reálne šance sú kdesi úplne inde. Doplňme si preto radšej informácie o tom, že zajtra svoj tím verejnosti oficiálne predstavia stajne Ferrari a Jordan. "Červení" si pritom priamo do Maranella (už tradične) pozvali niekoľko stovák zástupcov médií a F2004 M spolu s pilotmi uvedú do sezóny. O deň neskôr sa potom balia a odlietajú k protinožcom. Tím Jordan, ktorý je vlastne už v rukách kanadsko-ruského multimilionára, sa predstaví (tiež zajtra) zasa v Moskve. Oficiálne neuvedení tak zostanú už iba tímy Red Bull Racing a Minardi. Obidva však svoje promo ohlásili na štvrtok tretieho marca do Melbourne. Mimochodom to je presne deň, dokedy tímy musia nahlásiť (do 16.00 hod.) definitívne zostavy na úvod sezóny.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.