Korzár logo Korzár
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Najmenší Cadillac je určený pre Európu

Americká firma Cadillac, ktorá je v rámci koncernu General Motors výrobcom luxusných vozidiel, predstaví na autosalóne v Ženeve svoj nový najmenší

model BLS. Označenie BLS znamená B-Segment Luxury Sedan, teda luxusný sedan segmentu B. Nový Cadillac je určený len pre európsky trh, na ktorom by mal konkurovať takým modelom, akými sú napríklad Audi A4, BMW radu 3, Mercedes triedy C či modelom strednej triedy z produkcie firiem Alfa Romeo, Volvo a Jaguar. Svojím dizajnom sa nový Cadillac podobá modelom XLR, CTS, STS a SRX. Všetky tieto modely sú tvarované v duchu novej dizajnérskej filozofie firmy Cadillac, ktorá sa nazýva art&science, teda umenie a veda. Základnými dizajnérskymi prvkami sú pomerne ostré kontúry, veľké plochy a klinovitý tvar celej karosérie. Prednej časti vozidla dominuje mriežkovaná maska a bixenónové reflektory za hladkými krycími sklami. Vozidlo je postavené na koncernovej podvozkovej plošine Epsilon, ktorá je základom aj vozidiel Opel Vectra a Saab 9-3. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je štvorprvkové zavesenie kolies. Cadillac BLS je dlhý 468 cm, široký 176 cm a vysoký 144 cm. Model BLS predstavuje míľnik v celej doterajšej histórii firmy Cadillac, pretože ide o prvý model tejto firmy, ktorý môže byť poháňaný aj turbodieselovým motorom. Ide o 1,9-litrový štvorvalec, vyvinutý v rámci spolupráce GM a Fiat. Motor je vystrojený vstrekovacím systémom commona rail a časticovým filtrom, takže splňuje aj emisnú normu Euro IV. V modeli BLS bude mať tento motor výkon okolo 132 kW. Okrem tohto vznetového motora sú pre model BLS k dispozícii dva zážihové motory. Základným motorom je dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec s maximálnym výkonom okolo 147 kW, druhým motorom je 2,8-litrový vidlicový šesťvalec, vystrojený dvomi turbodúchadlami a vyvíjajúci výkon 202 kW. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom maunálnej alebo automatickej prevodovky s piatimi alebo šiestimi prevodovými stupňami. Interiér vozidla dýcha luxusom. Sedadlá sú potiahnuté kožou, povrch interiéru je z veľmi kvalitných materiálov s intarziami z pravého dreva a do výstroja vozidla patrí aj kvalitný audiosystém firmy Bose a navigačný systém na báze DVD, ovládaný prostredníctvom 6,5-palcového dotykového farebného monitora.

Do vývoja modelu BLS investovala firma Cadillac okolo 250 miliónov dolárov. V Ženeve bude model BLS predstavený len ako štúdia, ale sériová verzia, ktorá bude mať premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte, sa od tejto štúdie má odlišovať len iným dizajnom kolies. Nový Cadillac BLS sa pravdepodobne bude vyrábať v závode firmy Saab v švédskom Trollhättane a na trhu by sa mal objaviť vo februári 2006.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 691
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 109
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 028
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 885
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 224
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 009
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 911
  8. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 684

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  2. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  3. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  4. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  5. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  6. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  7. Karol Bujaček: Trestný poriadok a lehoty
  8. Viera Spišáková: Trapas zubársky II
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 680
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 472
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 824
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 849
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 440
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 049
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 967
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zasadnutie Súdnej rady na snímke z roku 2020.

Rozhodovať bude Najvyšší správny súd.


4 h
Marek Krajčí

O odvolávaní Lengvarského sa hovorí v súvislosti s plánom obnovy, nie trans ľuďmi, tvrdí Krajčí.


a 1 ďalší 13. máj
Stanislav Lobotka oslavuje svoj prvý gól v drese SSC Neapol.

V Neapole ukázal famózne sólo, dočkal sa po siedmich rokoch.


10 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 82. deň.


a 6 ďalší 4 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  2. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  3. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  4. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  5. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  6. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  7. Karol Bujaček: Trestný poriadok a lehoty
  8. Viera Spišáková: Trapas zubársky II
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 680
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 472
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 163
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 824
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 849
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 440
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 049
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 967
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu