boli "doladené" pomocou špeciálneho programu na simulovanie aerodynamických javov, ktorý inak využíva len Ferrariho tím F1. Od uzavretej berlinetty sa otvorený spider v podstate odlišuje len pozmeneným krytom motora. Spider je vystrojený inovatívnym elektronicky riadením diferenciálom (E-diff). Novinkou je rotačný spínač na volante, ktorý jazdci tímu F1 nazývajú manettino a ktorý slúži na nastavenie podvozkových systémov vozidla. Elektricky ovládaná plátená strecha sa elektricky sklápa do priestoru za sedadlami. Pretože karosériu bolo potrebné (kvôli chýbajúcej pevnej streche) dodatočne vystužiť, je hmotnosť spideru (1 520 kg) o 70 kg vyššia ako hmotnosť kupé. Na pohon spidera slúži rovnaký motor ako na pohon kupé (berlinetty). Ide o vidlicový osemvalec zdvihového objemu 4 308 cm3, ktorý dosahuje maximálny výkon 360,3 kW pri 8 500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment dosahuje motor pri 5 250 ot/min. Motor je uložený pod skeleným krytom a vidno ho pri otvorenej i zatvorenej streche. Nový Spider je dlhý 4 512 mm, široký 1 923 mm a vysoký 1 234 mm. Ferrari F430 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 310 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.