Korzár logo Korzár

Opel Zafira druhej generácie bude debutovať v Ženeve

Nemecká firma Opel predstaví na autosalóne v Ženeve druhú generáciu svojho úspešného kompaktného vanu Zafira. Zafira prvej generácie, uvedená na trh

v roku 1999, bola prvým kompaktným vanom nemeckého výrobcu a súčasne prvým vanom, ktorého tretí rad sedadiel možno úplne zapustiť do podlahy. Doteraz bolo vyrobených okolo 1,4 milióna vanov Zafira prvej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zafira druhej generácie je technicky odvodená od modelu Astra a je postavená na podvozku IDSPlus, ktorý je vystrojený tlmičmi s elektronicky riadenou tuhosťou. Rázvor podvozku je 2 703 mm. Svojím dizajnom, vyznačujúcim sa elegantnými a dynamickými líniami, pripomína nová Zafira model Astra. Markantnými prvkami dizajnu sú veľké otvory na vstup chladiaceho vzduchu a trojrozmerne tvarované reflektory. Vozidlo je dlhé 4 467 mm, široké 1 776 mm a široké 1 637 mm. Zväčšenie vonkajších rozmerov sa prejavilo zväčšením vnútorného priestoru. Vozidlo má tri rady sedadiel a môže v ňom cestovať až sedem osôb. K mimoriadne veľkej variabilite vnútorného priestoru prispieva už z prvej generácie Zafiry známy systém Flex7, ktorý bol upravený tak, aby sa so sedadlami dalo pohodlnejšie manipulovať. Tento systém umožňuje bez vyberania sedadiel zmeniť interiér zo sedemmiestneho na interiér so šiestimi, piatimi, štyrmi, tromi alebo len dvomi sedadlami. Na želanie môže byť sedadlo spolujazdca vystrojené operadlom, ktoré možno sklopiť dopredu. Na zadnej strane operadiel môžu byť sklopné stolíky a pod sedadlami zásuvka. Podľa stupňa výbavy môže byť v interiéri až 30 menších a väčších odkladacích priestorov. Batožinový priestor Zafiry v päťsedadlovej konfigurácii má objem 620 litrov a je teda o 20 litrov väčší ako mala doterajšia Zafira. Za príplatok môže byť nová Zafira vystrojená systémom FlexOrganizer, známym z modelu Astra Caravan. Tento systém umožňuje podľa potreby rozdeliť batožinový priestor priečkami a upevniť do neho rôzne zásuvky. To umožňuje bezpečne a prehľadne prepravovať rôzne drobnejšie predmety. Svetovou novinkou je panoramatická strecha s integrovanými dokladacími priestormi, dodávaná za príplatok. V streche sú štyri okná s elektricky ovládanými žalúziami, pričom v strednej konzole, ktorá sa tiahne po celej dĺžke strechy, je päť odkladacích priečinkov rôzneho objemu. V interiéri vozidla sú použité veľmi kvalitné materiály. Na úplne novej prístrojovej doske sú prístroje s chrómovanými rámčekmi a v jej strede je veľký informačný displej. Páka radenia je umiestnená vyššie, takže vodič ju má viac poruke. Páka ručnej brzdy je integrovaná do strednej konzoly, v ktorej je odkladací priestor. K vysokej miere bezpečnosti prispieva antiblokovací systém s riadením brzdenia v zatáčkach, systém podpory núdzového brzdenia a elektronický stabilizačný program. Medzi prvky pasívnej bezpečnosti patria aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, pedály PRS (Pedal Release System), ktoré sa pri havárii uvoľnia, a úchyty Isofix pre detské sedačky. Na želanie sa dodáva systém monitorovania tlaku v pneumatikách a snímač obsadenia sedadla spolujazdca.

SkryťVypnúť reklamu

Pre novú Zafiru je k dispozícii mimoriadne široký sortiment pohonných jednotiek, do ktorého patrí sedem motorov zdvihového objemu 1,6 litra až 2,2 litra. Motory pokrývajú výkonové rozpätie od 74 kW do 147 kW. Základným motorom je 1,6-litrový zážihový motor výkonu 77 kW. Ďalším motorom je 1,8-litrový motor výkonu 103 kW. Do sortimentu zážihových motorov patrí aj 2,2-litrový motor s priamym vstrekovaním, ktorého výkon je 110 kW. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je prepĺňaný dvojlitrový motor, ktorého maximálny výkon je 147 kW. Týmto motorom poháňaná Zafira dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h. Vznetové motory sú zastúpené tromi verziami 1,9-litrového turbodieselového motora, vystrojeného bezúdržbovým časticovým filtrom. Jednotlivé verzie tohto motora majú výkon 74 kW, 88 kW a 110 kW. Sortiment prevodoviek zahrnuje šesťstupňovú a päťstupňovú manuálnu prevodovku, šesťstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia a štvorstupňovú automatickú prevodovku. V spojení s 1,8-litrovým motorom možno objednať aj automatizovanú prevodovku Easytronic.

SkryťVypnúť reklamu

Zafira druhej genrácie sa začne vyrábať koncom apríla v závode Bochum a jej predaj začne v júli tohto roka.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 371
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 587
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 565
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 252
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 900
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 791
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 354
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 746
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 324
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 211
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 475
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 735
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 215
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 334
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 800
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 324
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 211
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 475
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 735
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 215
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 334
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 800
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu