Korzár logo Korzár
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

Opel Zafira druhej generácie bude debutovať v Ženeve

Nemecká firma Opel predstaví na autosalóne v Ženeve druhú generáciu svojho úspešného kompaktného vanu Zafira. Zafira prvej generácie, uvedená na trh

v roku 1999, bola prvým kompaktným vanom nemeckého výrobcu a súčasne prvým vanom, ktorého tretí rad sedadiel možno úplne zapustiť do podlahy. Doteraz bolo vyrobených okolo 1,4 milióna vanov Zafira prvej generácie.

Zafira druhej generácie je technicky odvodená od modelu Astra a je postavená na podvozku IDSPlus, ktorý je vystrojený tlmičmi s elektronicky riadenou tuhosťou. Rázvor podvozku je 2 703 mm. Svojím dizajnom, vyznačujúcim sa elegantnými a dynamickými líniami, pripomína nová Zafira model Astra. Markantnými prvkami dizajnu sú veľké otvory na vstup chladiaceho vzduchu a trojrozmerne tvarované reflektory. Vozidlo je dlhé 4 467 mm, široké 1 776 mm a široké 1 637 mm. Zväčšenie vonkajších rozmerov sa prejavilo zväčšením vnútorného priestoru. Vozidlo má tri rady sedadiel a môže v ňom cestovať až sedem osôb. K mimoriadne veľkej variabilite vnútorného priestoru prispieva už z prvej generácie Zafiry známy systém Flex7, ktorý bol upravený tak, aby sa so sedadlami dalo pohodlnejšie manipulovať. Tento systém umožňuje bez vyberania sedadiel zmeniť interiér zo sedemmiestneho na interiér so šiestimi, piatimi, štyrmi, tromi alebo len dvomi sedadlami. Na želanie môže byť sedadlo spolujazdca vystrojené operadlom, ktoré možno sklopiť dopredu. Na zadnej strane operadiel môžu byť sklopné stolíky a pod sedadlami zásuvka. Podľa stupňa výbavy môže byť v interiéri až 30 menších a väčších odkladacích priestorov. Batožinový priestor Zafiry v päťsedadlovej konfigurácii má objem 620 litrov a je teda o 20 litrov väčší ako mala doterajšia Zafira. Za príplatok môže byť nová Zafira vystrojená systémom FlexOrganizer, známym z modelu Astra Caravan. Tento systém umožňuje podľa potreby rozdeliť batožinový priestor priečkami a upevniť do neho rôzne zásuvky. To umožňuje bezpečne a prehľadne prepravovať rôzne drobnejšie predmety. Svetovou novinkou je panoramatická strecha s integrovanými dokladacími priestormi, dodávaná za príplatok. V streche sú štyri okná s elektricky ovládanými žalúziami, pričom v strednej konzole, ktorá sa tiahne po celej dĺžke strechy, je päť odkladacích priečinkov rôzneho objemu. V interiéri vozidla sú použité veľmi kvalitné materiály. Na úplne novej prístrojovej doske sú prístroje s chrómovanými rámčekmi a v jej strede je veľký informačný displej. Páka radenia je umiestnená vyššie, takže vodič ju má viac poruke. Páka ručnej brzdy je integrovaná do strednej konzoly, v ktorej je odkladací priestor. K vysokej miere bezpečnosti prispieva antiblokovací systém s riadením brzdenia v zatáčkach, systém podpory núdzového brzdenia a elektronický stabilizačný program. Medzi prvky pasívnej bezpečnosti patria aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, pedály PRS (Pedal Release System), ktoré sa pri havárii uvoľnia, a úchyty Isofix pre detské sedačky. Na želanie sa dodáva systém monitorovania tlaku v pneumatikách a snímač obsadenia sedadla spolujazdca.

Pre novú Zafiru je k dispozícii mimoriadne široký sortiment pohonných jednotiek, do ktorého patrí sedem motorov zdvihového objemu 1,6 litra až 2,2 litra. Motory pokrývajú výkonové rozpätie od 74 kW do 147 kW. Základným motorom je 1,6-litrový zážihový motor výkonu 77 kW. Ďalším motorom je 1,8-litrový motor výkonu 103 kW. Do sortimentu zážihových motorov patrí aj 2,2-litrový motor s priamym vstrekovaním, ktorého výkon je 110 kW. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je prepĺňaný dvojlitrový motor, ktorého maximálny výkon je 147 kW. Týmto motorom poháňaná Zafira dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h. Vznetové motory sú zastúpené tromi verziami 1,9-litrového turbodieselového motora, vystrojeného bezúdržbovým časticovým filtrom. Jednotlivé verzie tohto motora majú výkon 74 kW, 88 kW a 110 kW. Sortiment prevodoviek zahrnuje šesťstupňovú a päťstupňovú manuálnu prevodovku, šesťstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia a štvorstupňovú automatickú prevodovku. V spojení s 1,8-litrovým motorom možno objednať aj automatizovanú prevodovku Easytronic.

Zafira druhej genrácie sa začne vyrábať koncom apríla v závode Bochum a jej predaj začne v júli tohto roka.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 079
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 704
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 565
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 687
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 016
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 891
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 330
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nedeľná modlitba
  2. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  3. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  5. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  6. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  7. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 241
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 779
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 372
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 219
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 3 134
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 735
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 620
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 189
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nedeľná modlitba
  2. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  3. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  5. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  6. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  7. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 241
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 779
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 372
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 219
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 3 134
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 735
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 620
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 189
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu