Korzár logo Korzár

Opel Zafira druhej generácie bude debutovať v Ženeve

Nemecká firma Opel predstaví na autosalóne v Ženeve druhú generáciu svojho úspešného kompaktného vanu Zafira. Zafira prvej generácie, uvedená na trh

v roku 1999, bola prvým kompaktným vanom nemeckého výrobcu a súčasne prvým vanom, ktorého tretí rad sedadiel možno úplne zapustiť do podlahy. Doteraz bolo vyrobených okolo 1,4 milióna vanov Zafira prvej generácie.

Zafira druhej generácie je technicky odvodená od modelu Astra a je postavená na podvozku IDSPlus, ktorý je vystrojený tlmičmi s elektronicky riadenou tuhosťou. Rázvor podvozku je 2 703 mm. Svojím dizajnom, vyznačujúcim sa elegantnými a dynamickými líniami, pripomína nová Zafira model Astra. Markantnými prvkami dizajnu sú veľké otvory na vstup chladiaceho vzduchu a trojrozmerne tvarované reflektory. Vozidlo je dlhé 4 467 mm, široké 1 776 mm a široké 1 637 mm. Zväčšenie vonkajších rozmerov sa prejavilo zväčšením vnútorného priestoru. Vozidlo má tri rady sedadiel a môže v ňom cestovať až sedem osôb. K mimoriadne veľkej variabilite vnútorného priestoru prispieva už z prvej generácie Zafiry známy systém Flex7, ktorý bol upravený tak, aby sa so sedadlami dalo pohodlnejšie manipulovať. Tento systém umožňuje bez vyberania sedadiel zmeniť interiér zo sedemmiestneho na interiér so šiestimi, piatimi, štyrmi, tromi alebo len dvomi sedadlami. Na želanie môže byť sedadlo spolujazdca vystrojené operadlom, ktoré možno sklopiť dopredu. Na zadnej strane operadiel môžu byť sklopné stolíky a pod sedadlami zásuvka. Podľa stupňa výbavy môže byť v interiéri až 30 menších a väčších odkladacích priestorov. Batožinový priestor Zafiry v päťsedadlovej konfigurácii má objem 620 litrov a je teda o 20 litrov väčší ako mala doterajšia Zafira. Za príplatok môže byť nová Zafira vystrojená systémom FlexOrganizer, známym z modelu Astra Caravan. Tento systém umožňuje podľa potreby rozdeliť batožinový priestor priečkami a upevniť do neho rôzne zásuvky. To umožňuje bezpečne a prehľadne prepravovať rôzne drobnejšie predmety. Svetovou novinkou je panoramatická strecha s integrovanými dokladacími priestormi, dodávaná za príplatok. V streche sú štyri okná s elektricky ovládanými žalúziami, pričom v strednej konzole, ktorá sa tiahne po celej dĺžke strechy, je päť odkladacích priečinkov rôzneho objemu. V interiéri vozidla sú použité veľmi kvalitné materiály. Na úplne novej prístrojovej doske sú prístroje s chrómovanými rámčekmi a v jej strede je veľký informačný displej. Páka radenia je umiestnená vyššie, takže vodič ju má viac poruke. Páka ručnej brzdy je integrovaná do strednej konzoly, v ktorej je odkladací priestor. K vysokej miere bezpečnosti prispieva antiblokovací systém s riadením brzdenia v zatáčkach, systém podpory núdzového brzdenia a elektronický stabilizačný program. Medzi prvky pasívnej bezpečnosti patria aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, pedály PRS (Pedal Release System), ktoré sa pri havárii uvoľnia, a úchyty Isofix pre detské sedačky. Na želanie sa dodáva systém monitorovania tlaku v pneumatikách a snímač obsadenia sedadla spolujazdca.

Pre novú Zafiru je k dispozícii mimoriadne široký sortiment pohonných jednotiek, do ktorého patrí sedem motorov zdvihového objemu 1,6 litra až 2,2 litra. Motory pokrývajú výkonové rozpätie od 74 kW do 147 kW. Základným motorom je 1,6-litrový zážihový motor výkonu 77 kW. Ďalším motorom je 1,8-litrový motor výkonu 103 kW. Do sortimentu zážihových motorov patrí aj 2,2-litrový motor s priamym vstrekovaním, ktorého výkon je 110 kW. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je prepĺňaný dvojlitrový motor, ktorého maximálny výkon je 147 kW. Týmto motorom poháňaná Zafira dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h. Vznetové motory sú zastúpené tromi verziami 1,9-litrového turbodieselového motora, vystrojeného bezúdržbovým časticovým filtrom. Jednotlivé verzie tohto motora majú výkon 74 kW, 88 kW a 110 kW. Sortiment prevodoviek zahrnuje šesťstupňovú a päťstupňovú manuálnu prevodovku, šesťstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia a štvorstupňovú automatickú prevodovku. V spojení s 1,8-litrovým motorom možno objednať aj automatizovanú prevodovku Easytronic.

Zafira druhej genrácie sa začne vyrábať koncom apríla v závode Bochum a jej predaj začne v júli tohto roka.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 798
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 376
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 341
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 905
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 603
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 222
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 448
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 377
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 319
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 222
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 448
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 377
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 319
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu