(quattro). Už minulý týždeň však predstavila firma Audi toto vozidlo približne päťsto motoristickým novinárom z celého sveta, ktorých pozvala na
oslavy 25. výročia predstavenia prvého modelu quattro. Oslavy sa konali minulý pondelok večer priamo v areáli centrály Audi v Ingolstadte, pričom na umelej ľadovej ploche boli efektne predstavené najdôležitejšie modely z celej dvadsaťpäťročnej histórie "štvorkoliek" Audi.
Nové Audi RS4 priviezol na ľadovú plochu sám šéf firmy Audi Martin Winterkorn, ktorý v efektnom šmyku urobil na klzisku niekoľko automobilových piruet. Športová limuzína RS4, ktorá bola vyvinutá športovým oddelením quattro GmbH, predstavuje nový špičkový model radu A4. Na pohon nového vozidla slúži novovyvinutý motor, pričom ide o prvý vysokootáčkový motor, použitý v sériovom vozidle Audi.. Motor je vystrojený inovatívnou technológiou priameho vstrekovania benzínu do valcov (FSI), ktorá sa úspešne uplatnila aj v pretekárskych vozidlách RS. Motor má zdvihový objem 4 163 cm3 a jeho najvyšší výkon je 309 kW pri 8 250 ot/min. Maximálny krútiaci moment 430 Nm dosahuje motor pri 5 500 ot/min. Minimálne 90 % z hodnoty maximálneho krútiaceho momentu je vodičovi k dispozícii v rozsahu od 2 250 ot/min do 7 600 ot/min. To umožňuje svižnú jazdu bez potreby častého preraďovania prevodových stupňov. Pri vývoji vozidla sa dbalo na dosiahnutie čo najnižšej hmotnosti. Preto sú predné blatníky, predná kapota i väčšina dielov podvozka zhotovené z hliníka. Špeciálne športové sedadlá sú tiež veľmi ľahké. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom systému quattro najnovšej generácie, ktorý sa vyznačuje asymetricko-dynamickým rozdelením krútiaceho momentu. Systém je vystrojený stredným diferenciálom Torsenovho typu. Vozidlo je vystrojené systémom DRC (Dynamic Ride Control), ktorý znižuje priečne a pozdĺžne nakláňanie vozidla pri športovej jazde. Nové Audi RS4 má výkonný brzdový systém, tvorený kotúčovými brzdami s vnútorným chladením. Predné kotúče majú priemer 365 mm, zadné 324 mm. Brzdový systém je vystrojený prídavnou funkciou "sušenia" kotúčov. Táto funkcia pracuje tak, že pri jazde za dažďa sa brzdové doštičky v pravidelných intervaloch prisúvajú na kotúče, ktoré sa tým vysušujú, čím sa skracuje brzdná dráha. Vozidlo je vystrojené stabilizačným systémom ESP najnovšej generácie. Model RS4 sa od ostatných modelov radu A4 odlišuje aj vonkajším dizajnom. Vpredu je typická maska, nazývaná vo firemnom žargóne single frame (jeden rám) a prídavné otvory na vstup chladiaceho vzduchu, vzadu je nový nárazník s veľkými koncovkami výfuku a decentný spojler na zadnej hrane veka batožinového priestoru. V porovnaní so sériovým Audi A4 bol podvozok znížený o 30 mm a vystrojený tlmičmi s variabilnou charakteristikou útlmu. V interiéri dominuje koža, hliník a uhlíkové kompozity. Bočné časti predných sedadiel sa dajú stlačením tlačidla podľa potreby nafúknuť, čím sa dokonale prispôsobia telu. Motor sa do činnosti uvádza stlačením tlačidla. Do sériového výstroja vozidla patrí klimatizačná sústava, centrálny zamykací systém s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané predné okná a akustické parkovacie pomôcky vpredu a vzadu.
Nové športové Audi RS zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, rýchlosť 200 km/h dosiahne za 16,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.