ST (Sport Technologies), vyvinutá pretekárskym oddelení Ford Team RS. Na pohon tohto vozidla slúži 2,5-litrový prepĺňaný päťvalcový motor Duratec ST, ktorého maximálny výkon je okolo 162 kW. Vozidlo je vystrojené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Navonok sa športový Focus ST odlišuje od bežných modelov Focus iným predným nárazníkom s veľkým otvorom na vstup chladiaceho vzduchu, chrómovanými koncovkami výfuku a zadným spojlerom. Vozidlo jazdí na 18-placových päťramenných ráfikoch, odliatych z hliníka. Na ráfikoch sú namontované nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 225/40. Interiér vozidla je zariadený stroho a športovo. Na prístrojovej doske je aj indikátor tlaku prepĺňania. Nový Focus ST sa zaraďuje k doterajším dvom športovým modelom Fiesta ST a Mondeo ST. Podrobnejšie technické údaje o novom športovom modeli budú uverejnené tesne pred jeho uvedením na trh koncom tohto roka.
Druhou novinkou firmy Ford je štvordverová verzia modelu Focus. Nový sedan sa od trojdverovej a päťdverovej verzie odlišuje stupňovitou zadnou časťou. Focus sedan má vo výbave len núdzové rezervné koleso (to je užšie ako normálne rezervné koleso), čo umožnilo zväčšiť batožinový priestor až na 526 litrov. Typový rad Focus zahrnuje teraz trojdverovú a päťdverovú verziu so šikmou zadnou časťou, štvordverový sedan a viacúčelovú verziu C-MAX. K týmto verziám by koncom roka 2006 malo pribudnúť kupé-kabriolet. Toto vozidlo bude odvodené od koncepčného vozidla Focus Vignale, ktoré vzbudilo značný ohlas na ostatnom parížskom autosalóne. Focus s karosériou kupé-kabriolet bude prvým vozidlom európskeho Forda, ktoré bude vystrojené sklápacou kovovou strieškou. Táto verzia Focusa sa bude vyrábať v závode firmy Pinifarina v Turíne.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.